[HP] Printer wilt niet meer printen na Refil

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Type:F2420 (All-in-one)

Probleem: Printer gekocht , cartridges opgemaakt en toen laten vullen door een IT winkel . Alleen het probleem is nu , wil ik iets printen dan gaat dat niet? Zegt die tot ze leeg zijn. Hij heeft na het erin duwwe van de gevulde wel nog eventjes paar blaadjes geprint maar meer ook niet . Heb hem al opnieuw aan en uit gezet en van de stroom gehaalt , opnieuw erin gedaan. Maar nog steeds niet. Ik had wel iets gevonden van een Cold reset maar uhmm , daarin zeggen ze tot ik met bepaalde toetsen iets moet doen en deze printer staat wel in het rijtje van series . Maar .... Deze heeft die knoppen niet . (Zover als ik vind dan)

Hopelijk kan iemand me er mee helpen . Ik ga nog verder zoeken maar na toch al een tijdje gezocht te hebben ben ik tweakers maar gaan raadplegen .

Groeten Joey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:52
Zitten er onder op de cartridge een soort van chips? (Vaak bij HP) Zoja, dan wordt hier de inhoud van de cartridge in bijgehouden. Wanneer je dus bijvult, zal de inhoud volgens de chip nog steeds leeg aangeven. Een soort van anti-navul-beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En al zou je ze na kunnen vullen (al dan niet met chip); bepaalde typen moet je tegenwoordig eerst een hercalibratie laten uitvoeren voordat je uberhaupt weer kan printen.

Maar gezien je klacht: terug naar de winkel met de printer en de cartridges en hun het laten oplossen!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Er zijn zoveel dingen die mis kunnen gaan bij het vullen van cartridges... Het meest logische lijkt mij een chipje op de cartridge welke de printer verteld dat ie leeg is... dat is al eerder genoemd. Bij goede sets wordt een nieuw chipje geleverd, of een uitleg hoe deze chip te resetten. Wat uiteraard ook kan is bijvoorbeeld verkeerde inkt, misschien is de inkt dikker dan het origineel en wil het niet (goed) door de spuitmondjes van de kop van de printer.

Overigens ben ik bang dat het zelfs aardig moeilijk voor die printer gaat worden, ik heb diverse bekende inkt-shops nagezocht maar ik kan nergens immitatie spul voor dit type vinden... er wordt alleen origineel voor verkocht, er blijkt ook een speciaal soort inkt in die cartridges gebruikt te worden. Kortom, je hebt nou net een type printer staan waarvoor hervullen echt problematisch is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Naar de winkel gaan met de cartridges, hun aangeven wat er aan de hand is en door hun laten oplossen.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
meschien een domme vraag , maar wat bedoel je met een hercalibratie? Want heb eve gegoogled en vind der niks over . Want dan zou ik dat eerst nog willen proberen voordat ik verder ga met terug brengen ect . Want toen ik het ging halen had ik dat al gevraagt aan de baas en die zei me meteen van ,moet je eens opzoeken want bij veel printers is dat anders . Dus dan kan de winkel later er ook niks eigenlijk aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:12:
meschien een domme vraag , maar wat bedoel je met een hercalibratie? Want heb eve gegoogled en vind der niks over . Want dan zou ik dat eerst nog willen proberen voordat ik verder ga met terug brengen ect . Want toen ik het ging halen had ik dat al gevraagt aan de baas en die zei me meteen van ,moet je eens opzoeken want bij veel printers is dat anders . Dus dan kan de winkel later er ook niks eigenlijk aan doen.
Het kalibreren heeft niets met het wel of niet werken van de cartridges te maken, kalibreren doe je om de prints te finetunen... zoals de dot afstand, en kleurenregistratie. Je kan niet eens kalibreren als er geen inkt uit de cartridges komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Mijn HP had dit laatst ook van de ene op de andere dag (zonder dat er een refil was geweest). Ik heb gewoon een nieuwe gekocht en de printer deed het meteen weer als een zonnetje. Als je het mij vraagt is de cartridge gewoon niet goed meer dus ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jullie willen ut niet weten , maar gisteren ging ik een dvd cover uitprinten en dat deed die gewoon -.-

Vage shit , dus op dit topic kan slotje :D en eventueel verwijderen aangezien we geen oplossing hebbe
Pagina: 1