Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-08 07:15
Ik wil graag op een snelle remote PC een zware 3D-applicatie draaien, die ik vervolgens op mijn standaard 'kantoor-pc' overneem via het netwerk. Is zoiets mogelijk?

Ik heb diverse applicaties gevonden (UltraVNC, RealVNC, PC-DUO). Deze werken heel goed voor de standaard applicaties, maar zodra ik een 3D-applicatie wil gaan gebruiken wordt mijn scherm zwart.

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar hebben we het over? Solidworks of een ander CAD programma? Of echt over een game ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Denk ook aan de uplink-speed; buiten het feit dat de applicatie werkend wordt gekregen, zal er waarschijnlijk ook flink wat schermupdates plaats moeten vinden.

Geen idee wat het verder moet/mag kosten en wat voor applicatie het is maar je zou allicht even kunnen kijken naar de nieuwe Terminal Services van Server2008 maar ook oplossingen van Citrix even doornemen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
Het betreft hier een data verwerkings programma. Voor de schermupdates is, op de muis na, 5 FPS voldoende, meer is natuurlijk prettiger maar niet noodzakelijk.

De uplink speed is 100Mibit/s tot 1Gibit/s.

Het voordeel van Citrix is dat meerdere mensen tegelijk de zelfde applicatie op die éne server kunnen draaien, echter weet ik niet in hoeverre hier een fatsoenlijke 3D ondersteuning aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

knoore schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:30:
Het voordeel van Citrix is dat meerdere mensen tegelijk de zelfde applicatie op die éne server kunnen draaien, echter weet ik niet in hoeverre hier een fatsoenlijke 3D ondersteuning aanwezig is.
Dat klopt dat je dat (nog) niet weet; heb je al op de site van Citrix gekeken naar hun technologieen?

Nogmaals, en ik weet niet of het met geheimhoudingsplicht te maken heeft ofzo, maar kan je het pakket benoemen en mogelijk een budget? Misschien dat er dan een Tweaker is die er iets nuttigs over kan zeggen?

/edit: op welke technologie leunt die applicatie? Is het DirectX? Welke versie? Is het OpenGL? Is het Flash? Is het ....? Welke platforms ondersteunt de leverancier? Heb je je vraag daar al neergelegd?

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 27-05-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
MAX3400 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:41:
[...]

Dat klopt dat je dat (nog) niet weet; heb je al op de site van Citrix gekeken naar hun technologieen?

Nogmaals, en ik weet niet of het met geheimhoudingsplicht te maken heeft ofzo, maar kan je het pakket benoemen en mogelijk een budget? Misschien dat er dan een Tweaker is die er iets nuttigs over kan zeggen?

/edit: op welke technologie leunt die applicatie? Is het DirectX? Welke versie? Is het OpenGL? Is het Flash? Is het ....? Welke platforms ondersteunt de leverancier? Heb je je vraag daar al neergelegd?
Zojuist even op de site van CITRIX gekeken echter zie ik zo 1.2.3. niet waar iets staat over directX / 3D ondersteuning. We hebben reeds CITRIX op één van onze servers, hoe kom ik erachter welke versie wij gebruiken? Op de help met inloggen zie ik een Copyright 2006 CITRIX Systems staan, dat geeft niet veel hoop ;).

Deze software gebruiken we: Link. Ik zou niet weten welke technologie die applicatie gebruikt. De software draait, voor zover ik weet, alleen onder Windows XP en Vista; en waarschijnlijk de server equivalenten.

