Denon 2310-2311 vs Marantz SR6004

Pagina: 1
Acties:

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01 15:16
De strijd om de AVR is bij mij weer eens begonnen.

Zoals sommige misschien wel weten ben ik van plan om een kompleet nieuw HT systeem aan te schaffen.
Over de speakers is geen twijfel meer:
Front KEF IQ50 white
Rear KEF IQ10 white
Sub KEF PSW2010 silver

Nu allen nog het hart van het systeem.
De eisen waaraan de AVR moet voldoen:
HDMI-in aansluitingen voor: - Humax 5050C
- AR Ryan 1TB
- Blue Ray Speler
HDMI-uit aansluitingen voor: - TV
- Beamer (met oog op de toekomst/ kan eventueel met switch)

In eerste instantie wilde ik gaan voor de Onkyo 608. Maar daar kwam ik al snel van terug. Hij wordt leuk verkocht als 160W per kanaal. Maar in realiteit is dit maar ongeveer 30W per kanaal.
Daarnaast worden de Onkyo's toch redelijk warm en aangezien de AVR in een kast komt te staan is dit niet echt ideaal.

Na veel zoeken en lezen kwam ik uit bij Denon. Toch wat meer kwaliteit voor het geld. De 2310 heeft ook werkelijk 105W per kanaal. En wordt over het algemeen ook niet zo warm.
Bij het lezen van reviews kwam ik er echter achter dat in Juni de 2311 uitkomt met HDMI v1.4 aansluiting. tsja.. wat nu...?
Ook kwam ik het probleem tegen dat de 2310 heeft met de Humax. (bij het verwisselen van tv kanaal, het wegvallen van het geluid) Dit is met een work-around wel op te lossen, maar toch....

Toen kwam ik uit bij de Marantz SR6004. Kwa vermogen aardig gelijk waardig.
Pluspunt: 2 HDMI uitgangen.
Minpunt: HDMI v1.3

Je begrijpt het al ik ben een beetje de kluts kwijt. Wat nu te doen? Wachten op de Denon 2311 of toch de Marantz SR6004? Uiteraard komt er een luister sessie aan. volgende week zaterdag even langs i-ear in Tilburg.

Wat zou jullie voorkeur zijn?

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:16
Bij I-Ear hebben ze helaas geen Denon staan geloof ik (ben er afgelopen zaterdag geweest). De Marantz is echter een dijk van een versterker dus daar zal het niet aan liggen. Natuurlijk is het ook een kwestie van smaak, de Denon heeft een wat warmere/doffe klank terwijl de Marantz wat helderder maar ook drukker is.

Maar bij I-Ear weten ze daar alles van en hebben ze sublieme luisterruimtes dus ik zou het daarvan laten afhangen.

Oh, en HDMI 1.4 is alleen 'leuk' als je wil overschakelen op 3D-tv.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Mistermo schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:54:
Na veel zoeken en lezen kwam ik uit bij Denon. Toch wat meer kwaliteit voor het geld. De 2310 heeft ook werkelijk 105W per kanaal.
De 105 Watt gaat de AVR-2310 ook niet redden. Maar al met al zal het meer zijn dan de 30 - 40 Watt van de Onkyo inderdaad. Denk dat een AVR-2310 zo rond de 80 Watt zal zitten, nog steeds meer dan genoeg dus :)

Overigens heb ik van de AVR-2311 nog niets gehoord, wel van de AVR-1611, AVR-1911 en de AVR-3311. Al met al leuke apparaten inderdaad met HDMI 1.4 en front USB voor MP3 te spelen vanaf USB. Maar aan de achterkant is het redelijk kaal qua aansluitingen. Als je ziet wat de Denon AVR-1911 heeft valt het me gewoon tegen. Nu zal de AVR-2311 wel meer hebben, maar meer als de Denon AVR-3311 gaat het toch niet worden.

