hallo Tweakers,
ik ben nu al een tijdje aan het stuntelen geweest maar kom er gewoonweg niet uit...
heb toen besloten een post hier te maken omdat hier wel wat slimme koppen te vinden zijn.
ik heb namelijk op mijn kamer een xbox360 staan en een iMac G4.
daartussen heb ik een router hangen en aan die router hangt ook een oude ps2 en een oude iMac G3 maar dat doet er niet heel erg toe
ik heb op mijn iMac G4 een airport kaart deze is verbonden met een draadloze modem bij mij in huis en dat werkt gewoon. Ik heb internetdeling ingeschakeld en deze sluist het door naar mijn LAN kaart die het weer doorwerkt naar de internet ingang van de router op mijn kamer.
Dit zorgt ervoor dat na wat getweak met die router ik internet heb op mijn xbox, iMac G3 en ps2
en met getweak bedoel ik gateway instellen en DNS enzo... hiervoor heb ik al een spiekblaadje
overigens is dit getweak dan niet nodig op de ps2, xbox en iMac G3
op mijn iMac G4 staat echter ook een programma genaamd Connect360 dit laat mij muziek/films/foto's streamen van de iMac G4 naar de xbox maar, je voelt em al dan moeten deze in hetzelfde netwerk zitten.
kortweg gezegd:
Draadloze modem >(wireless)> iMac G4 >(wired in internet port)> Linksys BEFSR41 >(wired)> xbox 360, iMac G3, Ps2
- wel internet op xbox 360, iMac G3, ps2.
- géén functie om te streamen van iMac G4 naar xbox360
Draadloze modem >(wireless)> iMac G4 >(wired in lan port)> Linksys BEFSR41 >(wired)> xbox 360, iMac G3, Ps2
- géén internet op xbox 360, iMac G3, ps2.
- wel de functie om te streamen van iMac G4 naar xbox360
ik wil dus een opstelling waarbij ik internet heb op alle apparaten en ook de functie om movies, muziek te streamen naar mijn xbox360 dmv connect360 op mijn iMac G4. Bruutweg gezegd de leverancier van het internet moet ook onderdeel zijn van het netwerk.
bij voorbaat al hartelijk dank
Jim
iMac G4 draait 10.5 en is aangesloten op een draadloze modem (ThomsonBD267C) met airport in huis.
de xbox360, ps2 en iMac G3 hebben geen draadloos.
De Linksys BEFSR41 is wired. (GEEN draadloos)
kabel trekken van de draadloze modem naar de router op mijn kamer is geen optie
ik heb mijn iMac G4 ingesteld als lan 192.168.0.1
ik heb op de Linksys gateway 192.168.0.1
externe ip 192.168.0.2 en intern ip 192.168.1.1
zonder een DNS 1 en een DNS 2 doet deze router het gewoon niet..
DHCP staat aan op de Linksys
ik ben nu al een tijdje aan het stuntelen geweest maar kom er gewoonweg niet uit...
heb toen besloten een post hier te maken omdat hier wel wat slimme koppen te vinden zijn.
ik heb namelijk op mijn kamer een xbox360 staan en een iMac G4.
daartussen heb ik een router hangen en aan die router hangt ook een oude ps2 en een oude iMac G3 maar dat doet er niet heel erg toe
ik heb op mijn iMac G4 een airport kaart deze is verbonden met een draadloze modem bij mij in huis en dat werkt gewoon. Ik heb internetdeling ingeschakeld en deze sluist het door naar mijn LAN kaart die het weer doorwerkt naar de internet ingang van de router op mijn kamer.
Dit zorgt ervoor dat na wat getweak met die router ik internet heb op mijn xbox, iMac G3 en ps2
en met getweak bedoel ik gateway instellen en DNS enzo... hiervoor heb ik al een spiekblaadje
overigens is dit getweak dan niet nodig op de ps2, xbox en iMac G3
op mijn iMac G4 staat echter ook een programma genaamd Connect360 dit laat mij muziek/films/foto's streamen van de iMac G4 naar de xbox maar, je voelt em al dan moeten deze in hetzelfde netwerk zitten.
kortweg gezegd:
Draadloze modem >(wireless)> iMac G4 >(wired in internet port)> Linksys BEFSR41 >(wired)> xbox 360, iMac G3, Ps2
- wel internet op xbox 360, iMac G3, ps2.
- géén functie om te streamen van iMac G4 naar xbox360
Draadloze modem >(wireless)> iMac G4 >(wired in lan port)> Linksys BEFSR41 >(wired)> xbox 360, iMac G3, Ps2
- géén internet op xbox 360, iMac G3, ps2.
- wel de functie om te streamen van iMac G4 naar xbox360
ik wil dus een opstelling waarbij ik internet heb op alle apparaten en ook de functie om movies, muziek te streamen naar mijn xbox360 dmv connect360 op mijn iMac G4. Bruutweg gezegd de leverancier van het internet moet ook onderdeel zijn van het netwerk.
bij voorbaat al hartelijk dank
Jim
iMac G4 draait 10.5 en is aangesloten op een draadloze modem (ThomsonBD267C) met airport in huis.
de xbox360, ps2 en iMac G3 hebben geen draadloos.
De Linksys BEFSR41 is wired. (GEEN draadloos)
kabel trekken van de draadloze modem naar de router op mijn kamer is geen optie
ik heb mijn iMac G4 ingesteld als lan 192.168.0.1
ik heb op de Linksys gateway 192.168.0.1
externe ip 192.168.0.2 en intern ip 192.168.1.1
zonder een DNS 1 en een DNS 2 doet deze router het gewoon niet..
DHCP staat aan op de Linksys
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 18:12 ]