[C#] C# en SQL Compact (WM6)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Ik maak een programmaatje voor WM6 die een barcode scant en deze daarna opslaat in een database op het apparaat, deze moet later verzonden kunnen worden over het web.

Echter lukt het niet om een mobiele database te maken.

Ik heb draaien:
.NET Compact
MS Device Emulator
SQL Server 2005 (SP2)
SQL Server 2005 Compact Edition
SQL Server 2005 Compact Edition Server Tools
SQL Server 2005 Compact Edition Developer SDK
SQL Server 2005 Mobile Server Tools
SQL Server 2005 Mobile Edition Device SDK
Visual Studio 2005 Professional Edition (SP1)
Windows Mobile 5 Pocket PC SDK
Windows Mobile 6 Standard SDK

Volgens het boek dat ik heb moet ik via SQL Server Management Studio een database maken, als server type SQL Server Compact Edition. Database aangemaakt, dit werkt allemaal goed.

Nu naar Visual Studio (Legale 2005 Prof). Server Explorer > Add Server, SQL01 heet de server, toegevoegd, prima. Hierna de database koppelen: Connect to DB > Data Source standaard MS SQL Server, deze wijzigen, Data Provider moet worden: .NET Framework Data Provider for SQL Server CE

Dit lukt dus niet. Via deze link geprobeerd referentie te koppelen aan het project (Project > Add reference). Alleen in stap 2 staat deze optie (System.Data.SqlServerCe) niet in de lijst, als ik ga naar Browse en deze zoek (C:\Program Files\MS SQL Server CE\v3.1\System.Data.SqlServerCe.dll) krijg ik de melding "A reference to 'System.Data.SqlServerCe.dll' could not be added. Idem als ik C:\Program Files\MS SQL Server 2005 Mobile Edition\v3.0\System.Data.SqlServerCe.dll probeer te koppelen.

Weet iemand wat ik fout doe, wat ik moet doen om het wel werkend te krijgen en waarom het nu niet werkt. Een andere manier kan wat mij betreft ook, de database is vrij klein, dus een iets minder efficiente manier zou ook kunnen.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Het lijkt wel op een installatiefout, neem deze guide eens door.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
CyCloneNL schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:32:
Het lijkt wel op een installatiefout, neem deze guide eens door.
Dit gaat goed, tot stap 3. Stap 2 verwijst naar de site van VS, daar is niets te vinden, alleen een handleiding, maar ik neem aan dat dit de SDK oid is. Bij stap 3 geeft hij een foutmelding: "The upgrade patch cannot be installed by the Windows Installer service because the program to be updated may be missing, or the upgrade patch may update a different version of the program."

Als ik de requirements lees: VS2005 SP1, Smart Device Development, voldoe ik daaraan.

Het lijkt dus of ik er bijna ben, alleen die Compact Edition Tools for VS2005 dus nog.

/edit: Inmiddels op een ander systeem VS 2k10 Express geinstalleerd, helaas gaat die versie niet samen met Windows Mobile 6 SDK :( Dus dat ik ook nog geen oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypho op 27-05-2010 11:39 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
VS2010 heeft inderdaad nog geen ondersteuning voor die doeleinden. Heb je niet de mogelijkheid om VS2008 te proberen? Ik heb hier een tijd terug nog wat (mobiele)applicaties mee ontwikkeld. Hierbij is bij een project ook gebruik gemaakt van SQL-CE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04:50

Sebazzz

3dp

Razr schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:31:
VS2010 heeft inderdaad nog geen ondersteuning voor die doeleinden.
Zeg maar gewoon niet. Visual Studio hebben ze expres alleen met de WP7 SDK en hoger laten werken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Razr schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:31:
Heb je niet de mogelijkheid om VS2008 te proberen?
Helaas heb ik geen licentie voor 2k8.

Echter heb ik het nu werkend, ik heb alles gedeinstalleerd, daarna de handleiding van CyCloneNL erbij gepakt en de volgende dingen geinstalleerd.
1. Visual Studio 2005 + Service Pack 1
2. .NET Compact Framework 2
3. ActiveSync 4.5
4. Windows Mobile 6 SDK

Hierna werkte het, bij de installatie van VS heeft hij automatisch ook de SQLServer CE geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Graag gedaan, maar voor de volgende keer zelf even googlen.
Ik heb gewoon naar de foutmelding (A reference to `System.Data.SqlServerCe.dll`) gegoogled, en een oplossing hier gepost.

Freelance Unity3D developer

Pagina: 1