Welke week/core Athlon is dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23
Ik heb een Athlon 600mhz gekocht, maar nu wil ik graag weten uit welke week hij is en welke core ie heeft.

Het nummer op de bovenkant is

AMD-K7600MTR51B A
230006532194

Verwijderd

Dit soort vragen kun je beter niet stellen... gebruik liever de search knop...

Verwijderd

Wat een zeikerds...

De A aan het einde betekent een .18 core (C = .25).

0006 = 2000, week 06.

Je hebt dus een spiksplinternieuwe .18 uit week 6 gekregen. Ben heel benieuwd wat voor core erin zit, en hoe hoog ie komt...

Vergeet die mist.co.uk maar om de resultaten van anderen te zien, die lui lopen weken achter, zo'n nieuwe als jij hebt staat er nog niet in (maar daar kun jij wat aan doen, hehe).

Verwijderd

:)

Verwijderd

Zeg ff een stomme vraag. Als ik de plaat van mijn Athlon af sloop zodat ik alleen de kale CPU overhoud (printje dus). Hoe kan ik dan een koeler op het ding monteren??

Grz,
N. Aad

Verwijderd

"Ken net"...

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Bunny? je zegt da je benieuwd naar de core van die athlon bent, maarre...da staat in die posting :)

>quote:
AMD-K7600MTR51B A
das dus een 600 MHz core

kd8 da je da wel zou zien :)

MzZl

• Muyz
  • Laatst online: 06-09 21:22
Cronik: ken dus wel, he. Je kunt er bv een Arctic (www.montac.com) op monteren.

Grtz,
Muyz

Verwijderd

Oh ja, die dingen bestaan ook nog... ik vind het toch maar een "raar" apparaat...

In hoe verre is dit "koeler" dan wat ik bijv. heb... Standaard Alpha dual fans + heatsink... CPU temp = 33-35C

K7 500 @ 750 1.6V (week 46 .25M) m.b.v. Free Speed Pro

p.s. Die dingen kosten echt geen reet.

• Muyz
In hoeverre het koeler is, weet ik niet, ik moet m'n Artic nog monteren. Voor deze zweetklus moet ik nog ff een rustig moment afwachten ;)

Een review van de Arctic kun je hier vinden: http://www.hardocp.com/reviews/cooling/orb/artic_cirlce_pg1.html

Greetz, Muyz

Verwijderd

Toch wel fijn MindZ dat je Bunny verteld dat een OEM 600 een OEM 600 is. Goh, en heel tweakerland maar denken dat ze voor de DAADWERKELIJKE core het kastje eraf moesten slopen. Bedankt dat je de hete wereld deze stomme fout laat inzien :P

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Maxx>

wa bedoel je nou helemaal?
is t een pos of neg posting?

bunny vraagt de core..nou dan geef ik de core, is da nie goed ofzo?

• Muyz
Euhh, Maxx hoe verklaar je dan het volgende: op de bovenkant van mijn K7 staat ????550????(heb hem gekocht als 500), maar op de core staat K7500CURACC... het lijkt er dus op alsof je echt de koelplaat eraf moet halen om de echte frequentie te achterhalen.

Bij de weg: de Arctic zit erop :)

Grtz,
Muyz

Verwijderd

Maxx zit Mindz te plagen omdat Mindz alles gelooft wat ie op de buitenkant leest ;) en Mindz blijkbaar nog nooit een Athlon heeft opengemaakt (shame on you, Mindz!)

Muyz gaat er serieus op in.

Bunny wil nog steeds weten wat Indigo's echt core-snelheid is, en daarna waarschijnlijk waar Indigo zo'n nieuwe Athlon heeft gekocht :9

• Muyz
Dan zal Indigo die Athlon toch ff moeten openen :) Heb ik vanavond ook gedaan, ff zweten om die Arctic erop te krijgen, maar dan heb je ook wel iets wreeds!

Grtz, Muyz

Verwijderd

Stel: Ik wil mijn Athlon 500 (waarschijnlijk een 600 core, nog nie open gehaald)met een freespeed naar 650 schoppen...

Dan moet dus die behuizing eraf, anders krijg ik me freespeed er niet op. MOET ik nu zo'n arctic hebben, of kan ik mijn ouwe koelertje blojven gebruiken???
Ik hep nu nog niet zo'n bruut koelbeest nodig, en wil dus voorlopig mijn el cheapo dual-fan combo blijven gebruiken. Maar kan ik die op mijn athlon ZONDER KAPJE krijgen????

Verwijderd

Staat er 550 op je je athlon? Dat snap ik niet.
Voor MindZ: Er wordt maar 1 soort Athlonprocessor gemaakt bij AMD.
Nadat i gefabriceerd is kijken ze hoe goed i gelukt is (het fabricageproces is niet helemaal in de hand te houden).
Wanneer de hoogste stabiele snelheid vast is gesteld gaan de hem op een vaste multiplier vastzetten die lager is dan de hoogste snelheid(een veiligheidsmarge). Dit doen ze door weerstanden op de printplaat op bepaalde plaatsen te bevestigen.
Bij AMD is het fabricageproces boven verwachting goed uitgevallen zodat ze heel veel snellere processoren hadden en weinig "langzame" processors. IPV de snellere processors op de markt te dumpen (slechte marketing, goed voor ons) zetten ze vaak een erg goede core terug met snelheid door de weerstanden te veranderen van plaats.
Deze onderclockte processor gaat dan de deur uit zonder dat de prijzen van hun topmodellen inelkaar zakken.
Het kan dus zijn dat die "600 Mhz processor" een onderclockte Athlon is met en core van 650 of 700 of misschien wel 750.
Bunny (en ik ook trouwens) wil graag weten wat er op de core staat, daar staat op wat de processor werkelijk aankan. Ook het tweecijferig getal op de cachechips wat los staat van de rest van het serienr. is leuk om te weten. Dat laat zien hoe snel het cachegeheugen kan zijn. Bij Indigo is dat denk ik 3,3 of 3 ns.
Als je 1000 deelt door het aantal ns dan krijg je het aantal Mhz waarop het cache loopt. 1000/3,3=300 Mhz.(Cache loopt op 1/2 processorsnelheid bij dit model).

Sorry dat ik soms wat plaag; ik ben gewoon een vervelend ventje (Acording to my family, friends and neighbours :P)

Verwijderd

Jaap, je hoeft geen Artic te gebruiken. Je kan gewoon je koeler op het omhulsel houden.
De andere kant van het omhulsel(plastic) gaat weg.

• -=Indigo=-
  • Laatst online: 23:23
Ik ben net terug van de Ambience Lanparty, maar hij doet het eigenlijk niet meer zo goed. Het hele systeem is megatraag geworden en haal met mijn voodoo3 500(!)3dmarks. (dat waren er (2700).
Maar als ik het zwarte omhulsel eraf haal dan past de koeler toch niet meer? En is er dan een groot risico dat ie breekt ofzo.
En kun je die cash speed niet gewoon meten met een progje?
Pagina: 1