Vertaalslag na ASP.NET localization

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicobeemster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
Hallo allemaal,

Ik maak voor meertalige ondersteuning in mijn ASP.NET project gebruik van resource files. Dit werkt prima. Alleen - mijn database bevat een lijst met woorden die NA de localization vertaalslag nog vervangen dienen te worden.

Ik heb 2 vragen:
1 - Hoe kan ik "inbreken" op de localization, zodat ik tijdens dit proces al woorden kan vervangen?

2 - Het lijkt mij voor performance niet ideaal om tijdens elk page request de lijst met te vervangen woorden uit de DB op te halen en een zoek-en-vervang toe te passen. Misschien is het efficienter tijdens de app start de woorden te vervangen in de diverse resource files?

Jullie meningen?

Alvast hartelijk dank,
Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
nicobeemster schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:14:
2 - Het lijkt mij voor performance niet ideaal om tijdens elk page request de lijst met te vervangen woorden uit de DB op te halen en een zoek-en-vervang toe te passen. Misschien is het efficienter tijdens de app start de woorden te vervangen in de diverse resource files?
Dit kan je met page caching wel ondervangen toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 27-05-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicobeemster
Caelorum schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:01:
[...]
Dit kan je met page caching wel ondervangen toch?
Gedeeltelijk. Het is geen website met identieke content voor elke bezoeker maar een webapplicatie waarin elke user zijn eigen content heeft.

Ik kan dus hooguit gedeeltelijk cachen, maar dat komt pas aan de orde na stap 1: ervoor zorgen dat er iets te cachen is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:26

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Voor dit soort doeleinden kan je volgens mij best je een eigen ResourceManager schrijven. Alleen weet ik niet of je't dan zo transparent kunt configureren dat je de standaardmanager overal door deze vervangen wordt.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicobeemster
GrimaceODespair schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:23:
Voor dit soort doeleinden kan je volgens mij best je een eigen ResourceManager schrijven. Alleen weet ik niet of je't dan zo transparent kunt configureren dat je de standaardmanager overal door deze vervangen wordt.
Thnx, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Dat terwijl ik andere ASP.NET mechanismen wel vervangen heb door eigen implementaties (o.a. een custom Membership provider), haha!

Ik ben uiteraard niet de 1e met dit probleem, dit ziet er interessant uit. :)

Edit: dit is (ook) een interessant en tamelijk volledig artikel :)

[ Voor 11% gewijzigd door nicobeemster op 27-05-2010 16:17 . Reden: Post aangevuld ]