Nieuwe laptop opleiding Mediavormgever

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hallo,

Volgend schooljaar ga ik starten met de opleiding Mediavormgever en nu ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe laptop. Momenteel heb ik een 12" netbook (Asus Eee Pc 1201HA), maar die voldoet waarschijnlijk niet en daarnaast is het scherm te klein om er fatsoenlijk op te werken. Ik ga hem dus maar weer verkopen. ;)

Ik bedoel, hij zal wel een flink aantal uren per dag gebruikt gaan worden. Eerst keek ik naar de MacBook, maar de goedkoopste is 1000 euro en dan heb je maar 13" en ik wil graag 15". Dat lijkt me prettiger werken, maar met een 15" MacBook Pro zit je al op 1750 euro en dat vind ik iets te veel van het goede.

Misschien vind ik ergens een goed tweedehandsje die niet al te duur is, maar eigenlijk wil ik een nieuwe. Apple valt dus waarschijnlijk al af. Ik heb ook al gekeken naar een Sony VAIO, maar die schijnen veel lawaai te maken en van HP/Compaq heb ik dat ook ergens gelezen.

Voordat m'n moeder haar Acer laptop had, had zij een Compaq laptop. Daar was ze erg tevreden over en ze heeft hem heel wat jaartjes zonder problemen kunnen gebruiken, dus het was op zich wel een goede laptop. Met de Acer had ze meer problemen, want binnen één jaar ging het moederbord kapot en was ze hem circa 6 weken kwijt. 8)7

Een Acer wordt het dus zeker niet, maar misschien een Asus of toch een HP/Compaq. Een Sony VAIO komt ook nog wel in aanmerking en een Dell zal ik ook wel willen, want daar hebben we thuis hele goede ervaringen mee. Ik denk dat het verstandig is om er een aan te schaffen met een dedicated videokaart, of vergis ik me? :?

Ik denk dat ik voor rond de 600 euro toch wel een aardige laptop kan kopen, denken jullie niet? Kunnen jullie mij wat tips geven wat handig is om naar te kijken? :)

Verwijderd

Welke programmatuur dien je precies te draaien voor je opleiding? Is het enkel het Adobe pakket of komen er ook zaken zoals 3D max bij. De laatste vergt namelijk meer van je videokaart.

Een laptop voor 600 euro moet zeker mogelijk zijn lijkt me. 2e hands kun je wel aan een mac komen voor die prijs maar dan zit je nog steeds op een 13" vrees ik. Overigens vind ik 13" alleen idealer. Laptop is lichter en formaat A4 waardoor deze makkelijk in een schoudertas past. Is bij 15" nog wel eens anders.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik zou eerst is komen met een lijst van eisen van school, waaraan je laptop moet voldoen..
Wat voor CPU, wat voor videokaart, hoeveel GB RAM.. En dan zelf nog is gaan bepalen wat:
je een mooie resolutie vind, wat je een aanvaardbaar gewicht vind, hoeveel jaar garantie je wilt hebben...

Enzovoort, enzovoort.. Ik kan nu wel laptops tm 600 euro gaan opsommen, maar dat is niet de bedoeling..

Als ik er dan toch eentje moet noemen, is dat de: pricewatch: MSI GX623-474NL
15,4" / 1680x1050 resolutie / P7350 / 4GB RAM / 320GB HDD en 'n ATI4670 videokaart...

Is van de oudere generatie qua CPU's en dergelijke, maar voor 600 euro heb je geen Core i CPU's...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:52:
Welke programmatuur dien je precies te draaien voor je opleiding? Is het enkel het Adobe pakket of komen er ook zaken zoals 3D max bij. De laatste vergt namelijk meer van je videokaart.

Een laptop voor 600 euro moet zeker mogelijk zijn lijkt me. 2e hands kun je wel aan een mac komen voor die prijs maar dan zit je nog steeds op een 13" vrees ik. Overigens vind ik 13" alleen idealer. Laptop is lichter en formaat A4 waardoor deze makkelijk in een schoudertas past. Is bij 15" nog wel eens anders.
Ik weet eigenlijk niet welke software ik precies moet draaien. 13" is op zich wel een mooi formaat, maar dan wordt het denk ik alsnog geen MacBook (Pro). De meeste tweedehandsjes voor rond de 600 euro zijn namelijk al een paar jaar oud en dat wil ik niet. HP heeft ook wel mooie 13" laptopjes toch?
CLB schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:54:
Ik zou eerst is komen met een lijst van eisen van school, waaraan je laptop moet voldoen..
Wat voor CPU, wat voor videokaart, hoeveel GB RAM.. En dan zelf nog is gaan bepalen wat:
je een mooie resolutie vind, wat je een aanvaardbaar gewicht vind, hoeveel jaar garantie je wilt hebben...

Enzovoort, enzovoort.. Ik kan nu wel laptops tm 600 euro gaan opsommen, maar dat is niet de bedoeling..

Als ik er dan toch eentje moet noemen, is dat de: pricewatch: MSI GX623-474NL
15,4" / 1680x1050 resolutie / P7350 / 4GB RAM / 320GB HDD en 'n ATI4670 videokaart...

Is van de oudere generatie qua CPU's en dergelijke, maar voor 600 euro heb je geen Core i CPU's...
De eisen van de school heb ik nog niet, omdat ik nog geen intake heb gehad. Binnenkort word ik uitgenodigd. ;) Eigenlijk wil ik een wat lichtere laptop dan die je opnoemde.

[ Voor 33% gewijzigd door syltheboy op 26-05-2010 18:05 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

syltheboy schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:01:
Eigenlijk wil ik een wat lichtere laptop dan die je opnoemde.
Dat weet ik op voorhand ook niet natuurlijk.. weer een puntje voor in de TS..

Maar kijk is hier dan: [Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks - Deel 9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:53
Bij mijn opleiding heb ik simpelweg een e-mail gestuurd naar de contactpersoon voor die opleiding, misschien heeft de jouwe er ook een?

Verwijderd

syltheboy schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:01:
Ik weet eigenlijk niet welke software ik precies moet draaien. 13" is op zich wel een mooi formaat, maar dan wordt het denk ik alsnog geen MacBook (Pro). De meeste tweedehandsjes voor rond de 600 euro zijn namelijk al een paar jaar oud en dat wil ik niet. HP heeft ook wel mooie 13" laptopjes toch?
Een mac is inderdaad wel duurder. Al is er nu wel de Back 2 School actie. Als je zo je Mac koopt kan het nog wel eens interessant zijn. Mac kost 900 euro, via surfspot krijg je 10% korting. Momenteel krijg je daarnaast nog 160 euro tegoed voor een iPod. Effectief betaal je dan voor de Mac nog 650 euro. Of dat interessant is, is aan jou om te overwegen.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica