windows 7 ziet syteem niet.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo.

Sinds gister heb ik een probleem met Windows 7 ultimate x86. draai dr al ruim 3 maanden probleem loos op tot nu. ik had gister een programma geïnstalleerd genaamd protel 99 SE dit is een teken programma voor elektro schema's . maar na de installatie gaf ie een fout aan. dus ik opnieuw opstarten en kijken of dit hielp. na het opstarten staat er een kruis bij het geluid icoontje, en bij bureau accessoir kan ik paint en kladbok etc.. niet openen omdat het bestand pad niet juist is... ook mijn virus scanner nod32 zegt dat er een fout in het systeem zit. heb met ccleaner al de boel opgeschoond en register gemaakt. en blijft het toch doen. Windows is helemaal up to date!

Iemand enig idee wat er hier aan de hand is? en hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:27
Ik neem aan dat een Googlen je niet verder heeft geholpen, anders was je hier niet geweest, dus dan maar wat improviseren.
Heb je al geprobeerd terug te gaan naar een systeemherstelpunt van voor de installatie van protel99SE?
Wat betreft je geluid, is er iets bijzonders te zien in je apparaatbeheer? Maakt Protel toevallig een virtual device aan die roet in het eten gooit?

Overigens lees ik overal op internet dat het al problemen veroorzaakt onder Vista... Kreeg je een waarschuwing over iets van compatibilieit van Windows 7?

[ Voor 21% gewijzigd door Okki5 op 27-05-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kreeg wel achteraf een melden dat er iets miste waardoor die niet kon werken. ik kon niet eens meer in systeembeheer komen... maar nu is het me gelukt om in veilige modus systeemherstel te kunnen doen. maar het blijft nog steeds een raar verhaal .....

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Raar verhaal?

Ik geloof niet helemal dat Protel geschikt is voor Windows 7, zeker niet aangezien bepaalde Google-links dateren van ongeveer 5 jaar geleden. Grote kans dat je het alleen werkend krijgt onder een Virtual Desktop maar daar heeft Microsoft best mooie documentatie over geschreven met een stappenplan en een aantal downloads.

Het restoren of terugkrijgen van je vorige configuratie inderdaad via System Restore.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Aangezien je Ultimate hebt, kun je dat programma proberen in Windows XP Mode, die je met Ultimate ook kunt draaien. :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

maartena schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:06:
Aangezien je Ultimate hebt, kun je dat programma proberen in Windows XP Mode, die je met Ultimate ook kunt draaien. :)
Euh... Half... Je hebt inderdaad die stomme Compatibility-vinkjes maar ik neem aan dat je de echte XP Mode bedoelt (die je alleen kan realiseren door een vm de lucht in te trappen)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ja, ik bedoel de "XP Mode" Virtual Machine.

Daar is ie ook voor bedoeld.... voor personen die in 2010 nog 11 jaar oude software moeten draaien, en geen upgrade willen aanschaffen. :P

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1