Persoonlijk zou mijn voorkeur uit gaan naar de Marantz SR6004 als je kijkt naar de twee maal HDMI uit. Qua looks zou ik alleen nooit een Marantz willen hebben, maar dat is natuurlijk persoonlijk en smaakgebonden. Over HDMI 1.4 zou ik me geen zorgen maken of je moet echt dit jaar nog een 3D-tv willen kopen. Persoonlijk zou ik met het aanschaffen van een 3D-tv sowieso nog een jaar wachten. En tegen die tijd zijn er wel weer andere (en betere?) HDMI 1.4-receivers.
MrFl0ppY schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:30:
Natuurlijk is het ook een kwestie van smaak, de Denon heeft een wat warmere/doffe klank terwijl de Marantz wat helderder maar ook drukker is.
Denon is juist het merk wat een natuurlijkere klank geeft en zeer neutraal is, Marantz klinkt over het algemeen wat warmer. Het is natuurlijk ook de combinatie Denon of Marantz met de KEF iQ-serie. Deze staan er om bekend een wat helder en zuiver hoog te hebben, dus het is de vraag of dat met de Marantz nog steeds zo klinkt. De combinatie Denon - KEF wordt redelijk vaak gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 27-05-2010 09:33 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Mistermo
FeaR1986 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:31:
[...]
Persoonlijk zou mijn voorkeur uit gaan naar de Marantz SR6004 als je kijkt naar de twee maal HDMI uit. Qua looks zou ik alleen nooit een Marantz willen hebben, maar dat is natuurlijk persoonlijk en smaakgebonden.
Over HDMI 1.4 zou ik me geen zorgen maken of je moet echt dit jaar nog een 3D-tv willen kopen. Persoonlijk zou ik met het aanschaffen van een 3D-tv sowieso nog een jaar wachten. En tegen die tijd zijn er wel weer andere (en betere?) HDMI 1.4-receivers.
Wat betreft de looks vind ik de Marantz ook zeker niet verkeerd. En daarnaast staat de AVR bij mij in de kast. Looks staat niet echt hoog op mijn lijst.
Een 3D-tv zit de komende 2-3jaar zeker niet in de planning. Eerst de beamer deze heeft een hogere prio op de lijst. :)
MrFl0ppY schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:30:
Bij I-Ear hebben ze helaas geen Denon staan geloof ik (ben er afgelopen zaterdag geweest). De Marantz is echter een dijk van een versterker dus daar zal het niet aan liggen. Natuurlijk is het ook een kwestie van smaak, de Denon heeft een wat warmere/doffe klank terwijl de Marantz wat helderder maar ook drukker is.

Maar bij I-Ear weten ze daar alles van en hebben ze sublieme luisterruimtes dus ik zou het daarvan laten afhangen.

Oh, en HDMI 1.4 is alleen 'leuk' als je wil overschakelen op 3D-tv.
Dat is wel jammer als er geen Denon staat bij I-Ear. Is er misschien een andere zaak waar ik de vergelijking tussen de Marantz en de Denon wel kan maken?

Ik zag de luisterruimtes op de site van I-Ear en die zagen er indd subliem uit.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mistermo schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:26:
[...]Dat is wel jammer als er geen Denon staat bij I-Ear. Is er misschien een andere zaak waar ik de vergelijking tussen de Marantz en de Denon wel kan maken?
Hobo Hifi, Stassen, RAF, etc :)

• Mistermo
FeaR1986 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:31:
[...]

Hobo Hifi, Stassen, RAF, etc :)
Hobo Hifi, heeft geen Marantz en geen Kef.
Stassen is bijna 2uur rijden,
RAF is ook 1,5uur rijden.
:?

Dat wordt een dagje flink op pad. :)

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:16
Mistermo schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:49:
[...]

Hobo Hifi, heeft geen Marantz en geen Kef.
Stassen is bijna 2uur rijden,
RAF is ook 1,5uur rijden.
:?

Dat wordt een dagje flink op pad. :)
Hobo heeft zeker wel Marantz staan, zijn we namelijk zaterdag ook geweest. Ik vond alleen de luisterruimte een stuk minder.
FeaR1986 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:31:

[...]

Denon is juist het merk wat een natuurlijkere klank geeft en zeer neutraal is, Marantz klinkt over het algemeen wat warmer. Het is natuurlijk ook de combinatie Denon of Marantz met de KEF iQ-serie. Deze staan er om bekend een wat helder en zuiver hoog te hebben, dus het is de vraag of dat met de Marantz nog steeds zo klinkt. De combinatie Denon - KEF wordt redelijk vaak gemaakt.
De combinatie ken ik persoonlijk niet, maar ik geloof je gelijk. Ikzelf vond de KEF i.s.m. met de Marantz wat schel worden. Misschien dat een Denon daarom wat beter past.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Niet elke Hobo hoeft hetzelfde assortiment te hebben. Dus het kan best dat de ene Hobo wel Marantz verkoopt en de andere weer niet. Zo zijn er ook veel Hobo's die inderdaad geen KEF meer verkopen, maar filiaal Rotterdam had geloof ik laatst nog een paar KEF iQ50 staan. Idem met merken als Klipsch die wel elke Hobo kan leveren, maar lang niet alle vestigingen hebben ze staan.

Maar van te voren bellen of de winkel wel of geen Marantz heeft lijkt me niet echt moeite? Neem aan dat je sowieso wel laat weten dat je komt als je een luisterafspraak wilt maken. Nu zijn dit soort winkels niet echt winkels die het altijd druk hebben en nooit een gaatje hebben, maar even laten weten dat je komt is altijd netjes natuurlijk :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:03
Hier de specs van de 2311, hij staat al op de Denon USA site: http://www.usa.denon.com/ProductDetails/5335.asp

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Abbadon schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:56:
Hier de specs van de 2311, hij staat al op de Denon USA site: http://www.usa.denon.com/ProductDetails/5335.asp
Amerikaans modellen kunnen nog wel eens verschillen met de Europese. Al kunnen Europese modellen onderling ook verschillen aangezien Engelse modellen wel eens anders zijn. Vandaar dat ik veelal op de Duitse Denon site kijk.

Maar ik ben Denon nu helemaal kwijt: de AVR-2311 heeft gewoon zes maal HDMI in aan de achterzijde waar de AVR-3311 er maar vijf heeft. Heeft de AVR-3311 wel twee maal HDMI out en een HDMI in aan de voorzijde, maar om daarom nu de andere HDMI in weg te laten 8)7

Al is de AVR-2311 en de AVR-3311 wel wat minder karig dan de AVR-1611 en de AVR-1911 :)

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-01 12:35
Ik heb zelf ook getwijfeld over deze keus. Ik heb in de winkel zitten luisteren naar een aantal speakers waarbij ik de Paradigm Monitor 9 erg mooi vond. Alleen vond ik hem een tikje schel op de Denon. Toen beluisterd op een NAD wat erg mooi was. Morgen ga ik hem beluisteren op de Marantz. Als deze een beetje op de NAD lijkt (en dat doet hij volgens de verkoper) wordt het de Marantz, deze is toch net iets warmer dan de Denon.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Verwijderd

De 2310 en 6004 zijn erg populair en zouden gewoon overal moeten staan.
De Kef's staan al vast zeg je, dus daar zal ik verder niet op in gaan..

De Denon klinkt volgens velen inderdaad wat warmer, de Marantz wat scherper.
Ik zou vooralsnog niet teveel waarde hechten aan hdmi 1.4.
De 2e HDMI out gaat goed van pas komen, omdat de projector een hoge prioriteit heeft bij je.

Ik zou naast de mogelijkheden ook nog even het geluid vergelijken, want dat is natuurlijk ook erg belangrijk.
Gewoon bij een winkel langs gaan en vragen of je in een luisterkamer kunt zitten waar je tussen deze 2 kunt switchen.
En het liefst natuurlijk met speakers vergelijkbaar met jouw Kef's.

Succes verder en hou ons op de hoogte!

ps. mijn voorkeur gaat uit naar de marantz ;)

Verwijderd

Abbadon schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:56:
weet jij nog andere sites in duitsland waar ik ook de prijzen kan zien want ben voor paar weken er speciaal heen gereden omdat ik de prijzen wou weten qua verschil met Nederland.
en ben er redelijk al over uit dat ik daar mijn avr wil kopen,. want t verschil met nederland vond ik toen wel opvallend ik kon daar bij saturn een denon 3310 kopen voor 999 euro en voor dat bedrag koop ik hier in groningen een 2310 .
Wil hier geen discussie over prijzen hebben of beginnen maar als jij mij site kunt vertellen waar dat ik prijzen in duitsland makkelijk kan zien want via google kom ik er niet echt uit.

Verwijderd

Je kan kan voor een 2310/3310 kijken op: http://www.audiovision-sh...MDJysqR8qECFZIs3godwy0goA.

Heb gisteren toevallig gemaild. Prijs van een 2310 is E699,- bezorgd in Brabant. 3310 heb ik niet gevraagd.
Binnenkort maar even bestellen en op gaan halen, want van vooruitbetaling krijg ik wel een beetje kriebels.

Als je ook een 2310 zoekt, kunnen we misschien een combo maken. Scheelt misschien nog meer.

• Mistermo
De 2310 gaat het niet meer worden. Aangezien deze toch problemen blijft houden in combinatie met de Humax 5050C.
Ik wacht dan toch even op de 2311.
FeaR1986 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:28:
Niet elke Hobo hoeft hetzelfde assortiment te hebben. Dus het kan best dat de ene Hobo wel Marantz verkoopt en de andere weer niet. Zo zijn er ook veel Hobo's die inderdaad geen KEF meer verkopen, maar filiaal Rotterdam had geloof ik laatst nog een paar KEF iQ50 staan. Idem met merken als Klipsch die wel elke Hobo kan leveren, maar lang niet alle vestigingen hebben ze staan.

Maar van te voren bellen of de winkel wel of geen Marantz heeft lijkt me niet echt moeite? Neem aan dat je sowieso wel laat weten dat je komt als je een luisterafspraak wilt maken. Nu zijn dit soort winkels niet echt winkels die het altijd druk hebben en nooit een gaatje hebben, maar even laten weten dat je komt is altijd netjes natuurlijk :)
Ik ga gelijk even bellen of ze in Rotterdam de Denon en de Marantz hebben staan. Rotterdam is goed aan te rijden. Es even kijken of ze volgende week zaterdag tijd hebben.
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:27:
De 2310 en 6004 zijn erg populair en zouden gewoon overal moeten staan.
De Kef's staan al vast zeg je, dus daar zal ik verder niet op in gaan..

De Denon klinkt volgens velen inderdaad wat warmer, de Marantz wat scherper.
Ik zou vooralsnog niet teveel waarde hechten aan hdmi 1.4.
De 2e HDMI out gaat goed van pas komen, omdat de projector een hoge prioriteit heeft bij je.

Ik zou naast de mogelijkheden ook nog even het geluid vergelijken, want dat is natuurlijk ook erg belangrijk.
Gewoon bij een winkel langs gaan en vragen of je in een luisterkamer kunt zitten waar je tussen deze 2 kunt switchen.
En het liefst natuurlijk met speakers vergelijkbaar met jouw Kef's.

Succes verder en hou ons op de hoogte!

ps. mijn voorkeur gaat uit naar de marantz ;)
De Kef's staan voor vrijwel 100% vast. De voornaamste reden is het design, hier zullen de meningen ook behoorlijk over verschillen. Bij ons in de kamer zullen ze in het wit prachtig staan.

Thanks voor je feedback en zal je zeker op de hoogte houden.
Pagina: 1