Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• guidokok
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02-2022
Beste Tweakers,

Ik heb uitgebreid gezocht in vorige topics maar kon niks over de onderstaande vraag vinden. (Ik hoor het graag als ik iets over het hoofd heb gezien)

De vraag is als volgt: Welk mobiel os komt als beste uit de bus rekening houdend met onderstaande zaken? Ik ben nu in het bezit van een Nokia E51 die in principe alle onderstaande functies ondersteunt. Aangezien ik wil overstappen naar een ander OS wil ik geen functionaliteit verliezen.

Het gaat hierbij om de vergelijking tussen: Iphone OS4.0, Android 2.2, Blackberry OS4.6
  1. Is het mogelijk om mappen toe te voegen in menu's (om bijvoorbeeld apps in te plaatsen)
  2. Is het mogelijk meerdere email accounts toe te voegen?
  3. Wat is de snelheid van het bijwerken van IMAP accounts (bij het verwijderen van email uit de web inbox duurt het bij BB uren voordat het uit de telefoon verwijderd is) bij de verschillende OS.
  4. Wat zijn de synchronisatie frequentie instellingen (hoe vaak wordt er gesynchroniseerd en op welke tijdstippen) bij de verschillende OS.
  5. Op welk OS werkt Push het beste? (en wat zijn de technieken: bijv imap idle)
  6. Is Tethering mogelijk op de verschillende OS?
  7. Is het mogelijk de mobiel draadloos met een pc te verbinden om zodoende vanaf de pc smsjes/andere taken te kunnen uitvoeren? (zoals Nokia PC suite)
  8. Is het mogelijk om Synchronisatie van contactpersonen/agenda tijdelijk uit te zetten?
  9. Is het mogelijk om Synchronisatie van contactpersonen/agenda handmatig te starten?
  10. Is het mogelijk push mail tijdelijk uit te kunnen zetten?
  11. Is het mogelijk het geheugen te bereiken als de accu leeg is?
  12. Is er een bestandsbeheer applicatie aanwezig. (zodat je door alle bestanden kan bladeren)
  13. Is het mogelijk het os of de daarop geinstalleerde software automatisch het juiste toegangspunt te laten kiezen (wifi vs 3G) (psiloc connect)
  14. Is Multitasking mogelijk?
  15. Hoe is de integratie met muziekspelers op de pc/mac op de verschillende OS?
  16. VOIP SIP integratie (is het mogelijk voip te bellen over 3g/wif? en hoe is de integratie?)
  17. Is het mogelijk om op afstand de telefoon en het geheugen te blokkeren/te wissen
Het is misschien het meest gemakkelijk om in dit format te antwoorden:

Vraag "x":
Android:
Iphone:
Blackberry:

Alvast bedankt :)

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:53

JB

Cédric roelt!

Ja tuurlijk en als je geld wil lenen, geef je rekeningnummer maar even dan maak ik het gelijk over!

Wat heb je zelf al gedaan om de vragen te beantwoorden? De eerste 3 a 4 vragen kun je zo opzoeken...

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

Als ik dit zo lees: waarom wil je eigenlijk van Symbian af? Ik gebruik de E51 nog steeds en verwacht dat die nog wel en paar jaar meegaat. Hij is er in elk geval degelijk genoeg voor.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb geen ervaring met android of iphone, maar kan je alvast zeggen dat de helft van je vragen niet opgaan voor Blackberry.
BB is op geen enkele manier vergelijkbaar met die 2, ik zou het je dus zeker niet aanraden als je meer wilt doen dan bellen en mailen met je telefoon. :)

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:41
Persoonlijk weet ik alleen van de iphone:

1: Ja is mogelijk
2: Ja is mogelijk, volgens mij zelfs om ze bij elkaar in 1 map te laten ontvangen
3: Relatief snel, bijna direct
4: 15/30/60/handmatig
5: Geen idee
6: Met wat trucjes wel.
7: Nee
8: Ja
9: Ja
10: Ja
11: Nee
12: Nee
13: Ja
14: Ja
15: Prima, muziek wordt uit je bieb gepakt
16: Geen idee over 3g, met een jailbreak wel. Skype kan met multitasken op de achtergrond draaien.
17: Ja, zie mobileme

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

I love Android, heb wat tijd over en wilde kwijt dat 2.2 nog niet uit is.. dus hoe moeten wij dan antwoorden?
guidokok schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:25:
• Is het mogelijk om mappen toe te voegen in menu's (om bijvoorbeeld apps in te plaatsen)
Mappen kunnen niet in de launcher worden toegevoegd,
wel op de homescreens waar je dan zooi in kan plaatsen.
• Is het mogelijk meerdere email accounts toe te voegen?
Ja
• Wat zijn de synchronisatie frequentie instellingen (hoe vaak wordt er
gesynchroniseerd en op welke tijdstippen) bij de verschillende OS.
Kun je zelf instellen hoe jij 't wil
• Is Tethering mogelijk op de verschillende OS?
Ja
• Is het mogelijk de mobiel draadloos met een pc te verbinden
om zodoende vanaf de pc smsjes/andere taken te kunnen uitvoeren? (zoals Nokia PC suite)
Ja
• Is het mogelijk om Synchronisatie van contactpersonen/agenda tijdelijk uit te zetten?
Ja
• Is het mogelijk om Synchronisatie van contactpersonen/agenda handmatig te starten?
Ja
• Is het mogelijk push mail tijdelijk uit te kunnen zetten?
Ja
• Is het mogelijk het geheugen te bereiken als de accu leeg is?
Ja.. als je je geheugenkaartje in 'n cardreader aan de PC doet.. Accu leeg = toch telefoon uit?
• Is er een bestandsbeheer applicatie aanwezig. (zodat je door alle bestanden kan bladeren)
Standaard niet, maar er zijn genoeg gratis file-explorers te vinden di edat wel kunnen
• Is het mogelijk het os of de daarop geinstalleerde software automatisch
het juiste toegangspunt te laten kiezen (wifi vs 3G) (psiloc connect)
Je stelt 1x je WiFi gegevens in en daarna maakt die altijd automatisch verbinding...
• Is Multitasking mogelijk?
Ja
• Hoe is de integratie met muziekspelers op de pc/mac op de verschillende OS?
Geen idee, gebruik dat nooit.. Zijn genoeg programma's die syncen met Android, geen probleem
• VOIP SIP integratie (is het mogelijk voip te bellen over 3g/wif? en hoe is de integratie?)
Genoeg voor te vinden..
[quote]
• Is het mogelijk om op afstand de telefoon en het geheugen te blokkeren/te wissen[/quote
Via third party software wel ja..

Voor de rest kun je 11,97 overmaken op ING-rekeningnummer: 7319204 :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:55

_WgV_

It's a magical world!

Met wat (eventueel betaalde) apps en handigheid zijn alle punten met een Android 2.2 toestel te realiseren.

#StopBurningStuff

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GoT is geen helpdesk, en je kan een hoop vragen zelf al beantwoorden door je in de besturingssystemen te verdiepen. We verwachten dat je in een topicstart aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt en waar je gezocht hebt. Omdat dit in deze topicstart niet terugkomt gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.