Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erne
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 19:49
Hi tweakers!
Ik heb sinds een tijdje het idee om een radio doos te maken, en heb hiervoor een schema gemaakt ten behoeve van het managen van de accu's (En omdat ik heel veel tuimelschakelaartjes en ledjes gewoon leuk vind haha)
Maargoed, heb dus een schema gemaakt, staat hieronder.

Bovenin zijn de 4 accu's te zien, met daaronder ieder zijn eigen schakelaar. Rechts daarvan is de "spanning beveiliging" te vinden, gewoon gekopieerd van het bierkrat topic, heeft 2 ledjes (GR1 en RD1) en wat andere meuk. Verder naar beneden zijn de Volt en Ampèremeter te vinden, ik zit te denken aan die mooie digitale inbouwklokjes, en heb er dus maar een 9V blokje bij getekend. Rechts daarvan de verdeling van de energie over 4 punten: Versterker, iPod oplader, LED zaklichtje en sigarettenplug.

Mijn vraagjes:
- Kan ik de LEDjes RD1 en GR1 samenvoegen in een led? MultiLED? zoja, welke? tips? Links?
- Welke diode heb ik nodig voor onder de accuschakelaars? Ik heb deze hier neergezet zodat de accu's niet elkaars spanning gaan beïnvloeden met de individuele spanningsbewakers, stom gedacht?
- Welke weerstand heb ik nodig voor de gele LEDjes bij de verdeling van de stroom zegmaar?
- Kan deze schakeling simpeler? Ben ik iets vergeten? Nog meer koele ideeen?
Laat maar horen!

Alvast bedankt he!

Schema:
KILKKERDERKLIK
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ronbronk/schemathumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 13:46
1. Duo-LED rood-groen 5mm (Conrad Electronic) zoiets.
2. Niet stom gedacht, maar hoeveel ampère kan er maximaal per accu worden geleverd? Dit bepaalt de diode uitvoering
3. Moet je even de led waardes opgeven / in de FAQ kijken, staat er wel ergens in hoe dat moet.

[ Voor 4% gewijzigd door FireWood op 26-05-2010 23:11 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slechtvalk200
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 14:28
Ik heb ook een radio met 4 batterijen, maar heb het net iets anders gedaan. Ik heb gebruik gemaakt van 1 spanningsbeveiliging en 2 dubbelpolige wisselschakelaars. Met die schakelaars kies je dan welke batterij je wil schakelen.