MeeGo voor laptops!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://meego.com/sites/all/themes/meego/images/site_name.png

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/05/meego-screenshot.jpg
You've seen it teased, and now it's time to shelve whatever you had planned for this evening (or morning, depending on your current coordinates) and slap the first bona fide 1.x MeeGo release onto whatever device you've got handy. As of right now, MeeGo v1.0 for Netbooks and v1.0 for Nokia N900 are available for download, with the former supporting Atom-based machines and the latter supporting... well, we'll let you take a stab there. The API that's being released includes Qt 4.6, and while the current SDK is tailored for netbooks, the next version -- slated to hit devs in June -- will support "touch-based devices, such as handsets and tablets." We're also told that v1.1 will be outed in October, with the development tree already being open. We're certainly digging the layout shown here at a glance, but why not give that source link a visit and find out how it suits you in real life? We heard Snooki totally digs it, too.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_ZlY5oN2qC4]

download link : http://meego.com/downloads/releases/netbook

Hoe installeren
Download the image above
Load the image on your device or PC
Requires copying to a USB drive or burning to CD
Image size (img): 800~ MB
Follow the instructions on installing the image. (Est time: 30 minutes to download, install, and reboot)

als iemand een beter openingspost weet te maken graag, heb het nu ff snel in elkaar gezet vanwege werk

Dit lijkt me echt super, ga vanavond gelijk aan de slag met m'n stofhappende samsung nc10! Zal mijn bevindingen hier plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik wil het op zich wel proberen maar de voorloper (hoe heet het ook al weer?) was nogal laggy en onstabiel op mijn Acer AAO110. Waarom is er eigenlijk een speciale versie met de Google Chrome Browser? Is die browser het gui van het OS?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Misschien de topic titel veranderen, uit de tekst begrijp ik dat hij enkel op atoms draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Draaide volgens mij, de N900 heeft geen Atom :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Nice! Ik draaide de vorige versie, vond daarvan het menu trouwens mooier. Zag er allemaal wel slick en potentieel uit, alleen deed weinig het nog echt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verschillende versies door de licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:00

TF

bla bla

domme vraag denk ik ...maar ik kan uit de OP niet halen wat het precies is en wat de voordelen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:45
Hmm, ziet er wel lekker uit voor een keuken-pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

TF schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:31:
domme vraag denk ik ...maar ik kan uit de OP niet halen wat het precies is en wat de voordelen zijn
Het is wat meer toegespitst op snel dingen checken, in een toegankelijke interface. Zo heb je alles in een goed overzicht op het hoofdscherm.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
Icyzer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:20:
Misschien de topic titel veranderen, uit de tekst begrijp ik dat hij enkel op atoms draait?
Atom is gewoon x86 cpu, dus draait het op alle laptops :) Het werkt kennelijk ook op ARM cpu's (N900).

Ik vind het maar niks, de ubuntu netbook edition heeft veel meer. Het zou interessant worden als er een enorme batterijtijd bijhoort. Weet iemand daar iets over?

XP maakt gehakt van Ubuntu in powermanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Even getest (via USB stickje):
+ ubersnel
+ gelikte interface (vond overigens de interface van moblin iets zakelijker overkomen)
(...)
- verbinding via BT geeft geen internetverbinding (bij de networkmanager van Gnome bv. kun je aangeven tijdens het pairen van een telefoon of je gebruik wil maken van de netwerkmogelijkheden van de telefoon), vind ik eigenlijk onontbeerlijk voor een mobiel os wat zich o.a. richt op netbooks en laptops
- is het deb? is het apt? hoe kan ik meer installeren? Er is wel een soort van app-store met een paar programma's, maar het is erg beperkt.
- instabiele wifi verbinding (dat was ook zo bij moblin via de 901), hij komt wel direct weer terug, maar toch...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Aah ik was inderdaad in de war met Moblin.

Vond dit wat mooier toen:
Afbeeldingslocatie: http://www.pendrivelinux.com/wp-content/uploads/moblin-netbook.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is een doorontwikkeling van Moblin en Maemo. Ik vind het er nu ook wel leuk uitzien.

Zou het ook een beetje draaien op een 700 mhz processor en touchscreen ondersteuning hebben? Heb nog een Shift liggen :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Nou, ik krijg het niet aan de praat vanop een 1GB-stickje.
Krijg steeds een vage tekst-error na het bootscherm. :(

Ik heb de img al in Windows via Win32diskimager geschreven, en in Ubuntu via dd en via imagewriter. Steeds hetzelfde probleem.

Kan het aan de hardware liggen? Ik test op een gewone HP laptop, geen netbook met Atom dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Vanx schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:35:
[...]

Atom is gewoon x86 cpu, dus draait het op alle laptops :) Het werkt kennelijk ook op ARM cpu's (N900).