Qua budget.. hoe goedkoper hoe beter. Maar kleine investeringen <10keuro zouden mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Je zou kunnen kijken naar KVM over IP oplossingen, op die manier wordt de output van de grafische kaart een KVM switch ingestuurd en daar pas omgezet naar data die over het netwerk gepompt wordt; totaal platform / technologie onafhankelijk dus.

edit: zoiets dus: http://www.kvm-switches-online.com/dkx2-101.html

[ Voor 12% gewijzigd door Mental op 27-05-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Is teamviewer niet een optie? Hier kan ik zelfs mee gamen op andere PC's in het netwerk. Over internet kan dus ook gewoon alleen met een stuk minder frames, maar aangezien jij aan 5fps voldoende hebt moet dat geen probleem zijn lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07
Eh...wrom niet gewoon overnemen met de standaard Remote Desktop functionaliteit van Windows.
Over Citrix gesproken...ik weet dat er met de nieuwste versie ook mogelijkheden zijn tot het afspelen van HD video content. Volgens mij zouden er dan toch ook 3D mogelijkheden moeten zijn. Desnoods met een hele bank met stevige videokaarten etc...weet dat er op het vlak van VDI oplossingen zijn (of zeer binnenkort komen), maar goed...in jou geval zou ik toch RDP een oplossing kunnen zijn...alleen zul je dan den kik wel de nieuwste (standaard bij Windows 7 geleverde) versie van Remote Desktop moeten gebruiken...

Over welke Windows versies hebben we het hier overigens?

[ Voor 61% gewijzigd door TheVMaster op 27-05-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Remote Desktop + DirectX/OpenGL gaat niet werken. (ik ga er vanuit dat het een van die 2 is aangezien dat er voor zorgt dat het scherm zwart wordt in VNC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Mental schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:22:
Remote Desktop + DirectX/OpenGL gaat niet werken. (ik ga er vanuit dat het een van die 2 is aangezien dat er voor zorgt dat het scherm zwart wordt in VNC)
Weet dat het met behulp van de laatste versie van RDP wel mogelijk is om Aero te laten werken via een RDP sessie...vandaar dat het allicht te proberen zou zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 27-05-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Mental schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:22:
Remote Desktop + DirectX/OpenGL gaat niet werken.
Zeg dat niet te hard?
Vanaf 2008 - en dus ook Vista en Windows 7 - is er wel degelijk gebruik te maken van een heleboel grafisch intensievere applicaties waar dat voorheen met 2003 niet mogelijk was OOB.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

http://blogs.msdn.com/b/r...oting-model-in-rdp-7.aspx

Stukje leesvoer en mooi aanknopingspunt voor een test-omgeving 2008R2 & Win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
Een vraag, stel ik gebruik windows server 2008 R2 voor het 'hosten' van de software via RDP, moeten mijn clients dan ook Win 7 of Vista hebben? Of voldoet Windows XP dan ook, aangezien we op bijna alle PC's windows XP SP2 hebben geinstalleerd, in acht houdend dat het nog steeds om die zelfde 3D-applicatie gaat.

Ps. de client en host zitten binnen het zelfde netwerk, de gegevens worden niet over internet gestuurd.

Bij teamviewer krijg ik geen ID te zien, hoe kan ik dan tussen twee PC's een verbinding leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

knoore, kom op... Even Googlen op RDP 7 en je komt uit op Description of the Remote Desktop Connection 7.0 client update for Remote Desktop Services (RDS) for Windows XP SP3, Windows Vista SP1, and Windows Vista SP2 waar redelijk simpel staat uitgelegd welk OS je nodig hebt en welke features mogelijk wel of niet gaan werken. Maar gezien de features, die in mijn vorige post via een blog te bereiken waren, denk ik dat je over moet naar Win 7 voor de clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
knoore schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:43:
Een vraag, stel ik gebruik windows server 2008 R2 voor het 'hosten' van de software via RDP, moeten mijn clients dan ook Win 7 of Vista hebben? Of voldoet Windows XP dan ook, aangezien we op bijna alle PC's windows XP SP2 hebben geinstalleerd, in acht houdend dat het nog steeds om die zelfde 3D-applicatie gaat.

Ps. de client en host zitten binnen het zelfde netwerk, de gegevens worden niet over internet gestuurd.

