Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo Tweakers,

ik ben nu al een tijdje aan het stuntelen geweest maar kom er gewoonweg niet uit...
heb toen besloten een post hier te maken omdat hier wel wat slimme koppen te vinden zijn.

ik heb namelijk op mijn kamer een xbox360 staan en een iMac G4.
daartussen heb ik een router hangen en aan die router hangt ook een oude ps2 en een oude iMac G3 maar dat doet er niet heel erg toe :P

ik heb op mijn iMac G4 een airport kaart deze is verbonden met een draadloze modem bij mij in huis en dat werkt gewoon. Ik heb internetdeling ingeschakeld en deze sluist het door naar mijn LAN kaart die het weer doorwerkt naar de internet ingang van de router op mijn kamer.
Dit zorgt ervoor dat na wat getweak met die router ik internet heb op mijn xbox, iMac G3 en ps2
en met getweak bedoel ik gateway instellen en DNS enzo... hiervoor heb ik al een spiekblaadje
overigens is dit getweak dan niet nodig op de ps2, xbox en iMac G3

op mijn iMac G4 staat echter ook een programma genaamd Connect360 dit laat mij muziek/films/foto's streamen van de iMac G4 naar de xbox maar, je voelt em al dan moeten deze in hetzelfde netwerk zitten.

kortweg gezegd:
Draadloze modem >(wireless)> iMac G4 >(wired in internet port)> Linksys BEFSR41 >(wired)> xbox 360, iMac G3, Ps2
- wel internet op xbox 360, iMac G3, ps2.
- géén functie om te streamen van iMac G4 naar xbox360

Draadloze modem >(wireless)> iMac G4 >(wired in lan port)> Linksys BEFSR41 >(wired)> xbox 360, iMac G3, Ps2
- géén internet op xbox 360, iMac G3, ps2.
- wel de functie om te streamen van iMac G4 naar xbox360

ik wil dus een opstelling waarbij ik internet heb op alle apparaten en ook de functie om movies, muziek te streamen naar mijn xbox360 dmv connect360 op mijn iMac G4. Bruutweg gezegd de leverancier van het internet moet ook onderdeel zijn van het netwerk.

bij voorbaat al hartelijk dank :D
Jim

iMac G4 draait 10.5 en is aangesloten op een draadloze modem (ThomsonBD267C) met airport in huis.
de xbox360, ps2 en iMac G3 hebben geen draadloos.
De Linksys BEFSR41 is wired. (GEEN draadloos)
kabel trekken van de draadloze modem naar de router op mijn kamer is geen optie

ik heb mijn iMac G4 ingesteld als lan 192.168.0.1
ik heb op de Linksys gateway 192.168.0.1
externe ip 192.168.0.2 en intern ip 192.168.1.1
zonder een DNS 1 en een DNS 2 doet deze router het gewoon niet..
DHCP staat aan op de Linksys

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Ik weet niet wat voor router je hebt, maar elke router die ik ken zou je gewoon je internet moeten delen. Mits je een gateway hebt ingesteld. Heb je misschien wat meer info over de betreffende router inclusief ipadressen/gateway van je apparatuur?

[ Voor 7% gewijzigd door Brazza op 27-05-2010 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Euh waarom gebruik jij jou imac voor je internet?
voor zover ik het begrijp is jou situatie dus zo:

draadloos -> imac -> router -> rest

Wat ik mij dus afvraag waar komt jou wireless vandaan?

Je ideale situatie is normaal dus:

modem -> router -> rest van het netwerk, heb je ook geen last van andere netwerken en dergelijke.
Zet in je router DHCP eens aan dan heb je dat "getweak" al niet meer nodig ;)

Normaal zou je xbox gewoon verbinding moeten kunnen maken met je imac omdat ze in hetzelfde netwerk zitten of jij moet 2 compleet verschillende ranges hebben.

Voor een goede oplossing hebben we toch wat meer inzicht in jou netwerk nodig zoals Brazza al zegt en dan voornamelijk hoe jou netwerk eruit ziet.

Waar komt dat wireless signaal vandaan? Ik gok van een andere router in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Draadloze modem > iMac > router > rest
kabel is niet mogelijk omdat de afstand tussen de draadloze modem en de router op mijn kamer niet te overbruggen is

ik heb mijn iMac G4 ingesteld als lan 192.168.0.1
ik heb op de router zelf gateway 192.168.0.1
externe ip 192.168.0.2 en intern ip 192.168.1.1
zonder een DNS 1 en een DNS 2 doet deze routeR het gewoon niet..

