FreeNAS - iTunes/DAAP problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 12:51
Enkele weken geleden heb ik een FreeNAS systeempje samengesteld dat bestaat uit de volgende hardware:
Intel Pentium Dual E2200 @ 2.2GHz
2GB DDR2 667MHz
80GB 2.5" IDE hdd (FreeNAS OS drive)
1x1TB WD Caviar Green (TimeMachine)
2x2TB WD Caviar Green (Data)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/26/1274900548-020.jpg

Alle muziek staat op de 2TB schijven en zijn perfect afspeelbaar door iTunes/WMP, zonder gebruik van DAAP. Als ik DAAP zo instel dat hij bv enkel de Albums in de T-map moet streamen (Map is ingedeeld in 27 mappen, alfabet + 1 numerieke map), dan werkt alles zonder problemen (ook de Firefly WebGUI). Als ik hem instel om heel de Albums map te streamen begint de miserie. Hij scant de harde schijf even en daarna blijft CPU gebruik hangen rond de 75-95%, ram loopt stilaan vol en hierna ook mijn swap partitie. Als hij dan uiteindelijk zonder "vrij geheugen" komt te zitten houdt de DAAP service ermee op met als foutmelding "Out of swap space". Tijdens dit 'proces' kan ik op geen enkele manier de Firefly WebGUI bereiken.

Extra geheugen heeft niets opgelost en ook de swap partitie vergroten had geen enkel nut. Het duurde enkel wat langer om de 'OOSS' foutmelding te krijgen.

DAAP (Firefly) is als volgt geconfigureerd (standaard om eerlijk te zijn :p):
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/26/1274900445-750.jpg

Ik heb al eens met de rechten op de Albums map gespeeld maar ook dit heeft niets uitgemaakt. Via Google ben ik al enkele dagen aan het zoeken maar tot nu toe zonder resultaat. (Ik krijg in de logs geen enkele foutmelding te zien, behalve de swap-error na een tijdje) Ik heb er 2 screenshots van mijn logs bijgezet, misschien kijk ik ergens over. Hij zegt enkel "Starting MP3 scan", begint even de map te scannen en na enkele seconden valt er geen activiteit meer te bespeuren op de harde schijf. (Deze gaat na 20min in slaapstand)

System:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/26/1274900499-260.jpg

DAAP:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/26/1274900493-080.jpg

Ik heb ondertussen al getest met deze versies van FreeNAS, allemaal met dezelfde problemen:
0.7.1.5127 Amd64
0.7.2.5203 i386
0.7.2.5203 Amd64 (momenteel in gebruik)

Stiekem hoop ik dat iemand hier deze problemen ook al heeft meegemaakt, al heb ik na enkele dagen googlen gemerkt dat die kans best wel klein is...

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

bibi2205 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 01:08:
Als ik DAAP zo instel dat hij bv enkel de Albums in de T-map moet streamen (Map is ingedeeld in 27 mappen, alfabet + 1 numerieke map), dan werkt alles zonder problemen (ook de Firefly WebGUI). Als ik hem instel om heel de Albums map te streamen begint de miserie. Hij scant de harde schijf even en daarna blijft CPU gebruik hangen rond de 75-95%, ram loopt stilaan vol en hierna ook mijn swap partitie. Als hij dan uiteindelijk zonder "vrij geheugen" komt te zitten houdt de DAAP service ermee op met als foutmelding "Out of swap space". Tijdens dit 'proces' kan ik op geen enkele manier de Firefly WebGUI bereiken.
Klinkt als een bug, waarbij de indexer iets onverwachts tegenkomt (rare symbolen in de metadata van een track bijvoorbeeld?), en daar niet goed op reageert (maar dus al je geheugen opeet).

Je zou kunnen proberen het bestand waar hij over struikelt op te sporen, door map voor map te proberen. Dan wil je waarschijnlijk wel eerst het geheugengebruik limiteren, anders wordt dat een lange avond als je elke keer moet wachten tot je swap volgelopen is. Dat is dus best een hoop gedoe, maar de ontwikkelaars zijn vast heel blij met een opgeloste bug :)

Overigens weet ik niks over daap, maar gezien je omschrijving moet dit zo'n soort probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 12:51
Een bug had ik ook al in gedachten, maar ik kan er jammer genoeg nergens iets over vinden... Vanavond heb ik me eens bezig gehouden met het map voor map toevoegen. Dit ging eigenlijk verbazend goed, en momenteel heeft hij nog problemen met de "D" map... Alle andere heeft hij blijkbaar wel kunnen scannen, al ontbreekt er hier en daar nog een CD.. (Zonder ook maar 1 foutmelding te geven zodat ik weet wat er mis mee is.) En als ik enkel de "D" map toevoeg gaat het weer wel goed, al shared hij dan weer niet alle cd's..

Ondertussen in Firefly de debug weergave al wat hoger gezet (kan ingesteld worden van 0 tot 9, ik had het op 5 gezet) maar weer geen enkele aanwijzing gevonden in de logs waarom hij het niet doet, hij gaat van "Rescanning database" naar "Process ...... killed (Out of Swap)". Morgen misschien maar eens proberen met 9 en hopen dat er iets in de logs verschijnt.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Ik heb dit probleem spijtig genoeg ook (ik dacht tot nu toe dat het aan mezelf lag) :/ . Ook heb ik ondervonden dat albums apart toevoegen een optie is, alleen is het probleem dat ik meer dan 300 albums heb... Daarbovenop is het dan ook nodig manueel zaken te regelen bij het verwijderen/toevoegen van albums.

Dit topic is ondertussen al vele maanden oud en daarom vraag ik me af of je het reeds hebt kunnen oplossen?