Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn Windows Media Center - Vista editie. Dit is een nieuw in elkaar gezet systeem, dus ik heb geen oude situatie waarin alles wel werkte. Het probleem is als volgt:

Wanneer ik van kanaal wil wisselen, duurt het een seconde of 4 waarin het scherm hangt, en dan overspringt naar een zwart scherm met ruis. Je hoort in de achtergrond tussen de ruis door nog wel het geluid van het vorige kanaal.

Als je dan nogmaals van kanaal wisselt, dus bijvoorbeeld weer channel-up doet, krijg je de foutmelding:

Conflict bij weergave of luisteren
de tuner is momenteel in gebruik. weet u zeker dat u de bediening wilt overnemen?
ja / nee

Als ik dan nee doe, blijf ik op het zwarte ruis scherm. Als ik echter ja kies, kom ik op het gewenste kanaal, en zie ik ook het beeld wat je zou verwachten, met het bijbehorende geluid.

Als ik media center afsluit, en daarna opnieuw start en naar live tv ga, krijg ik direct het zwarte ruis beeld. Als ik dan van kanaal wissel, gaat het wel gelijk goed. De volgende keer van kanaal wisselen gaat echter weer net zoals hierboven beschreven.

Als ik van kanaal wissel door een ander zendernummer in te voeren, krijg ik direct de foutmelding dat de tuner in gebruik is, en kan ik weer voor ja of nee kiezen, met hetzelfde effect. Het zwarte ruis beeld wordt in die situatie dus overgeslagen lijkt het.

De specs van het systeem:
Intel® DP55WB met i3-530 processor
2Gb DDR3 OCZ intel XMP edition
Vista 64Bit ultimate
Ati 5570HD (low profile) grafische kaart, waarop de TV via HDMI is aangesloten (waar ook het geluid over gaat)
Asus PE6100 (low profile) TV kaart

Wat ik reeds geprobeerd heb:
- het moederbord heeft de laatste bios versie gekregen (0293), anders werkt een i3 processor niet
- drivers van alle hardware gedownload, in plaats van de cd versies gepakt te hebben, en alle windows updates geinstalleerd. Er is ook geen apparaat wat een fout aangeeft, nergens een uitroepteken bij
- CCCP codec pack geinstalleerd en Windows Media Player codec pack geinstalleerd
- Asus beta drivers geinstalleerd (dit zijn de enige die 64bit zijn namelijk, de meegeleverde drivers werken niet)
- Firewall en virusscanners uitgezet, omdat op andere fora daar tips over waren
- Windows logboeken nagelopen, wat geen meldingen opleverde helaas

Ik ben helaas een beetje puzzled wat nu nog te doen om dit werkende te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06 19:09
Werkt het wel wanneer je eerst de stopknop indrukt en dan kanaal wisselt? Het klinkt namelijk alsof windows denkt dat de tuner druk is omdat de tuner nog steeds timeshifting opneemt.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
die miste inderdaad nog in mijn lijstje 'reeds geprobeerd'. als ik op stop druk kom ik weer op het hoofdscherm, waarna ik live tv weer kan starten en op het zwarte ruis scherm kom. de pauze knop geeft dezelfde situaties als in mijn eerste post beschreven.

ik heb geen andere programma's geinstalleerd die ook van de tv tuner gebruik kunnen maken, en heb niets kunnen vinden over windows die zelf de tuner altijd in gebruik neemt

ik ben wel van plan om vanmiddag nog even een alternatief tv kijk programma te installeren,, om te zien of het probleem daar ook optreed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
Ik kwam in ieder geval deze tegen: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php?topic=5992.0

Daar wordt gezegd dat het zou liggen aan Win7 drivers. Heb gewoon het idee dat dit geen beste kaarten zijn. Ik zou overwegen om hem terug te brengen/sturen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rupie op 27-05-2010 12:55 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
Die topic had ik ook gelezen ja. Het geheugen probleem wat daar naar voren komt is niet aan de orde met de 2Gb die in het systeem zit.

Ik zal ook is kijken of ik Asus te pakken kan krijgen, daar de problemen in die topic meer over Win7 gaan dan Vista.

En anders zal ik de kaart maar gewoon terugsturen naar Informatique :(

Dan maar weer een Hauppauge zien te kopen! Hebben die ook low profile tv kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
ja, ik heb zelf de pricewatch: Hauppauge WinTV HVR-2200 in mijn MCE machine zitten. Kost iets meer maar werkt ook via PCIe-1x, heeft een dubbele tuner en wordt geleverd met een gewone en een low profile bracket.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
Ik hoef opzich geen dubbele tuner, want het mediacenter is puur voor het opnemen van uitzendingen. Dat maakt het probleem ook zo irritant, want MCE kan zelf het kanaal ook niet goed wisselen, waardoor opnames mislukken.

Is er ook een low profile variant van een hauppauge tv kaart met 1 tuner (en hardware matige MPEG encoder), die dan wellicht goedkoper is? want deze getipte kaart is ruim 2 keer duurder weer :)

(dat hoeft trouwens geen pci-e te zijn, gewoon pci heb ik ook nog een slot van open)

is de 1700 zeg maar de 2200 maar dan met 1 tuner? http://www.informatique.n...ntv-hvr-1700-mce-kit.html ? aangezien ik de PE6100 tuner daar ook gekocht heb, zou dit dan een goede vervanger kunnen zijn (als ik geen geld terug krijg)? Ik ben niet zo thuis in die Hauppauge kaarten.. Mijn vorige media center (XP 2005 editie) had geen low profile nodig, want anders had ik fijn die kaart kunnen gebruiken! Dat was een Hauppauge 1100 geloof ik, of 1300.. Weet even niet meer uit me hoofd :o, maar die werkte altijd prima

[ Voor 47% gewijzigd door dsmeef op 27-05-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
Ik heb nog wat lopen mailen met Asus. Ik weet niet of de uiteindelijke oplossing erbij zit, want de kaart is inmiddels retour, en ik heb een Hauppauge 1700 besteld.

Mocht er nog iemand dezelfde problemen hebben met deze kaart, zal ik de informatie toch even aanvullen, om diegeen op weg te helpen!

Eerst kwam er de reactie dat ik de MCE Plugin van de driver disc moest installeren. Deze plugin stond echter helemaal niet op de cd, dus die heb ik maar zelf gedownload via deze URL: http://rapidshare.com/files/23712264/MCE_plug-in.zip , gevonden via http://www.tv-cards.com/messageboard/viewtopic.php?id=14520

In die zip zit een setup die weinig lijkt te doen, en een mce plugin.exe en mce plugin.exe2. De eerste exe geeft gelijk een foutmelding, in gebrekkig engels: "Please activate ASUSDVD6 before setup". De exe hangt hierna ook gelijk vast. De exe2 geeft dezelfde foutmelding, maar start na de foutmelding nog wel de normale setup.exe op, wat je dus ook geen stap verder helpt.. De setup nog een keer draaien uninstalled namelijk hetgeen er blijkbaar geinstalleerd is :)

Ik heb dit weer bij Asus gemeld, en kreeg de reactie dat je ASUSDVD kon downloaden via: http://support.asus.com/d...90423.zip&f_type=14&os=25

Tot zover ben ik gekomen! Zoals gezegd, de kaart is reeds retour, dus ik kan ook niet verder testen of dit helpt :)

Rest mij nog een volgende PE6100 bezitter veel succes te wensen!
Pagina: 1