mac-adres blokkeren voldoende?

Pagina: 1
Acties:
  • 880 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen,

jullie herinneren mij nog ongetwijfeld van de vorige topic, inmiddels is mijn internetverbinding gefixd. degene waar ik internet van afsnoepte mag mij overigens wel bedanken. er zaten namelijk meerdere mensen op zijn netwerk (dagelijks) ben in zijn router confi geweest en heb zijn wirless verbinding beveiligd met een password.

betreft mijn vraag,

ik heb zojuist mijn router beveiligd, wat heb ik nou gedaan, heb enkel mijn macdres toegevoegd, dus alle andere macs adressen worden dan toch automatische geblokkerd? is deze beveiliging nou voldoende? of moet ik ook nog wep of wap slotje op mijn router zetten?

bedankt.

israfiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dat zal je nog steeds nodig hebben want een mac kloon is zo aangemaakt..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het zal de meeste simpele "aanvallen" wel weerstaan, maar beter is het om ook nog een WPA encryptie toe te voegen.
MAC zijn eenvoudig te klonen, en WEP encryptie is met de hedendaagse pc's binnen 15 minuten gekraakt.

[ Voor 22% gewijzigd door Kawaii op 26-05-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:29:
Het zal de meeste simpele "aanvallen" wel weerstaan, maar beter is het om ook nog een WPA encryptie toe te voegen.
MAC zijn eenvoudig te klonen, en WEP encryptie is met de hedendaagse pc's binnen 15 minuten gekraakt.
Encryption: tkip of aes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-08 20:52
MAC adressen worden niet ge-encrypt en in de header meegestuurd.. Decrypten is dus nog niet eens nodig :)

Mac filtering gaat eigenlijk nergens over; WPA2 en lang-leve-de-lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mati1983 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:32:
MAC adressen worden niet ge-encrypt en in de header meegestuurd.. Decrypten is dus nog niet eens nodig :)

Mac filtering gaat eigenlijk nergens over; WPA2 en lang-leve-de-lol.
ik heb geen wap2, wel wap personal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
WPA2 met AES is het beste.
Succes.
ben in zijn router confi geweest en heb zijn wirless verbinding beveiligd met een password.
Vertel je het wachtwoord nog wel even aan de buurman waarvan je zijn internet steelde?

[ Voor 16% gewijzigd door bas-r op 26-05-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Als je die wel hebt, zou ik die maar doen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bas r schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:34:
[...]

WPA2 met AES is het beste.
Succes.

[...]

Vertel je het wachtwoord nog wel even aan de buurman waarvan je zijn internet steelde?
prob is, ik ken deze hele gast niet. ik heb 2 dagen gebruik ghemaakt van zijn internet en heb toevallig gezien dat er daglijks mensen op zijn netwerk zitten en gebruik maken van zijn internet. deze meneer maakt gebruik van dhcp. heeft wirless niet eens nodig. maar goed, als ik wist wie het was, had ik het m wel verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:27:degene waar ik internet van afsnoepte mag mij overigens wel bedanken. er zaten namelijk meerdere mensen op zijn netwerk (dagelijks) ben in zijn router confi geweest en heb zijn wirless verbinding beveiligd met een password.
8)7

En is die persoon hiervan op de hoogte gebracht, of heb je hem/haar nu afgesloten van het eigen netwerk door dit ongevraagd te activeren?

edit
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:36:prob is, ik ken deze hele gast niet. ik heb 2 dagen gebruik ghemaakt van zijn internet en heb toevallig gezien dat er daglijks mensen op zijn netwerk zitten en gebruik maken van zijn internet. deze meneer maakt gebruik van dhcp. heeft wirless niet eens nodig. maar goed, als ik wist wie het was, had ik het m wel verteld.
WTF?!? Hoe denk jij nou te weten welke verbindingen er toegestaan zijn op dat netwerk, wie weet heeft hij meerdere computers in huis. Leuke eerste indruk maak je hier op GoT, bestaat er geen filter om jou van deze acties te weerhouden. :'(

edit 2
Normaal reageer ik niet zo fel, maar gezien je eerdere topic maak ik voor jou een uitzondering.

