Beste Tweakers,
Ik heb uitgebreid gezocht in vorige topics maar kon niks over de onderstaande vraag vinden. (Ik hoor het graag als ik iets over het hoofd heb gezien)
De vraag is als volgt: Welk mobiel os komt als beste uit de bus rekening houdend met onderstaande zaken? Ik ben nu in het bezit van een Nokia E51 die in principe alle onderstaande functies ondersteunt. Aangezien ik wil overstappen naar een ander OS wil ik geen functionaliteit verliezen.
Het gaat hierbij om de vergelijking tussen: Iphone OS4.0, Android 2.2, Blackberry OS4.6
Vraag "x":
Android:
Iphone:
Blackberry:
Alvast bedankt
Ik heb uitgebreid gezocht in vorige topics maar kon niks over de onderstaande vraag vinden. (Ik hoor het graag als ik iets over het hoofd heb gezien)
De vraag is als volgt: Welk mobiel os komt als beste uit de bus rekening houdend met onderstaande zaken? Ik ben nu in het bezit van een Nokia E51 die in principe alle onderstaande functies ondersteunt. Aangezien ik wil overstappen naar een ander OS wil ik geen functionaliteit verliezen.
Het gaat hierbij om de vergelijking tussen: Iphone OS4.0, Android 2.2, Blackberry OS4.6
- Is het mogelijk om mappen toe te voegen in menu's (om bijvoorbeeld apps in te plaatsen)
- Is het mogelijk meerdere email accounts toe te voegen?
- Wat is de snelheid van het bijwerken van IMAP accounts (bij het verwijderen van email uit de web inbox duurt het bij BB uren voordat het uit de telefoon verwijderd is) bij de verschillende OS.
- Wat zijn de synchronisatie frequentie instellingen (hoe vaak wordt er gesynchroniseerd en op welke tijdstippen) bij de verschillende OS.
- Op welk OS werkt Push het beste? (en wat zijn de technieken: bijv imap idle)
- Is Tethering mogelijk op de verschillende OS?
- Is het mogelijk de mobiel draadloos met een pc te verbinden om zodoende vanaf de pc smsjes/andere taken te kunnen uitvoeren? (zoals Nokia PC suite)
- Is het mogelijk om Synchronisatie van contactpersonen/agenda tijdelijk uit te zetten?
- Is het mogelijk om Synchronisatie van contactpersonen/agenda handmatig te starten?
- Is het mogelijk push mail tijdelijk uit te kunnen zetten?
- Is het mogelijk het geheugen te bereiken als de accu leeg is?
- Is er een bestandsbeheer applicatie aanwezig. (zodat je door alle bestanden kan bladeren)
- Is het mogelijk het os of de daarop geinstalleerde software automatisch het juiste toegangspunt te laten kiezen (wifi vs 3G) (psiloc connect)
- Is Multitasking mogelijk?
- Hoe is de integratie met muziekspelers op de pc/mac op de verschillende OS?
- VOIP SIP integratie (is het mogelijk voip te bellen over 3g/wif? en hoe is de integratie?)
- Is het mogelijk om op afstand de telefoon en het geheugen te blokkeren/te wissen
Vraag "x":
Android:
Iphone:
Blackberry:
Alvast bedankt