VMWare View - Niet kunnen inloggen op View Connection Server

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Na de installatie van VMWare View Connection server hoort het mogelijk te zijn om in te kunnen loggen met Administrator en het wachtwoord op https://connectserverip/admin. Helaas krijg ik steeds de volgende foutmelding. View Connection server is onderdeel van een domein en niet de domein controller.

Indien ik een combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord gebruik, welke niet aanwezig zijn op de domein controller, dan geeft de pagina keurig melding van: "An incorrect user name or password was entered.".

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/dg5pah.jpg

Alles draait op 1 ESXi server met slechts een viertal virtual machines, Linux, vCenter (W2003), viewController (W2003), viewConnectionserver (W2003). Voor installatie gebruik ik een evaluatie licentie en de quickstart en administration guide.

• chronoz
Is dit een slechte plek om het te vragen? Het installeren van VMWare View zou namelijk makkelijker moeten zijn dan vergelijkbare oplossingen van andere producenten.

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Heb zelf view uitvoerig getest en tijdens mijn testfase had ik problemen met het uitlezen van het AD.
Wat ik toen heb gedaan is niet echt 'common pactice' maar heb een AD-admin account gebruikt om de view-service te laten starten. Toen waren bij mij alle problemen verleden tijd....

Who Needs Windows...

• chronoz
De oorzaak bleek een identieke SID te zijn op de VM, door het clonen van de virtuele machine. Ik heb newSID gebruikt voor het wijzigen van de SID, maar toen ontstonden nieuwe problemen:
• Moeilijk het domein opnieuw kunnen joinen
• VMWare Connection Server startte helemaal niet meer op, ook niet toen ik de computer opnieuw in een domein had gezet.

Hierdoor had ik besloten op een nieuwe VM te maken en hierop Windows 2003 Server te installeren. Ik kon direct het domein joinen en VMWare Connection Server draaide gelijk perfect!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf een use case moeten uitwerken met VMware View (3 destijds) voor een kleine test omgeving (~30 sessies) dus DM mocht je nog tegen problemen aanlopen. We hebben uitvoerig de HA mogelijkheden getest, benchmarks gedraaid en een uitgebreide netwerk firewall cheatsheet gemaakt aangezien niet alles volledig is gedocumenteerd (of niet gedetailleerd genoeg).