Toon posts:

Netbook geheugen hetzelfde als een Notebook geheugen(Intern)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

ik zit er aan te denken om een Netbook te kopen de reden is omdat ik toch alleen chat,filmpjes bekijk op youtube,muziek luister en hooguit MS Office gebruik. Nu zat ik een beetje te zoeken en zie dat de interne geheugen aan de lage kant zit(1GB). en de snelheid van de processor ongeveer 1.66Ghz is. en ik wil niet zoveel uitgeven aan een Netbook, hooguit 350 euro. Maar ik wil toch wel een snellere Netbook :+ .

Nu is mijn vraag.: Kan ik wel een intern geheugen van een Netbook vergroten? en is dat geheugen module gewoon even groot als die van een laptop? en wat vinden jullie een redelijke grootte

Hopelijk ben ik duidelijk geweest,

Alvast bedankt ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 01:24:
Nu is mijn vraag.: Kan ik wel een intern geheugen van een Netbook vergroten? en is dat geheugen module gewoon even groot als die van een laptop? en wat vinden jullie een redelijke grootte

Hopelijk ben ik duidelijk geweest,
Heb je zelf al gezocht? Want op dit forum staan al zat topics waar over geheugenupgrades van netbooks wordt gesproken, inclusief welke te gebruiken, etc. Het zijn gewoon laptops, dus ja, zelfde module.

Een netbook is trouwens niet echt geschikt voor Office-gebruik, ivm het kleine toetsenbord.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Kijk in de specssheet van je netbook, staat daar dat er SO-DIMM geheugen inzit, dan kan je het geheugen upgraden. In netbooks is het in veel gevallen de 1x1GB vervangen door een 1x2GB module. Er zijn maar een paar met 2 sloten ivm de compactere behuizingen, dus ga dit na.

gambieter schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 01:28:
Een netbook is trouwens niet echt geschikt voor Office-gebruik, ivm het kleine toetsenbord.
Er zijn 11,6" en 12,1" netbooks die een (vrijwel) volwaardig toetsenbord hebben, een loze kreet dus en zelfs op een 10,1" valt prima te typen en een 8,9" na enige oefening ook. 8)

[ Voor 41% gewijzigd door Wiethoofd op 27-05-2010 01:30 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

netbooks gebruiken inderdaad gewoon sodimm geheugen, dus notebook size.
2GB is meestal voldoende voor de meeste netbooks maar let wel op vaak is het zo dat er maar plaats is voor 1 module .

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wiethoofd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 01:28:
Er zijn 11,6" en 12,1" netbooks die een (vrijwel) volwaardig toetsenbord hebben, een loze kreet dus en zelfs op een 10,1" valt prima te typen en een 8,9" na enige oefening ook. 8)
Daarom staat er "niet echt", niet "echt niet". Nuance, maar wel belangrijk ;) . Typen op een 9" of 10" is alleen voor de dunvingerigen...

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 27-05-2010 01:32 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dark.druicca
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-02 04:37
en veel netbooks is het maximum geheugen beperkt, meestal 2gb

en bij sommige is al gedeelte vast gesoldeerd.
Pagina: 1