Grootste subwoofer ter wereld!

Pagina: 1
Acties:

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Topicstarter
Ter lering ende vermaak: een luisterkamer om je vingers bij af te likken!

Niet normaal dit, maar wel mooi dat iemand zoveel moeite doet voor z'n hobby.

Voor iedereen die problemen heeft met de partner (lees: vrouw/vriendin }) ) die de speakers vooral achter de leesmap wil verstoppen, laat dit zien en vertel dat je de slechtste nog niet bent!

This title is for sale, please send me a PM

• centenbakkie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 22:29
die bank :'( :'(

newbie :p

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waar dient dat precies voor? Ik begrijp niet waarom je een subwoofer moet hebben die 100x zo groot is als een instrument. Als een instrument met een bepaalde afmeting een bepaalde bastoon kan weergeven, dan kun je met een subwoofer die 100x zo groot is toch niet opeens dat geluid natuurlijker/beter weergeven?

Ik ben maar een leek op audiogebied, maar dit vraag ik me toch af :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 27-05-2010 00:37 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:51
Dan even dikke hardstyle gaan luisteren :9

Ik vond die van Mythbusters (in die auto) al huge :P

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Gizz schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 00:37:
Waar dient dat precies voor? Ik begrijp niet waarom je een subwoofer moet hebben die 100x zo groot is als een instrument. Als een instrument met een bepaalde afmeting een bepaalde bastoon kan weergeven, dan kun je met een subwoofer die 100x zo groot is toch niet opeens dat geluid natuurlijker/beter weergeven?

Ik ben maar een leek op audiogebied, maar dit vraag ik me toch af :)
Welk kerkorgel is 100x zo klein als die sub?
Vergis je niet dat een hoornsub heel groot moet worden als je 16hz wilt halen (ter verduidelijking: deze hoorn is zelfs nog gevouwen!)

"man is not truly one, but truly two,"

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Het zal allemaal best wel, maar ik heb het gevoel dat ik naar foto's uit 1970 aan het kijken ben. En lees ik nou dat hij die hele subwoofer meuk aanstuurt met 2x100 Watt?

Aannames zijn fataal.

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Die foto's gingen in 2002 oid ook al over het web heen.

De subs hebben een rendement van 120db/m.
Dan kan hij dus 140dB maken. Dat is voor huiskamerniveau meer dan voldoende ;)

Overigens denk ik dat dit project meer geënt is op een zo hoog mogelijke geluidskwaliteit dan op zoveel mogelijk herrie....

[ Voor 27% gewijzigd door mr_petit op 27-05-2010 02:32 ]

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 02:19:
Het zal allemaal best wel, maar ik heb het gevoel dat ik naar foto's uit 1970 aan het kijken ben. En lees ik nou dat hij die hele subwoofer meuk aanstuurt met 2x100 Watt?
Maar die geluidskamer (onderin de vloer dus) moet dat weer compenseren.

Al snap ik het nut van zo een banaal project als dit niet 8)7

Doe maar liever een achterbak van een auto vol met Jackhammers. Stuk of 3 / 4 :+ Geheid dat je instant doof bent @ max volume. en je auto na afloop immers ook de schroot opkan :+

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Groot projectieschermpje en een HD beamer erbij en je hebt een gave thuis-bioscoop :D

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Sjonge jonge.
Dit is echt eentje uit de oude doos, ben deze website jaren terug al eens tegen gekomen.

Voor de mensen die dit project niet snappen:
- Het gaat hier om audiofiel geluid, dus geen kwantiteit maar kwaliteit.
- Het is erg moeilijk om een natuurlijke subweergave te realiseren. Met techno of dance heb je daar nog niet eens zo'n last van, maar bij orkest muziek is het erg vervelend als de bas/sub boemerig klinkt.
- Voor de geïnteresseerden, het principe wat deze italiaan gebruikt is een backloaded horn. Enkel de schaal is uniek aan het project.
- Het bouwen met steen heeft voordelen tov hout, de resonantie frequentie licht lager.

• ToolBee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06-2025

ToolBee

Audiofiel met soldeerbout

En het grootste geheim van een "strak"laag: een sub-cut filter op 30 Hz, daaronder komt alleen gerommel voort.
En het spaart duidelijk versterkervermogen. (hij heeft "maar" 100 + 100 Watt op de woofers staan!)

(Ook een leuke tip voor de auto subwooferaars, by the way)

Gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat kleedje... :'( :'( Kringloopwinkel-materiaal...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Ik vind anders dat mijn 4 bookshelf speakers het ook best aardig doen hoor! :+

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

ToolBee schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 03:08:
En het grootste geheim van een "strak"laag: een sub-cut filter op 30 Hz, daaronder komt alleen gerommel voort.
En het spaart duidelijk versterkervermogen. (hij heeft "maar" 100 + 100 Watt op de woofers staan!)

(Ook een leuke tip voor de auto subwooferaars, by the way)
Het grootste geheim van werkelijke weergave is nooooit een 30hz filter gebruiken.
Sommige mensen luisteren namelijk o.a. naar muziek wat hierop is afgespeeld en dan mis je duidelijk een paar noten..
Afbeeldingslocatie: http://www.lovingit.co.uk/images/2007-08_exeter-cathedral-organ-pipes.jpg

Verwijderd

Deze site kent iedere audiofiel al wel, en is enorm oud.. Wel gaaf natuurlijk!
/me vind dit niet echt een topic waard :>
Pagina: 1