Bij teamviewer krijg ik geen ID te zien, hoe kan ik dan tussen twee PC's een verbinding leggen?
Afgezien van het feit dat je waarschijnlijk aan de client kant gewoon Windows 7 zult moeten hebben (verwacht ik) is het misschien ook niet onverstandig om eens te kijken naar VDI achtige oplossingen. Je hebt namelijk oplossingen (weet zo 123 niet ff welke..volgens mij een Xen gebaseerde oplossing, maar verbeter me als ik het fout heb) waarbij je dus connect naar een 'dedicated' virtual client met eventueel een dedicated toegewzen videokaart die zorgt voor de 3d verwerking :+ 'k weet zo 123 ff niet hoe het heet, maar we hebben daar bij ons op de zaak laatst een presentatie over gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

En nog steeds mis ik het budget; je hebt namelijk van NVidia ook Quadroplex... Kost een beetje maar verzet bergen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Je hebt het al in de gaten: keuze genoeg.
Dat de applicatie 3D is doet weinig te zake eigenlijk, het gaat om schermupdates. RDP 7.0 heeft ondersteuning omdat deze de 3D functionaliteit lokaal renderd. Dat zal je bij andere 3D applicaties niet merken.
Citrix is zeer sterk in snel schermupdates sturen, TS 2008 (RDP/RDC 7.0) is hier ook erg goed in.
Nogmaal knoore, staar je niet blind bij bv Citrix op het ontbreken van 3D ondersteuning, die heb je namelijk niet nodig!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_RMTM7vaMnI]

Is gebruik maken van software zoals Xen Desktop / VMware View geen idee?

Impressie van XenDesktop ten aanzien van beeldversnelling:

[ Voor 10% gewijzigd door Dysmael op 27-05-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
knoore schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:43:
Op Windows XP met Service Pack 3 kun je RDPv7 draaien, en daar kun je aardig wat mee voor elkaar krijgen.

SP2 is dan ook hopeloos verouderd en verdwijnt vanaf 10 Juli 2010 volledig uit support. Voor alle functionaliteit die in Server 2008 en 2008 R2 zit, is dan ook SP3 vereist.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
Dankjulliewel voor al deze input.

Ik zal me verder gaan verdiepen in de voorbeelden die genoemd zijn.

Eerste resultaat: TeamViewer werkt perfect :)

[ Voor 19% gewijzigd door knoore op 28-05-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
alt-92 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:30:
[...]

Zeg dat niet te hard?
Vanaf 2008 - en dus ook Vista en Windows 7 - is er wel degelijk gebruik te maken van een heleboel grafisch intensievere applicaties waar dat voorheen met 2003 niet mogelijk was OOB.
Iets specifieker dan:

1. DirectX werkt niet, period.
edit: 1. DirectX werkt dus wel, en best rap ook nog (net even nagelopen op RDS 2008)
kleine kanttekening hierbij is dat de pc waar je je rdp client op draait wel over een stevige grafische kaart moet beschikken en het om een 10.1 applicatie

2. OpenGL werkt wel maar bijzonder traag.

XenApp icm HDX is wel een optie, maar ook daar is storend merkbare vertraging; DirectX hier niet op getest, twijfel ook ernstig of dat uberhaubt werkt.

KVM over IP is nog steeds de beste oplossing wat mij betreft; niet zo heel duur ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Mental op 01-06-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Mental schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:47:
[...]

KVM over IP is nog steeds de beste oplossing wat mij betreft; niet zo heel duur ook.
Dat is alleen een optie als het niet erg is als je de console overneemt.
Kosten van een fatsoenlijke KVM over IP liggen op het niveau van een aardige instapcomputer maar eenmaal aangeschaft kunnen ze wel meerdere PC's overleven.

[ Voor 22% gewijzigd door Dysmael op 01-06-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
RolfLobker schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:44:
[...]

Dat is alleen een optie als het niet erg is als je de console overneemt.
Kosten van een fatsoenlijke KVM over IP liggen op het niveau van een aardige instapcomputer maar eenmaal aangeschaft kunnen ze wel meerdere PC's overleven.
Je neemt niets over he, het is puur het streamen van de vga out en het terugstreamen van input devices.
Er zijn ook variantent te verkrijgen die een extra lokale aansluiting hebben zodat je de zowel lokaal als extern kan werken zonder dat je kabels moet ompluggen etc.
Pagina: 1