Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marubinu
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-05 12:13
Sinds gisteren ben ik in het bezit van de Canon EOS 550D maar loop tegen het volgende aan:

Het is mij opgevallen als ik 's avonds foto's wil maken en ik gebruik dan de interne flitser dat als de lens
aan het scherp stellen is dat de flitser meerdere maken achter elkaar (heel snel) flitst tot het object scherp in
beeld is. Hierna kun je wel gewoon foto's maken maar is dit normaal? Ik ben hier namelijk niet bekend mee en
kan hier ook niks over terug vinden op het net.

Mochten jullie suggesties hebben, dan zie ik ze graag tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Dat doet de camera om scherp te stellen. Er is te weinig licht voor de autofocus om goed te werken en dat probeert hij op te lossen door te flitsen. Volgens mij kan je het ook uit zetten, maar daarvoor moet je even in de handleiding duiken. Het is ook op te lossen door bijvoorbeeld een externe flitser te kopen, deze geeft een "focus assist".

Niets ernstigs dus!

[ Voor 41% gewijzigd door Moby op 26-05-2010 22:26 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:19

Rannasha

Does not compute.

Ik zet deze functie persoonlijk het liefst uit. De assist-flitsen zijn ontzettend irritant voor de overige personen in de omgeving. En vaak wil de camera de assist-flits al inzetten terwijl deze ook nog zonder wel weet te focussen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dit staat volgens mij gewoon in de handleiding?

@Wijnands: Gelukkig valt deze Canon in die categorie ;)

[ Voor 38% gewijzigd door fsfikke op 26-05-2010 22:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Lijkt me duidelijk allemaal.
Uitzetten kan door middel van de Custom Functions menu op de body idd.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
Beetje camera heeft daar een apart hulplampje voor wat ies minder irritant is. Staat dit niet in de manual trouwens? ;)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marubinu
Ik had even de handleiding in pdf-file gedownload maar daar vond ik het niet direct in, zodoende dat ik hier even de vraag heb gesteld. Bedankt voor jullie antwoorden, ik laat nog even een berichtje achter als ik het voor elkaar heb ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
in je custom functie menu:
C.Fn-7
setting 1 of 2 als je ook een externe flitser hebt

[ Voor 19% gewijzigd door Prulleman op 27-05-2010 16:44 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marubinu
Nogmaals bedankt voor jullie reacties! Ik ben er uit, het is gelukt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marubinu
Probleem is toch nog niet weg als ik de camera op de functie "Full Auto" heb staan. Kun je hem voor deze stand ook uitzetten? Als de camera op de functie "Full Auto" staat dan heb ik niet de custom functie menu.
Echter heb ik dit menu wel als ik de camera op de "P" stand zet bijv. en dan heb ik ook geen last van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Marubinu schreef op zondag 30 mei 2010 @ 00:32:
Probleem is toch nog niet weg als ik de camera op de functie "Full Auto" heb staan. Kun je hem voor deze stand ook uitzetten? Als de camera op de functie "Full Auto" staat dan heb ik niet de custom functie menu.
Echter heb ik dit menu wel als ik de camera op de "P" stand zet bijv. en dan heb ik ook geen last van het probleem.
Dat klopt. Omdat in de volautomatische stand, alles volautomatisch gaat :P. Dus customfunctions zijn daar uitgeschakeld, daarmee ook de AF-assist voorkeur (en staat in die modus altijd aan).

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marubinu
Het is ook zo duidelijk als wat ;). Ik moet er even aan wennen, hiervoor had ik een Nikon D70 en die had dat namelijk niet.

Bedankt voor je snelle reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurDent2002
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-04 10:03
Ik overweeg ook een 550D maar ben er nog niet uit mbt de lens. Welke heb jij?

Welke lens is nou een mooie alles kunner voor op vakantie met kleine kinderen, beetje natuur, regelmatig binnen/restaurants? De Canon EF-S 18-200 F3.5-5.6 IS? Of de twee kit lensen 18-55 & 55-200?
Verder wil ik geen grote toeter en gewicht. Het gewicht is een van de redenen dat ik voor een 550D heb gekozen boven bijvoorbeeld een Nikon D90.

Bedankt voor eventuele reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266958

Ik denk dat je voor adviezen over lenzen het best in het 'grote Canonmount lenzen topic' kunt kijken. In de TS staan een hoop lenzen die worden besproken.

Edit: Hier moet je zijn

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 266958 op 30-05-2010 13:22 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurDent2002
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-04 10:03
wow, die had ik nog niet gezien. Thanks
Pagina: 1