Ik vind het maar niks, de ubuntu netbook edition heeft veel meer. Het zou interessant worden als er een enorme batterijtijd bijhoort. Weet iemand daar iets over?

XP maakt gehakt van Ubuntu in powermanagement.
Oh oke :P
/hardware noob hier

Maar als het inderdaad goede batterijtijd heeft word het pas interessant. Dat is iets waar Windows toch nog altijd mee voorloopt, in de trein/auto boot ik altijd windows omdat ik er dan bijna een uur meer uit haal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Zit er nu ook in rond te rommelen met me Samsung NC10 netbook. Interface ziet er goed uit en is heel snel. Ik denk alleen niet dat ik het als primaire OS zou willen op me netbook, omdat het niet zo compleet is als Windows. Maar op een tablet zou dit goede concurrentie kunnen worden voor bijvoorbeeld Chrome OS en iPad OS.

En jammer dat er met zulke grote statusbalken wordt gewerkt, wat bij Chrome bijv helemaal niet nodig is :(

Ben benieuwd hoe de smartphone versie gaat werken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Gundogan op 28-05-2010 14:52 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
tvp.

Dualboot mogelijk met windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 15:22

Speeder

42 ;)

Heb het nu al een paar uurtjes draaien :P maar goed, ik ben al een paar puntjes tegen gekomen. In de IM-client zit nog een bug voor het verbinden met icq. Het verbinden met bv msn of irc gaat wel goed. Heb er al wel een bugreport van verstuurd. Om een of andere reden wil de gnome-terminal niet meer starten gelukkig staat er ook xterm op. Ntfs uitlezen wil ook nog niet, hopelijk wordt dat in een toekomstige versie opgelost. Heb nu mijn draagbare schijf om moeten zetten naar ext2.

Voor de rest nog geen klachten, Straks wat muziekjes en wat filmdingetjes uitproberen.

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik heb het getest op twee Atom N270 machines (netbook en nettop). Ik vind de interface erg gelikt en kan in principe alles wat ik met mijn machines doe op xp. Vooral voor op mijn nettop (asus eeebox) die ik op mijn tv gebruik om vanuit de bank de surfen, chatten etc is de interface erg lekker omdat de interface wat groter is zonder dat alles lelijk en buiten proportioneel eruit gaat zien.

Probleem is echter de stabiliteit. Zoals eerder genoemd vliegt de WLAN verbinding constant weg, op beide machines. Ook reageert het hele systeem regelmatig spontaan niet meer op "nieuwe" functionaliteiten: Alles dat open staat werkt nog wel.

Ook vind ik de snelheid tegenvallen. Het start lekker snel op en de interface reageert snel, maar het starten van de applicaties duurt erg lang, een stuk langer dan wanneer ik het onder windows xp start.

Ik gebruik het inmiddels niet meer, maar houd het zeker in de gaten voor in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 20:12
ik heb het op een AAO 110L geinstalleerd..
wat mij momenteel nog tegen valt is de snelheid, regelmatig rweageerd er niks meer, en CTRL-ALT-DEL doet een ieuwe herstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als ik de fullscreen scroll-up scroll-down in het flashfilmpje zie, heb ik al gegeten en gedronken! Wat is dat toch met animaties tegenwoordig, ik wil gewoon dat iets er meteen staat, animaties heb ik al in het echte leven!

Verder zie ik het nut van een speciale netbook-versie niet zo, heb ik liever een volwaardig OS zoals Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 20:12
ik heb er ook weer ubuntu op gezet
maar ik ben dan ook eigenlijk een Debian fanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
Net even als livecd gedraait op mijn HP Compaq laptopje en ziet er veelbelovend uit :)
Voor een livecd draaide die overigens buitengewoon snel.

Ik heb alleen begrepen dat je het niet kan draaien op een laptop met een Core Duo processor ivm SSSE3. Kan iemand dit bevestigen?
Dat zou namelijk erg jammer zijn, aangezien dit het perfecte OS lijkt voor mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 12:28
Draait soepel op mijn asus eee 901. Wifi werkt prima (in tegenstelling tot Ubuntu) en start lekker snel op. Gebruik de asus om film te kijken in de trein en daar liep ik vandaag meteen tegen probleem aan. Er ontbreken nogal wat codecs en de installatie is me niet helemaal helder als Linux beginner. Hoop dat ze snel met een pakketje komen dat makkelijk te installeren is. Nu maar weer terug naar Ubuntu denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik draai het nu op m'n Samsung NC10.

+ Alles wat in Ubuntu werkt, werkt hier ook gewoon, inclusief accu uitlezen e.d.
- Lelijk Splashscreen
- Notes en Appointments zijn lokaal, terwijl men zoiets vaak gesynct heeft, bijvoorbeeld Google Agenda
- Nog weinig Webaccounts (last.fm, twitter)
+ Ziet er gelikt uit
+ Reageert soepel (zelfs van USB stick)
- Veel dingen zijn niet heel geïntegreerd, uiteindelijk word je vaak naar programma X gestuurd met een andere skin

Ik zie best potentie in dit systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 15:22

Speeder

42 ;)

Gisteravond met het handje vlc geinstalleerd. Daar nog geen problemen mee gehad. Wat ik al wel gemerkt heb is dat hd-content nog niet vloeiend afgespeeld wordt. Had hiervoor Opensuse er op staan en daar ging het wel mee. Ik zie er toch nog best veel potentie in als het snel genoeg door ontwikkeld word.

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb MeeGo op een Dell mini 10v geinstalleerd.

wifi werkte niet "out of the box", ondanks dat deze netbook wel onder de supported hardware valt.
Maar het is makkelijk werkend te krijgen:
http://slaine.org/_slaine/Meego_1.0_Wifi.html

Na redelijk uitgebreid te hebben gespeeld met MeeGo is dit mijn conclusie:
Volstrekt niet klaar voor release, en totaal ongeschikt voor gebruikers zonder linux ervaring.

Ik zeg dit voornamelijk omdat heel erg veel dingen onlogisch zijn, ontbreken, duidelijk niet uitgebreid getest en buggy.
Voorbeelden:
-het MeeGo logo in de taak balk doet niets: nutteloze ruimte verspilling
-wat het het verschil is van "zones" versus windows is mij volstrekt onduidelijk.
-youtube performance is echt belabberd
-geen h264 codec, en nog veel meer codecs die missen
-geen support voor ntfs schijven.
-een beperkte selectie van support voor IM en social networking
en nog echt zoveel meer dingen.

Behalve dan dat het snel boot zie ik helemaal geen voordelen boven een ubuntu of linux mint installatie. Eventueel kan je een afgeslankte versie gebruiken (een netbook remix, of een lxde versie).
MeeGo is echt helemaal niet klaar voor eindgebruikers.

Overigens is MeeGo volgens mij gewoon een iets aangepaste versie van Moblin. Opzich zaten daar al een aantal aspecten in die je in Maemo ook zag, maar waar Maemo een nuttig bruikbaar eindproduct is, kon je dat van Moblin en nu dus MeeGo niet zeggen. Ik ben heel erg benieuwd wat MeeGo 1.1 voor handhelds gaat worden. Ik meen uit het ontwikkel plan te hebben begrepen dat deze MeeGo op Maemo 6 gebaseerd is en niet op Moblin, wat ik heel erg hoop, want anders moeten de ontwikkelaars nog bijzonder hard gaan werken deze zomer. De MeeGo voor handhelds moet in oktober namelijk uitkomen, en dan vermoedelijk in November of December op een Nokia Phone beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Dit bericht is getikt vanuit de livecd op een Toshiba Satellite L300-11C laptopje van bijna 2 jaar oud.

Wat mij opvalt is het volgende:

-Live USb werkt meteen
-Alles werkt soepeler dan de Moblin Livecd
-WiFi werkt out of the box
-E-mail via Evolution heeft zelfs IMAP+, waardoor Exchange 2007 ook ondersteund wordt.
Offline maken van de e-mail duurt wel lang (is logisch)
-People werkt via Empathy, facebook, google talk en msn werkt meteen
-De e-mail wordt meteen gechecked na invullen van gegevens in empathy (hotmail en gmail)
-Geen facebook integratie in de status tab
-Aanpassen van de toolbar tabs is makkelijk
-Google chrome icoon hoort niet thuis binnen alle andere icoontjes
-Youtube werkt perfect

Ik ben van mening dat Meego een mooi alternatief is voor Ubuntu Netbook remix en toch een volwaardig werkende netbook/laptop levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik heb hem zojuist op m'n eee900 geinstalleerd, start prima op, alleen na enkele minuten blijft hij steeds de melding "A crash in package tracker-0.7.25-9.23 has been detected" spawnen, Iemand een idee wat deze package doet en of ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:36
tracker is een indexing tool (indien de naamgeving in megoo overeenkomt met een normale linux distro)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanValentijn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06-2023
Net Meego geinstalleerd op mn netbook om een beetje mee te spelen. Eerste indruk is positief. Alles werkt, alleen mn interne 3g modem helaas niet, maar dat had ik ook niet verwacht, dus een echte teleurstelling is het niet.

Installatie ging soepel, alleen met het aanpassen van mn partitie had ik nog wat gemieter.

MBA 13' | EEE pad Transformer | Sony NEX - C3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:53

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ook ik heb hem eens geinstalleerd naast windows XP. Werkt volgens mij heel prima in dualboot, zeker omdat meego van zichzelf snel opstart.

Nadeel; wireless lan doet het niet op mij akoya E1210. Nog ff stoeien dus voordat ik er echt wat mee kan.

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1