Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 21:30
Aangezien weinig mensen gebruik maken van de middelingregeling van de belastingdienst en ik mezelf hier de afgelopen week in hebt verdiept wil ik de volgende Excel sheet graag even met jullie delen.

Doormiddel van het invullen van de Excel sheet en het uitprinten van de brief / bijlage is het mogelijk een aanvraag voor teruggave inkomstenbelasting in te dienen.

Meer informatie over de regeling is na te lezen op de website van de belastingdienst:
http://www.belastingdiens...terk_wisselende_inkomens/

Aan deze sheet kunnen geen rechten worden ontleend en tevens is deze nog in ontwikkeling en kan hij enkele kleine foutjes bevatten.

De sheet is te downloaden vanaf:
http://www.filedropper.com/belastingdienst-middeling

Hopelijk kan iemand de sheet ergens anders hosten aangezien ik niet bekent ben met deze host.

Doe er je voordeel mee!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Geweldig. Dit wilde ik al een tijdje onderzoeken, maar had geen tijd/zin me hier in te verdiepen. Heb je zelf al succes geboekt met deze excel sheet?

Metal up your ass

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:21
Ik heb dit gedaan zonder deze excelsheet, er zijn ook wel sites die het rekenwerk doen, bv. deze.

Omdat ik ooit begon met werken in juni, dus juist halverwege het jaar, kon het nogal uit om te middelen over het jaar daarvoor (afstuderen dus helemaal niet gewerkt), dat eerste halve jaar, en het jaar daarna. Dus inkomens van zeg even voor het idee 0, 15k en 30k (of bedragen van een dergelijke orde, w/e). Helaas zit er een drempel in van 500 euro die ze er van aftrekken. Ik kwam dus uit op 800 euro verschil ofzo, waarvan je dan dus 300 euro krijgt.

Maar voor het schrijven van 1 A4tje tekst is dat toch altijd meegenomen.

Van belang is dat je dit pas kunt doen als je van alle 3 betreffende jaren de *definitieve* (dus niet voorlopige) aanslagen hebt ontvangen. Vaak heb je die pas zo'n anderhalf jaar na afloop van het laatste van de betreffende jaren. Het loont dus wel om die gegevens even goed te bewaren, want de oudste gaan tegen die tijd dus over 5 jaar daarvoor!

[ Voor 19% gewijzigd door Wilke op 27-05-2010 17:07 ]

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Heel mooi document, helaas hou je (en dat kan denk ik ook niet, iig niet makkelijk) geen rekening met al ontvangen heffingskortingen en dus werkelijk afgedragen belastingen, waardoor je berekening wellicht niet klopt. Maar goed, de belastingdienst zal het zelf toch narekenen ;)

Wat ik interessanter vind, ga je ieder jaar 'n update neerzetten? Dan zouden mensen er langdurig wat aan hebben. (Maar ik kan me voorstellen dat je dat teveel moeite vind op den duur)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Wilke schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:05:

Maar voor het schrijven van 1 A4tje tekst is dat toch altijd meegenomen.
De brief hoeft volgens mij maar 1 of 2 zinnen en een bijlage met berekening te bevatten. Ik kwam lang niet aan één A4tje tekst in ieder geval.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt