[Kubuntu] Install Nvidiakaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12
Nadat mijn Ubuntu install kuren begon te vertonen en ik toch al een versie achter liep heb ik besloten een herinstallatie te doen. Ongeveer een jaar geleden had ik al Kubuntu geprobeerd maar dat liep af op een sisser.

Nu heb ik dus mijn Ubuntu installatie verwijdert en Kubuntu geprobeerd. Dit ging allemaal prima tot de Nvidia proprietary drivers. Na herstart kreeg ik een leuk command schermpje. Ingelogd en startx geprobeerd, dat resulteerde in het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2j6aj9h.jpg

Het vreemde is dat met Ubuntu het allemaal wel lukt. Enige suggesties?

Het betreft een laptop met:
2,24 Ghz Core2Duo
Nvidia 9200m

Kubuntu Restore (of hoe heet het) optie bij boot en dan graphics safe mode werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Als je kan lezen zie je dat er staat dat hij de nvidia kernel module niet kon laden.
Is die voor je huidige kernel gecompiled?

edit: dit kan je vrij makkelijk nakijken door
code:
1
find /lib/modules/`uname -r`/ | grep nvidia

in een terminal/console uit te voeren en zien of nvidia.ko ertussen staat.

Geeft hij iets terug?

[ Voor 45% gewijzigd door GuntherDW op 26-05-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:43
In de xorg.conf file probeerd hij idd al de nvidia drivers te laden. Die installeert kubuntu niet automatisch. Wel raar dat hij dan niet de vesa drivers laadt..
Hier staat een guide hoe je vanuit de commandline de nvidia drivers aan de praat krijgt:

http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Lucid#nVidia_Driver

[ Voor 18% gewijzigd door WernerL op 26-05-2010 23:06 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12
Ik heb na alles afgegaan te zijn toch besloten een reinstall te doen, toch bedankt.
Ik denk dat het uiteindelijk is gekomen door de driver. Toen ik bij een reinstall driver 173 nam ipv de "(version current) [recommended]" werkte het allemaal, alleen zijn de graphics ontzettend langzaam. Dus dat ga ik nog even proberen op te lossen en anders word het toch weer gnome :P