Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC start niet op, zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:
Fans gaan draaien en ledjes gaan aan, krijg geen input op mijn scherm.

Hardware:
MOBO: ASUS M4A79 Deluxe
CPU: AMD Phenom II x4 965 C3 (125w TDP)
MEM: Team Xtreem 6GB DDR2-1066
VGA: ASUS EN9600GT
HDD1: Samsung spinpoint 320GB
OPT1: DVD brander
PSU: CoolerMaster SilentPro 600W
CASE: Coolermaster HAF932
KB: Packard Bell

Monitor is niet defect, is getest met andere PC.
Verder is het MB naar 4Launch gestuurd voor RMA, maar daar werkte het perfect.

Iemand enig idee?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Tja dat kan werkelijk van alles zijn. Wat heb je zelf al geprobeerd? De hangen en opstartproblemen troubleshooter al door geweest?

Op dit moment zou het wat mij betreft je mobo (de bios ondersteund jou cpu bijvoorbeeld wel? Dat hij niet defect is betekend niet dat hij het met jou config doet), cpu, gpu, ram, hdd en psu nog kunnen zijn.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeerd met maar 1 ram latje en werkte niet (enkele keren geprobeerd met verschillende RAM latjes) verder andere CPU en GPU geprobeerd.

Bij 4launch is het MB getest en werkte zonder problemen.
Verder is de HDD nog goed want die heb ik in een andere PC geprobeerd, samen met de GPU.
Voeding is paar weken geleden aan geschaft, is mischien net 2 uur gebruikt.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 17:58

FlyEragon

Alien Monkeys

Haal het geheugen eruit en alle externe apparaten die niet nodig zijn, dus harde schijf dvd speler etc etc, dus alleen mainbord cpu en videokaart erin

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Bios piepjes?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:47

Theo

moederbord

Als je de pc aanzet start de pc dan wel op? Dit kun je zien aan de activiteiten van de harde schijf (dit kan je aan de HD horen en aan het HD lampje op de kast), deze wordt tijdens het opstarten volledig belast en zal na ongeveer een minuutje idle gaan.

7400 Wp op het dak

Verwijderd

Topicstarter
het HD lampje brand gewoon, maar HD draait niet heel erg hard.

Verwijderd

ik had een soortgelijk probleem, bij mij bleef het scherm ook zwart bij het opstarten, de pc startte zelf ook niet echt op volgens mij, ik had m los gekoppeld, en stof verwijderd etc en toen deed ie het weer.
Ik hoorde overigens ook geen bios piepjes bij het opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Zit nog geen stof in, alles is z.g.a.n. en niet eens gebruikt

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Hoor je dus wel de Bios piepjes of niet? :P

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Brandt het HD-lampje constant, of knippert het willekeurig? Geval 1 betekent dat het systeem ergens hangt, geval 2 betekent dat het wel netjes opstart.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Jouw CPU wordt pas vanaf bios 2206 ondersteund. Er bestaat dus een kans dat je bios niet recent genoeg is.
Ik begrijp dat het een nieuw moederbord is? Meestal heeft Asus wel de bios revisie op de doos staan. Kijk eens welke revisie het is. Is het een lagere revisie, dan zal je of door iemand de bios moeten laten flashen, of je zal ergens een oude CPU op de kop moeten tikken of moeten lenen om zelf de bios bij te kunnen werken.
Verder, dat een voeding nieuw is betekend niet dat hij ook goed is. De kans dat je voeding niet goed is is zelfs groter dan bij een voeding die al een half jaar zonder problemen in een systeem gedraaid heeft.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:30
heb ik ook eens gehad, moederbord inderdaad ook teruggestuurd en kreeg te horen dat deze prima werkte! ( was welliswaar bij salland, maar oke.. )
Heb toch het moederbord omgeruild voor een ander model toendertijd..
Kreeg het nieuwe moederbord binnen en alles werkte perfect!

Verwijderd

Topicstarter
het HD lampje brand constant.
Tevens gebruik ik mijn oude Athlon 4800+ altijd voor bios updates, en zelfs daarmee start hij niet/krijg geen beeld.

Verwijderd

je meot geod de kabels erin deon want ander kan hij missgien ook ni geod doen p::

• Kriebelkous
  • Laatst online: 02-03 13:54
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:16:
je meot geod de kabels erin deon want ander kan hij missgien ook ni geod doen p::
Kan iemand bovenstaande ontcijferen?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoor je nu wel of geen bios piepjes? post het apparaat wel.
Heb je de VGA kaart al getest in een ander systeem?
weet je zeker dat de voeding het nog doet?

Als zowel de vga en de voeding goed zijn, en je alle andere apparaten al een keer los hebt gehaald kan je nog een bios-reset proberen. of kijken of de config buiten de kast wel wil booten. (leg je mobo ff op een esd-zakje, prik er 1 bankje ram, processor en vga in. en sluit de voeding aan)
Doet hij nog steeds niet? Dat is de mobo toch echt defect/ niet compatible.

www.racetalk.nl

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Inderdaad, voor de 4e keer :P
Hoor je nu wel of geen piepjes... -O-

Verwijderd

Topicstarter
nee ik hoor geen piepjes, heb namelijk geen MB speaker.
Verder alles al meerdere malen nagelopen, en alles zit goed aangedrukt.
VGA is al getest in ander systeem en werkte perfect.
En of hij met de POST begint, dat weet ik niet want ik heb geen beeld.

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer?

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 19:24
Wel die 4 of 8 pins kabel daar ergens naast je cpu aangesloten? Ben ik ook weleens vergeten.. Weet niet of die der op zit?

BABYMETAL LoL - Twitch

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
En heb je de voeding al eens op een totaal ander systeem geprobeerd?
Geen kabels vergeten aan te sluiten. (extra 4 pinnen bij ATX molex) pci-e/ cpu voedingskabeltje?
Spint de HDD wel op?

Als eerst zou ik dus ff kabels checken want dat is het makkelijkst (die niet perce het aandrukken maar eerder of je niets bent vergeten ;) )
En als dat niet het geval is en de hdd spint gewoon op dan de voeding maar eens in een ander systeem proberen.
Dit alles kom je in andere woorden ook tegen in de hang en opstarttroubleshooter!!!

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1