Laptop HD5430 + i3 350M HD afspelen?

Pagina: 1
Acties:

• woutjeeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-12 23:02
Hallo allemaal,

Ik was aan het kijken voor een laptop, een 17'' laptop waarmee ik vooral ga internetten, advertenties plaatsen, films kijken en downloaden. Ik kwam een HP laptop tegen van 625 euro met een i3 350M en als vidoekaart een HD5430, kun je hier vlekkeloos HD films mee kijken?

Als jullie zouden kunnen kiezen tussen een 15,4'' met een i5 430M + HD5470 met 640GB en 1366 x 768 of een 17'' met een i3 350M + HD5430 welke zouden jullie mij dan aanraden? Want als je een film op 1600 x 900 wil kijken dat wil toch niet echt goed?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want heb al zoveel rondgezocht maar weet van gekkigheid niet wat voor laptop ik moet nemen omdat er zoveel keuze is.

Alvast bedankt,

Gr,

Wout

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07
woutjeeh schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:41:
Hallo allemaal,

Ik was aan het kijken voor een laptop, een 17'' laptop waarmee ik vooral ga internetten, advertenties plaatsen, films kijken en downloaden. Ik kwam een HP laptop tegen van 625 euro met een i3 350M en als vidoekaart een HD5430, kun je hier vlekkeloos HD films mee kijken?
Ja hoor, de HD5xxx-serie heeft hardwarematige versnelling. Zorg alleen wel voor de juiste speler: Media Player Classic Home Cinema:
http://mpc-hc.sourceforge.net/
Als jullie zouden kunnen kiezen tussen een 15,4'' met een i5 430M + HD5470 met 640GB en 1366 x 768 of een 17'' met een i3 350M + HD5430 welke zouden jullie mij dan aanraden? Want als je een film op 1600 x 900 wil kijken dat wil toch niet echt goed?
Bullshit, de video wordt namelijk up- of downgescaled naar jouw resolutie. De vraag moet dan ook zijn: Wil je een draagbare laptop of een grote desktopvervanger?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want heb al zoveel rondgezocht maar weet van gekkigheid niet wat voor laptop ik moet nemen omdat er zoveel keuze is.

Alvast bedankt,

Gr,

Wout

• woutjeeh
Ok dus ik krijg straks geen gestotter als ik een HD5430 zal hebben? Maar als het geupscaled of gedownscaled word dan kun je toch bv uitgerekte beelden krijgen? Kun je dan beter een Full HD film gaan kijken of een HD ready film? Mij lijkt een Full HD ofniet?

Het moet zeker geen destkop vervanger worden, een laptop die naast m'n computer staat waarmee ik (als ik aan het gamen ben op m'n pc) ondertussen de mail beantwoord van m'n handeltje, advertenties plaats, msn, internet, youtube, en af en toe in bed of in de trein of buiten een filmpje kijken in HD.

Ik heb wel eens gelezen dat Acer brakke laptops levert, klopt dit of is dit een fabeltje? Want ik zit namelijk te kijken naar http://tweakers.net/price...c-(vy047ea).html#tab:info die HP of naar http://tweakers.net/price...0g-434g64mn.html#tab:info

kan iemand mij de voor en nadelen noemen van deze 2 laptops als je ze vergelijkt? Ik heb namelijk erg weinig verstand van laptops en wil wel graag de juiste kopen.

[ Voor 31% gewijzigd door woutjeeh op 26-05-2010 23:13 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07
woutjeeh schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:08:
Ok dus ik krijg straks geen gestotter als ik een HD5430 zal hebben? Maar als het geupscaled of gedownscaled word dan kun je toch bv uitgerekte beelden krijgen? Kun je dan beter een Full HD film gaan kijken of een HD ready film? Mij lijkt een Full HD ofniet?
Het maakt geen zak uit. Je kan de scaling zelfs zelf instellen. Echt, dit is een non issue.
Het moet zeker geen destkop vervanger worden, een laptop die naast m'n computer staat waarmee ik (als ik aan het gamen ben op m'n pc) ondertussen de mail beantwoord van m'n handeltje, advertenties plaats, msn, internet, youtube, en af en toe in bed of in de trein of buiten een filmpje kijken in HD.
Dus dan kun je beter een 15,6" laptop kopen die je er bij kunt hebben op de bank etc ipv een joekel van 17".
Ik heb wel eens gelezen dat Acer brakke laptops levert, klopt dit of is dit een fabeltje? Want ik zit namelijk te kijken naar http://tweakers.net/price...c-(vy047ea).html#tab:info die HP of naar http://tweakers.net/price...0g-434g64mn.html#tab:info
Dat was 4 jaar geleden. Tegenwoordig is Acer een prima merk qua bouwkwaliteit. De service is nog wel iets minder wellicht.
kan iemand mij de voor en nadelen noemen van deze 2 laptops als je ze vergelijkt? Ik heb namelijk erg weinig verstand van laptops en wil wel graag de juiste kopen.
Ze ontlopen elkaar neit veel. De Acer is wel iets sneller, maar HP zal wat degelijker zijn.

• woutjeeh
Ok maar als je deze 2 laptops vergelijkt doen ze elkaar niet zoveel en zitten er alleen grote verschillen in de CPU, VGA en het scherm uiteraard?

Is er nog veel verschil in een 7200 rpm of een 5400 rpm? Of is dat niet echt merkbaar?

Wat is de beste laptop voor +- 600/650 die HD vlekkeloos kan afspelen en een goede CPU heeft en het liefst een schermdiater van 15,4 tot 17,3 ''?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:08

D4NG3R

kiwi

:)

^ HD Materiaal gaat meestal zo rond de 30 - 40MB/s, en de gemiddelde HDD haalt 150MB/s.. dus qua snelheid zal het geen probleem zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

De Acer heeft een "nieuwere"videokaart, echter heeft deze een lagere resolutie dan de HP.
Videokaart is wel beter/sterker. (Puntje voor acer 0-1)

Acer heeft 2 hardeschijven 2X320GB weliswaar 5400RPM i.p.v. 7200RPM die d HP heeft. De 7200RPM zal je wel merken in geval van bijv. spellen, data opslaan/verplaatsen/overschrijven. (Puntje voor HP) 1-1

HP heeft Firewire, acer niet. Gebruik jij firewire? Acer heeft Wifi N-draft (stukken sneller dan a,b,g) De HP niet, Tevens heeft de Acer nog gigabite LAN, de HP niet. (puntje voor acer 1-2)

Ik zou in dit geval voor de Acer gaan.

• woutjeeh
Het is zeker niet mogelijk die 2 x 320 in Raid 0 te zetten? De Acer heeft ook een Core i5 niet te vergeten he.

Ik heb even gelezen wat Firewire was, maar is het niet mogelijk via Firewire een 5.1 DTS signaal uit te zenden of is het uberhaupt mogelijk met een laptop van mijn budget?

Heb je enig idee hoeveel kbps het draadloos internet aankan van die HP en die van Acer? Want wij hebben thuis max 800 kbps draadloos internet als ik me niet vergis dus als A,B,G dat ook haalt zou dat niet zoveel uitmaken. Maar wil je zeggen dat je dus in die HP geen eens een internetkabel kan stoppen? Of wat houd dat Gigabite LAN precies in?

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12 14:18
woutjeeh schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:51:
Het is zeker niet mogelijk die 2 x 320 in Raid 0 te zetten? De Acer heeft ook een Core i5 niet te vergeten he.

Ik heb even gelezen wat Firewire was, maar is het niet mogelijk via Firewire een 5.1 DTS signaal uit te zenden of is het uberhaupt mogelijk met een laptop van mijn budget?

Heb je enig idee hoeveel kbps het draadloos internet aankan van die HP en die van Acer? Want wij hebben thuis max 800 kbps draadloos internet als ik me niet vergis dus als A,B,G dat ook haalt zou dat niet zoveel uitmaken. Maar wil je zeggen dat je dus in die HP geen eens een internetkabel kan stoppen? Of wat houd dat Gigabite LAN precies in?
Gigabyte lan betekend dat de max snelheid
1000 / 8 = 125 mb/s is

en bij 100 mbit is het 100 / 8 = 12,5 mb/s max

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
<<Ik heb even gelezen wat Firewire was, maar is het niet mogelijk via Firewire een 5.1 DTS signaal uit te zenden of is het uberhaupt mogelijk met een laptop van mijn budget?>>

Firewire gebruik je om videobeelden van een (miniDV) videocamera van en naar je laptop te versturen, of om sommige externe harde schijven op aan te sluiten. Doe je niks met videoeditting? Of wel maar niet meer met tapes? Heb je geen firewire nodig.

<<Maar wil je zeggen dat je dus in die HP geen eens een internetkabel kan stoppen? Of wat houd dat Gigabite LAN precies in?>>

Uiteraard zit op de HP gewoon LAN. Gigabit LAN is de snelle variant van het gewone 10/100 LAN maar daar heb je alleen wat aan als je eigen netwerk dat ook is (en je een redelijk recente netwerkkabel gebruikt).

