Toon posts:

Schokkerig beeld HD-film van pc naar tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb kort geleden een nieuwe tv gekocht, namelijk de Panasonic P42G20. Deze heb ik op mijn pc aangesloten middels een HDMI kabel van 7.5 meter. De videokaart die ik gebruik is een GTX280 met twee keer een DVI uitgang, voor mijn monitor eerste uitgang en voor de tv middels een DVI -> HDMI verloopstekker de tweede uitgang.

Probleem is dat ik bij HD-films (MKV/MP4(MPEG)/M2TS bestanden) soms kleine schokjes in het beeld zie als ik het op m'n tv afspeel. Het loopt net niet helemaal soepel. Verplaats ik de mediaspeler naar m'n monitor (1680x1050) dan heb ik er geen last van. Ook bij niet HD-films, dus bijv. een Rip heb ik er op m'n tv geen last van. Het is dus puur HD-materiaal.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd;
- Refresh rate in Nvidia Control Panel verandert van 24Hz tot 60Hz, waarbij 60Hz het beste was.
- Verschillende media players; VLC, MPC en Splash Lite. Bij Splash Lite is het beeld het beste maar nog net niet optimaal. Voordeel van Splash Lite is dat door gebruik van Videoacceleratie van Nvidia PureVideo de CPU belasting nihil maken, ~5% maar. Maar ook bij VLC is het maar max 30%, dus daar kan het sowieso niet aan liggen.
- Twee drivers geprobeerd van Nvidia, namelijk 197.45 en de nieuwe Beta 257.15, maakt niks uit...

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen?

EDIT; Oja, heb het K-Lite codec pack met ffdshow geinstalleerd, dus dat zou ook goed moeten zijn....

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-12 22:12

skoozie

SCSI

is MPC de gewone versie of de Home Cinema versie? die tweede wil bij mij (tot nu toe) nog alles spelen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:20

M2M

medicijnman

draai ze eens om, de tv en de monitor, of sluit nog liever enkel en alleen de tv aan als test.

Daarnaast eens proberen met een kortere HDMI kabel. Misschien dat de kabel een breukje bevat, hoewel zeer onwaarschijnlijk ivm digitaal signaal. En als je een game zou starten, geoutput via de tv, zou je ook schokkende beelden moeten zien. Als dat zo is, ligt het waarschijnlijk aan de kabel of 2e output. Zo niet, ligt het aan de afspeelsoftware.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
@skoozie; is wel de Home Cinema versie. En hij speelt ook wel alles, maar niet alles optimaal dus...

@M2M; Ik zal eens kijken hoe het gaat als ik het omwissel of alleen de tv aansluit. breukje in HDMI kabel lijkt me idd ook onwaarschijnlijk (is net nieuw), maar het is niet geheel onmogelijk natuurlijk...
Ik ga eens ff aan de slag met het voorgestelde...

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:23
Klinkt dat door de mate vele codec's en spelers je hele setup in de war is wat nu wat moet afspelen.
Ik zelf zou dus een nieuwe install doen met alleen CCCP codec pack en VLC op je pc en je zou alles vloeiend moete nafspelen met zo'n setup.
Zelfs mijn 5 jaar oudere pc kan dat.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Schokjes worden sowieso niet veroorzaakt door een brakke HDMI kabel. Als dat het geval zou zijn zou je daadwerkelijk grafische artifacts op je scherm krijgen. Als de processorbelasting blijft hangen op 5-30% heeft het ook niet te maken met dat je PC het niet aankan.

Wel vreemd vind ik het dat je het hebt over het instellen van 24-60Hz. Nederlandse TV's willen namelijk vaak het liefst 50Hz input hebben. Dat verklaart ook direct die vreemde schokjes. Dat moet via het Nvidia control panel geregeld kunnen worden. Eventueel kan het ook liggen aan beeldverbeteraars die ingrijpen. Deze zou ik allemaal stuk voor stuk op de TV uitschakelen om te kijken of dat enig effect heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, vraag me niet waarom, maar nu ik de kabels heb omgedraaid aan de achterkant van m'n videokaart lijkt het probleem opgelost. (tv in de eerste en monitor in tweede)
Tussen 50 of 60Hz maakt eigenlijk niks uit. Er zit verder ook wel verschil in hoe de prog's het weergeven. Als ik fraps aan heb staan geeft VLC een constante 24fps. Via Splash Lite loopt geeft ie gewoon 58-60fps aan. Maar veel verschil zie ik er niet in alleen vind ik het beeld via Splash Lite iets mooier als die van VLC.
Had trouwens zelf idd ook al getest met eventuele beeldverbeteraars via de tv; staan uit.

MPC(HC) is ook wel prima, zal nog eens zien welk programma ik vast zal gebruiken want het kan idd ook wel eens zijn wat Mektheb zegt, dat er teveel progjes op staan, al lijkt me dat verder wel sterk, want heb alleen dat K-lite codec pack geinstalleerd en het lijtk me niet dat een computer 'in de war' kan raken van drie media players....toch?

Enfin, tot zover bedankt voor de hulp!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:23
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:23:
Nou, vraag me niet waarom, maar nu ik de kabels heb omgedraaid aan de achterkant van m'n videokaart lijkt het probleem opgelost. (tv in de eerste en monitor in tweede)
Tussen 50 of 60Hz maakt eigenlijk niks uit. Er zit verder ook wel verschil in hoe de prog's het weergeven. Als ik fraps aan heb staan geeft VLC een constante 24fps. Via Splash Lite loopt geeft ie gewoon 58-60fps aan. Maar veel verschil zie ik er niet in alleen vind ik het beeld via Splash Lite iets mooier als die van VLC.
Had trouwens zelf idd ook al getest met eventuele beeldverbeteraars via de tv; staan uit.

MPC(HC) is ook wel prima, zal nog eens zien welk programma ik vast zal gebruiken want het kan idd ook wel eens zijn wat Mektheb zegt, dat er teveel progjes op staan, al lijkt me dat verder wel sterk, want heb alleen dat K-lite codec pack geinstalleerd en het lijtk me niet dat een computer 'in de war' kan raken van drie media players....toch?

Enfin, tot zover bedankt voor de hulp!
Nee dat denk ik ook niet, maar goed zeekr voor het onzekeren heb windows wel is meerdere rare dingen zien doen ! ( lang leven osx ;) )
Maar verder kan het inderdaad ook iets van de kabel en aantal hz zijn, denk je genoeg dingen kan proberen succes !
Pagina: 1