Mijn iMac G4 zit in de internet poort van de router op mijn kamer (dus niet lan 1, 2, 3 of 4)
ik heb dhcp al aanstaan op de router..

Plug ik mijn imac in 1 van de lanpoorten van de router heb ik connect360
maar geen internet

dus nogmaals mijn iMac G4 moet internet verdelen over lan.. Of werkend zijn met connect360 terwijl mijn imac is aangesloten op de internet poort

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:17:
Draadloze modem > iMac > router > rest
kabel is niet mogelijk omdat de afstand tussen de draadloze modem en de router op mijn kamer niet te overbruggen is
Misschien ethernet over je stroomnet? En dan naar een switchje op je kamer, waarop je de apparaten aansluit.

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speek schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:22:
[...]

Misschien ethernet over je stroomnet? En dan naar een switchje op je kamer, waarop je de apparaten aansluit.
het moet met huidige opstelling te fixn zijn laat het zijn door router als switch in te stellen of wat dan ook ik probeer juist een oplossing te vinden met de huidige opstelling anders kan ik net zo goed een draadloos dongletje voor de xbox zelf kopen... 80 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Welk type/merk modem en router(s)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ff een recap over alles, het lijkt mij dat niet iedereen mijn probleem snapt...

Draadloze modem >(wireless)> iMac G4 >(wired in internet port)> Linksys BEFSR41 >(wired) Xbox 360, iMac G3, Ps2
- wel internet op xbox 360, iMac G3, ps2.
- géén functie om te streamen van iMac G4 naar xbox360

Draadloze modem >(wireless)> iMac G4 >(wired in lan port)> linksys BEFSR41 >(wired)> xbox 360, iMac G3, Ps2
- géén internet op xbox 360, iMac G3, ps2.
- wel de functie om te streamen van iMac G4 naar xbox360

ik wil dus een opstelling waarbij ik internet heb op alle apparaten en ook de functie om movies, muziek te streamen naar mijn xbox360 dmv connect360 op mijn iMac G4. Bruutweg gezegd de leverancier van het internet moet ook onderdeel zijn van het netwerk.

als je het echt goed wilt snappen lees dan even de eerste post daar staat alles in...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Kun je die 2 wireless routers niet met elkaar bridgen? Versterkt de router in jou kamer gewoon het signaal van je andere router en zit alles op hetzelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jimmy87 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:25:
Kun je die 2 wireless routers niet met elkaar bridgen? Versterkt de router in jou kamer gewoon het signaal van je andere router en zit alles op hetzelfde netwerk.
een goed idee behalve dan dat niet alle routers in staat zijn te bridgen en al helemaal niet als de desbetreffende router (Linksys BEFSR41) geen draadloze mogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Misschien inderdaad de router die aan de imac hangt als switch en dan op je imac DHCP instellen? Geen idee of dat zo kan, maar lijkt me een goede optie.

Zo zou je internet moeten hebben via de MAC én je XBOX zit op hetzelfde subnet als je MAC (waardoor streamen ook mogelijk is).

Of mis ik iets?

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speek schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:51:
Misschien inderdaad de router die aan de imac hangt als switch en dan op je imac DHCP instellen? Geen idee of dat zo kan, maar lijkt me een goede optie.

Zo zou je internet moeten hebben via de MAC én je XBOX zit op hetzelfde subnet als je MAC (waardoor streamen ook mogelijk is).

Of mis ik iets?
heb al een beetje geprobeerd als switch in te stellen (dhcp uit op routeR) maar hier ben ik nog niet ver meegekomen. ik weet namelijk niet hoe ik mijn router in switch krijgt laat staan welke instellingen dit van mijn iMac G4 vereist.

is er evt een manier om switch te testen??

in ieder geval bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart2699
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Kun je niet de airport kaart en de ethernet ingang bridgen(dit is niet hetzelfde als internet sharing) zodat je alles op een netwerk heb. Dan kun je de ip adressen van de DHCP server van de hoofd router gebruiken.

de Linksys BEFSR41 kun je als switch gebruiken door de WAN poort ongebruikt te houden en de DHCP server uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Ik wil nog steeds meer weten over je modem (ThomsonBD267C ?) ;( !? Waarom ik dat wil, nou waarschijnlijk is dit ook een router (een wireless modem bestaan die)?

Stel het dan (als het een router is) zo eens in:
Share your connection from: Airport
To computers using: Ethernet
IP iMac: Automatisch
IP Linksys: Afhankelijk van het IP van je modem/router combinatie en moet ingesteld staan als switch(die guide is gewoon bruikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bart2699 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:47:
Kun je niet de airport kaart en de ethernet ingang bridgen(dit is niet hetzelfde als internet sharing) zodat je alles op een netwerk heb. Dan kun je de ip adressen van de DHCP server van de hoofd router gebruiken.

de Linksys BEFSR41 kun je als switch gebruiken door de WAN poort ongebruikt te houden en de DHCP server uit te schakelen.
dat eerste klinkt heel goed, maar ik zou niet weten hoe ik dit kan bereiken op een iMac.

dat met dhcp server UIT en WAN poort (internet ingang toch?) niet te gebruiken heb ik al geprobeerd... en hier kwam niks uit, daarom vraag ik of er meer instellingen zijn die versteld moeten worden?? heb ook iets met advanced routing (Nat enabled? disabled?) wat ik in kan stellen ook geprobeerd met geen geluk :S

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nivk schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 00:25:
Ik wil nog steeds meer weten over je modem (ThomsonBD267C ?) ;( !? Waarom ik dat wil, nou waarschijnlijk is dit ook een router (een wireless modem bestaan die)?

Stel het dan (als het een router is) zo eens in:
Share your connection from: Airport
To computers using: Ethernet
IP iMac: Automatisch
IP Linksys: Afhankelijk van het IP van je modem/router combinatie en moet ingesteld staan als switch(die guide is gewoon bruikbaar).
deze thomson is hier neergezet door hetnet.. is idd draadloos en werkt als een routertje dus
internet > modem >draadloos> iMac G4
internet > modem >wired> iMac G4 is dus ook een mogelijkheid als mijn imac er naast zou staan dan.

share internet ding heb ik ook zo staan behalve automatisch gedoe.. maar dan wijst ie zichzelf een ip toe.. kan dus beter zelf een ip inschakelen die te onthouden is.
Of is automatisch beter op de een of andere manier? zal nog eens even jou oplossing proberen en het resultaat posten ;)

in ieder geval al bedankt voor je tijd.

EDIT: kijk even ruw en zie misschien al een fout die ik heb gemaakt, mijn iMAc heeft als eigen ip adres 192.168.2.24 op airport

mijn router heeft als intern ip adres 192.168.1.1

mijn lan kaart op de computer zit met 192.168.0.1
dit zou kortweg 3 ranges kunnen betekenen...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 01:04:
deze thomson is hier neergezet door hetnet.. is idd draadloos en werkt als een routertje dus

EDIT: kijk even ruw en zie misschien al een fout die ik heb gemaakt, mijn iMAc heeft als eigen ip adres 192.168.2.24 op airport

mijn router heeft als intern ip adres 192.168.1.1

mijn lan kaart op de computer zit met 192.168.0.1
dit zou kortweg 3 netwerken kunnen betekenen...
Het probleem is dus die 2 routers, die Linksys zul je dus moeten instellen als switch (= access point zonder wireless zie ook link in vorige post)

Als dat 192.168.2.24 het IP is wat je airport automatisch krijgt toegewezen door je modem/router dan is zijn IP 192.168.2.1 waarschijnlijk. Dit weet ik niet zeker, beste is als je even inlogt op dat modem/router ding en ook kijkt naar de DHCP range. Als je dit eenmaal weet geef je dat Linksys routertje een IP binnen de IP range maar buiten de DHCP range van dat modem/router ding. Daarna zet je de Linksys zijn DHCP server uit. Alles even powercyclen en dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nivk schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 01:30:
[...]