Verwijderd

woutjeeh schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:51:

Als je iets zelf neit weet wat uiteraard normaal is, probeer zelf even google bijv. te raadplegen?
Ik heb geen idee of een raid opstelling mogelijk is. Inderdaad heeft de Acer een core I5, echter draaien ze wel beide op 2,26Ghz.

Firewire is geen geluids-uitgang. Daarvoor is er de geluidskaart.

Typ eens in google wat wifi a,b,&g voor snelheiden halen? Tevens kan je alsnog beter geen Wifi N-draft neit afschrijven, want dit is voor in de toekomst ook zeker handig.
In de HP kan je wel een internetkabel stoppen, dat is toch LAN? WAN=Wireless Lan, LAN=bedraad
Gigabit LAn staat heirboven uitgelegd.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12 21:16

Theo

moederbord

woutjeeh schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:33:
Ok maar als je deze 2 laptops vergelijkt doen ze elkaar niet zoveel en zitten er alleen grote verschillen in de CPU, VGA en het scherm uiteraard?

Is er nog veel verschil in een 7200 rpm of een 5400 rpm? Of is dat niet echt merkbaar?

Wat is de beste laptop voor +- 600/650 die HD vlekkeloos kan afspelen en een goede CPU heeft en het liefst een schermdiater van 15,4 tot 17,3 ''?
Het verschil tussen een 5k4 en 7k2 rpm schijf ga je echt wel merken. Met een 7K2 schijf start Windows sneller op en worden grote programma's sneller geladen. Dit merk je als je je internetbrowser opent, een spel opstart of een ander groot programma start, ofwel, bij ongeveer alles waar de harde schijf gebruikt gaat worden.

Mijn oude laptop heeft altijd een 7K2 schijf gehad.Een aantal maanden geleden heb ik een andere (uiteraard snellere) notebook aangeschaft, echter zat hier een 5K4 schijf in, en dat merkte ik gelijk, hij voelde wat langzaam aan. Nadat ik deze schijf heb vervangen voor een 7K2 schijf voelt de laptop echt snel aan.

Een 7K2 schijf is dus zeker aan te raden boven een 5K4 schijf

7400 Wp op het dak

• woutjeeh
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:03:
[...]

Als je iets zelf neit weet wat uiteraard normaal is, probeer zelf even google bijv. te raadplegen?
Ik heb geen idee of een raid opstelling mogelijk is. Inderdaad heeft de Acer een core I5, echter draaien ze wel beide op 2,26Ghz.

Firewire is geen geluids-uitgang. Daarvoor is er de geluidskaart.

Typ eens in google wat wifi a,b,&g voor snelheiden halen? Tevens kan je alsnog beter geen Wifi N-draft neit afschrijven, want dit is voor in de toekomst ook zeker handig.
In de HP kan je wel een internetkabel stoppen, dat is toch LAN? WAN=Wireless Lan, LAN=bedraad
Gigabit LAn staat heirboven uitgelegd.
Hmm oke opzich is Gigabit LAN wel handig omdat ik af en toe nog wel eens een spel wil over zetten en de laptop dan als het ware als externe HDD gebruik om dingen over te zetten van de ene naar de andere computer.

Ik heb even gegoogled en kwam erachter dat G en A max 54 Mbits p/s konden, dus 6,75MB. En dat Wifi N Draft ongeveer 6 x zoveel doorvoer snelheid had dus ongeveer 37 Megabytes per seconde. Wij hebben thuis waarschijnlijk toch geen router die dat N - draft ondersteunt, we hebben zo'n router die we van KPN of Hetnet hebben gekregen dus zal wel niet, dus ik zie daar de voordelen niet echt van in.

Wat is volgende julile een Bang for the buck laptop voor €600 - €650 met mijn doeleinden?

Verwijderd

woutjeeh schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:17:
[...]

Hmm oke opzich is Gigabit LAN wel handig omdat ik af en toe nog wel eens een spel wil over zetten en de laptop dan als het ware als externe HDD gebruik om dingen over te zetten van de ene naar de andere computer.

Ik heb even gegoogled en kwam erachter dat G en A max 54 Mbits p/s konden, dus 6,75MB. En dat Wifi N Draft ongeveer 6 x zoveel doorvoer snelheid had dus ongeveer 37 Megabytes per seconde. Wij hebben thuis waarschijnlijk toch geen router die dat N - draft ondersteunt, we hebben zo'n router die we van KPN of Hetnet hebben gekregen dus zal wel niet, dus ik zie daar de voordelen niet echt van in.

Wat is volgende julile een Bang for the buck laptop voor €600 - €650 met mijn doeleinden?
Je kan zelf altijd nog een snellere router aanschaffen en in gebruik nemen. Ook al doe je dat niet, heb je voor in de toekomst in ieder geval een laptop met Wifi N-draft. Ik zou in dit geval voor de Acer gaan.
Een laptop tussen de 600 en 650 euro gaan wij niet voor je zoeken. Dan moet je de Best-Buy guide doornemen.
Of kijk zelf in de price-watch, zoek dingne op google.nl die je niet begrijpt.

Wij willen je natuurlijk altijd wel helpen, echter is eigen initiatief nemen stap 1.

PS. Gigabit LAn heb je natuurlijk alleen wat aan als de andere laptop waarvan je de data wilt overzetten ook een gigabit uitgang heeft & je moet natuurlijk wel een gigabit netwerkkabel gebruiken anders haal je die gigabyte snelheid natuurlijk niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 19:20 ]

• woutjeeh
Hmm ok, onze switch thuis heeft zowieso al geen Gigabit LAN, maar het is natuurlijk wel handig als de laptop het heeft.

't kon zijn dat een van jullie toevallig een laptop wist of een aanbieding van een laptop rond de 600 euro met goede specs, ik heb zelf al heel veel in de pricwatch gekeken. Ik denk dat de Acer dan toch de beste specs heeft.

Toch twijfel ik nog steeds tussen 15,6 en 17'', zijn er mensen die een 15,4 of 15,6 inch laptop hebben gekocht maar toch achteraf dachten van had ik maar een grotere genomen?

[ Voor 20% gewijzigd door woutjeeh op 27-05-2010 19:48 ]

Verwijderd

woutjeeh schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:35:
Hmm ok, onze switch thuis heeft zowieso al geen Gigabit LAN, maar het is natuurlijk wel handig als de laptop het heeft.
En zo is het ook superhandig als je Wifi N hebt, ook al ondersteunt je huidige router dit (nog) niet.
Toch twijfel ik nog steeds tussen 15,6 en 17'', zijn er mensen die een 15,4 of 15,6 inch laptop hebben gekocht maar toch achteraf dachten van had ik maar een grotere genomen?
Dit is zeer persoons afhankelijk. Zelf heb ik een 15 inch en een 17inch laptop gehad.
Ik neem me laptop elke dag mee, dus heb ik nu een 15 inch laptop.
De accu gaat "sneller" leeg bij een 17 inch laptop.

Als je de laptop thuis gaat gebruiken raad ik je de 17 inch formaat aan, echter als je meot kiezen tussen deze 2 laptops zou ik toch voor e Acer gaan.

• woutjeeh
Ja oke, ik ga hem dus wel voor thuis vooral gebruiken, maar dan is er geen laptop van dit budget met een 17'' scherm naast die HP, dus of de HP of de Acer en jij zegt dat je mij dan de Acer aanraad terwijl ik hem dan wel voor thuis zou gaan gebruiken :P Ik heb nog zo'n 2-3 weken de tijd, misschien zakken de prijzen dan wat of komen er nieuwe modellen.

Verwijderd

woutjeeh schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:06:
Ja oke, ik ga hem dus wel voor thuis vooral gebruiken, maar dan is er geen laptop van dit budget met een 17'' scherm naast die HP, dus of de HP of de Acer en jij zegt dat je mij dan de Acer aanraad terwijl ik hem dan wel voor thuis zou gaan gebruiken :P Ik heb nog zo'n 2-3 weken de tijd, misschien zakken de prijzen dan wat of komen er nieuwe modellen.
Ik heb begrepen dat het tweede weekend, de mediamarkt laptops in de aanbieding heeft. (Begrepen van een mede-werker Mediamarkt Almere)

• woutjeeh
Ik heb nog even zitten denk hé, naast dat de HP geen N draft wifi heeft een geen Gigabit LAN is het toch wel gewoon een degelijke en goede laptop die zonder problemen HD kan streamen? Ik heb ook even gekeken naar de i5 vs de i3 en de i3 scoorde 5800 en de i5 6200 dus die verschillen vallen wel mee vind ik.

Mijn voorkeur gaat uit naar de HP omdat de schermgroote en de hardeschijf mij gewoon erg aanspreekt, iets slomer internet of netwerk vind ik opzich niet zo'n probleem. Maar het gaat mij erom dat ik straks een degelijke laptop heb waarmee ik weer een tijd vooruit kan die alles lekker vlot opent en in windows goed presteert.
Pagina: 1