DVD-speler geeft geen signaal met HDMI op Plasma

Pagina: 1
Acties:

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik heb nu een nieuwe goedkope dvd-speler gekocht met HDMI aansluiting, de Denver DVH-7780D en daarbij een HDMI kabel gekocht met het idee om zo beter beeld te krijgen dan met de huidige scartaansluiting.

Ik heb de volgende plasma: Pioneer PDP-435PE (HD Ready) Het probleem is dat als ik de dvd speler via HDMI aansluit ik geen signaal van de tv krijg, geen audio en video. Ik heb al bij de instellingen gekeken en HDMI inschakeld e.d.

Nu dacht ik dat het er misschien aan zou liggen dat de dvd speler een 1080P verbinding heeft en daarom niet op HD ready kan?

De speler doet het wel gewoon via de scart aansluiting trouwens.

En wat ik me dan afvraag: Als ik een normale dvd kijk, is er dan een groot verschil in beeldscherpte/kwaliteit te zien tussen HDMI of SCART aansluiten?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Werkt iets anders dan die DVDspeler wel via je HDMI-kabel?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05-2025
Misschien moet je eers het juiste kanaal zoeken. (AV2, AV3 enz.)

Het is bedoening, niet bedoeling

• Evant87
pven schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:06:
Werkt iets anders dan die DVDspeler wel via je HDMI-kabel?
Ik heb thuis dus verder geen andere apparatuur die ik met de HDMI kabel kan aansluiten, het zou dus inderdaad aan de kabel kunnen liggen. Maar dit lijkt me sterk? Hoe groot is de kans dat er een kapotte word geleverd..
martijntjuhh schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:11:
Misschien moet je eers het juiste kanaal zoeken. (AV2, AV3 enz.)
Ja zover was ik gelukkig al wel gekomen :P

Maar het moet in principe dus wel op de TV mogelijk zijn met deze confg.?

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:36
Misschien dat de Pioneer geen 1080p accepteert en de dvdspeler upscaled naar 1080p?
Dan zal die t niet doen nee.

Heb je de dvdspeler wel zo ingesteld dat die beeld en geluid via de hdmi uitstuurt? Soms moet je dat instellen.

[ Voor 33% gewijzigd door Ferry34 op 28-05-2010 20:26 ]

• Evant87
Ferry34 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:24:
Misschien dat de Pioneer geen 1080p accepteert en de dvdspeler upscaled naar 1080p?
Dan zal die t niet doen nee.
Ik nog het één en ander geprobeerd, zoals een andere hdmi kabel gebruikt, zo ook zonder succes. Ik denk dat je gelijk hebt en mijn plasma geen 1080p accepteert. (Wat loop ik toch weer hopeloos achter :P )
Heb je de dvdspeler wel zo ingesteld dat die beeld en geluid via de hdmi uitstuurt? Soms moet je dat instellen.
Ik zal er nog eens naar kijken, maar dat moet goed zitten..
Pagina: 1