Toon posts:

Netwerkschijven persistent maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 541 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met onze huidige netwerk schijven. Bij het opstarten aan het netwerk worden de netwerk schijven weergegeven zoals het moet. Maar ik zou graag willen dat als gebruikers niet aan het netwerk opstarten de netwerk schijven ook zichtbaar zijn.
Ik heb al iets gelezen over net use /persistent:yes. Dit heb ik geprobeerd maar de netwerk schijven waren weer niet zichtbaar als ik niet aan het netwerk hing.

Software wat wij gebruiken: Windows server 2008 R2, cliënts werken met Windows XP en sommige met Windows 7.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

Met vriendelijke groet,

Thomas

Verwijderd

Wat wil je precies, dat je de data van het netwerk ook beschikbaar hebt als je niet aan het netwerk hangt?
Of wil je dat de driveletters wel weergegeven worden maar niet werken?

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat bij 1 netwerk schijf de data ook beschikbaar is. Bij de andere schijven wil ik alleen de driveletters zien.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-01 15:00
Hoe wil je netwerk data beschikbaar maken als je niet aan het netwerk hangt?

Overigens is dat hier default, je krijgt alleen de melding dat bepaalde network drives geen verbinding kunnen maken.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55

lier

MikroTik nerd

Heb je het nu over offline folders ????
Hoe wil je zonder connectie (anders) bij je data komen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Het is de bedoeling dat bij 1 netwerk schijf de data ook beschikbaar is <- dat werkt niet via net use; zoek eens naar offline files / folders.

Bij de andere schijven wil ik alleen de driveletters zien. <- dat is de standaardwerking van drivemappings, gewoon toevoegen via extra - netwerkverbinding maken ipv net use te gebruiken, stuk gebruiksvriendelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het dan zo dat de driveletters automatisch blijven staan, ook als ik de computer zonder netwerkverbinding opstart?

Verwijderd

JA, dat is de standaardwerking, kan zijn dat de gebruiker bij inloggen een melding krijgt over het niet kunnen verbinden van netwerk mappings maar ze zouden gewoon in de lijst moeten staan (In windows 7 althans).
Klinkt alsof je nog niets geprobeerd hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat al geprobeerd maar de driveletters waren toen weg bij het offline opstarten.

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Draai je misschien ook ergens een "NET USE * /DELETE /YES" in een shutdown/logoff script misschien?

Wanneer een "NET USE * (of X: of iets dergelijks) \\server\share /PERSISTENT:YES" wordt uitgevoerd zou deze anders inderdaad niet zomaar mogen verdwijnen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoetjuh schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:45:
Draai je misschien ook ergens een "NET USE * /DELETE /YES" in een shutdown/logoff script misschien?

Wanneer een "NET USE * (of X: of iets dergelijks) \\server\share /PERSISTENT:YES" wordt uitgevoerd zou deze anders inderdaad niet zomaar mogen verdwijnen.
Precies mijn gedachte, ik kom het ook wel tegen dat ze in het loginscript nog eerst worden verwijderd alvorens opnieuw toegevoegd...

Group Policy preferences zou sowieso ook beter zijn dan een loginscript :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga gelijk even het script bekijken en zoeken of er ergens misschien een /delete verwijzing wordt gemaakt.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-01 08:52

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, een loginscript oid wat drivemappings maakt is nou niet echt voer voor Professional Networking & Servers :|
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.