Het probleem is dus die 2 routers, die Linksys zul je dus moeten instellen als switch (= access point zonder wireless zie ook link in vorige post)

Als dat 192.168.2.24 het IP is wat je airport automatisch krijgt toegewezen door je modem/router dan is zijn IP 192.168.2.1 waarschijnlijk. Dit weet ik niet zeker, beste is als je even inlogt op dat modem/router ding en ook kijkt naar de DHCP range. Als je dit eenmaal weet geef je dat Linksys routertje een IP binnen de IP range maar buiten de DHCP range van dat modem/router ding. Daarna zet je de Linksys zijn DHCP server uit. Alles even powercyclen en dan zou het moeten werken.
precies mijn gedachte maar zo werkt het dus blijkbaar niet :P
het ip adres van mijn iMac G4 is statisch en heb ik handmatig ingesteld omdat ik hier vaak bij moet (deze ligt ook ietsjes buiten dhcp wat wij hier gebruiken, zeker niet meer dan 15 apparaten)

met de opstelling modem >wireless> iMac G4 >wired> LinksysBEFSR41 >wired> iMac G3
en de volgende gegevens:

MODEM>>>>>>>>>
ip adres (intern) 192.168.2.254

iMac G4>>>>>>>>>>
Airport
ip adres: 192.168.2.24 (Statisch)
subnet: 255.255.255.0
router: 192.168.2.254

Lan (handmatig ingesteld)
ip adres: 192.168.2.24
router: 192.168.2.24

------- kabeltje naar lan poort van router (NIET internet poort) --------

Linksys BEFSR41>>>>>>>>

Zelf ingesteld

ip adres: 192.168.2.41
default gateway: 192.168.2.24
static dns 1: (DNS 1 zoals deze op de config page van de modem staat aangegeven)
static dns 2: (DNS 2 ......)
static dns 3: 0.0.0.0

Host Name: Linksys
Domain Name:
MTU: Disable

Local ip adress: 192.168.2.41
subnet mask 255.255.255.0

local dhcp server: Disable

iMac G3>>>>>>>>>>>>>
ip adres: 192.168.2.36 (automatisch)
subnet: 255.255.255.0 (automatisch)
router: 192.168.2.1 (automatisch)

werkt het echter niet bij mij....
laat ik het zo zeggen, ik kan geen internetpagina's bezoeken met de iMac G3 naast de config page van de linksys. ik kan ook niet de config page van de nasserver pakken (lan HD) die aan de modem hangt... dus mijn iMac G3 komt niet bij de modem....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart2699
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 00:55:
[...]

dat eerste klinkt heel goed, maar ik zou niet weten hoe ik dit kan bereiken op een iMac.
Na een snelle zoektocht op Google ben ik er achter gekomen dat dit inderdaad niet mogelijk is op een mac vanuit het besturings systeem zelf. om het toch voor elkaar te krijgen zou je deze software moeten gebruiken http://www.sustworks.com/site/prod_ipnrx_overview.html. Het probleem hiermee is dat je dan 100 dollar moet gaan betalen. Dan kan je dan beter voor een wireless router met bridge functie gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bart2699 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 07:54:
[...]

Na een snelle zoektocht op Google ben ik er achter gekomen dat dit inderdaad niet mogelijk is op een mac vanuit het besturings systeem zelf. om het toch voor elkaar te krijgen zou je deze software moeten gebruiken http://www.sustworks.com/site/prod_ipnrx_overview.html. Het probleem hiermee is dat je dan 100 dollar moet gaan betalen. Dan kan je dan beter voor een wireless router met bridge functie gaan
dan word deze optie ook buiten gesloten maar dat is niet erg, als ik mijn router als een switch krijg zijn er gewoon 2 netwerken :P dat maakt niet zo uit, het gaat mij er vooral om dat ik een netwerk heb waar ik met mijn iMac G4 en xbox inzit en toch op internet kan. bridge zou dan mooi zijn, maar een switch doet het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HEB HET GEFIXED :D

ik weet nog steeds niet hoe maar ik heb alles handmatig ingesteld...

ik ben begonnen met reset op mijn router (ECHT RESET) gewoon alle lan aangesloten en toen dhcp uitgeschakeld, verder niks.

met deze instellingen heb ik nu internet

MODEM>>>>>>>>>
ip adres (intern) 192.168.2.254

iMac G4>>>>>>>>>>
Airport
ip adres: 192.168.2.24 (Statisch)
router: 192.168.2.254

Lan (handmatig ingesteld)
ip adres: 192.168.1.24
router: 192.168.2.24