[ Voor 45% gewijzigd door schaduw op 26-05-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Ook geen idee trouwens hoe je bepaalt dat de beste man geen wireless nodig heeft? :-) Of zie jij aan MAC adressen in de DHCPlease log of het wel/niet een WLAN adapter betreft en waar het vandaan komt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schaduw schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:36:
[...]

8)7

En is die persoon hiervan op de hoogte gebracht, of heb je hem/haar nu afgesloten van het eigen netwerk door dit ongevraagd te activeren?

edit

[...]

WTF?!? Hoe denk jij nou te weten welke verbindingen er toegestaan zijn op dat netwerk, wie weet heeft hij meerdere computers in huis. Leuke eerste indruk maak je hier op GoT, bestaat er geen filter om jou van deze acties te weerhouden. :'(

edit 2
Normaal reageer ik niet zo fel, maar gezien je eerdere topic maak ik voor jou een uitzondering.
zijn wirless internetverbinding stond open, benden mijn woning een paar jongens die gebruik maakte van zijn internet, heb dit opgemerkt nadat ik even benden was.

maar goed, hoef me niet tegenover jou te verantwoorden.

deze meneer hoeft nu maandelijks niet meer te betalen voor data download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 13:01

elTigro

Es un Gringo!

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:36:
[...]

prob is, ik ken deze hele gast niet. ik heb 2 dagen gebruik ghemaakt van zijn internet en heb toevallig gezien dat er daglijks mensen op zijn netwerk zitten en gebruik maken van zijn internet. deze meneer maakt gebruik van dhcp. heeft wirless niet eens nodig. maar goed, als ik wist wie het was, had ik het m wel verteld.
Nou, wees er maar trots op 8)7 Hoewel je intenties niet slecht zijn zou ik me in het vervolg toch maar een beetje minder assertief opstellen. Het mag namelijk niet.

Straks komt er natuurlijk iemand met een topic dat ie niet meer bij zijn wireless router kan komen :)

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:44:
[...]
deze meneer hoeft nu maandelijks niet meer te betalen voor data download.
Dat betaal je zoiezo niet :?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Heel flauw, maar hoe weet jij wat voor contract hij met zijn provider heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 10:33
betaal jij zijn internet dan nu ??
blijf in het vervolg gewoon van ander mans netwerk af.
Je kunt mensen een berichtje achterlaten in een open share ofzo maar van andermans netwerken blijf je af imho

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in belgie betaal je voor data ja.
zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Desnoods verander je zn SSID van 'blabla' in 'blabla-beveilig_je_ap_eens_prustert"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:15

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

LED-Maniak schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:46:
[...]

Dat betaal je zoiezo niet :?
* Orion84 mompelt iets over onze zuiderburen en datalimieten en zo ;)

On-topic: MAC blokkeren is een wassen neus, iemand die weet waar ie mee bezig is en echt jouw netwerk wil gebruiken hoeft daar weinig moeite voor te doen. Tegen hangjeugd die met hun iPhone op zoek zijn naar open wifi netwerkjes om goedkoper te youTuben zal het wel helpen, maar daar houdt het ook ongeveer op.

Verder, WPA met AES == WPA2, dus gewoon WPA Personal kiezen en encryptie op AES zetten en je zit gebakken. Als je het echt goed wilt doen wel even een fatsoenlijke passphrase gebruiken voor het genereren van de sleutel, anders loop je het risico dat die met een dictionary attack alsnog gekraakt wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 26-05-2010 16:51 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 05:33

FCC

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:36:
[...]

Je kent die gast niet, maar weet wel dat hij/zij geen wireless nodig heeft :?
Ik heb je vorige topic ook gelezen en verbaas me weer over je manier van handelen. maar dat is al vaker gezegd.

spuit 112

[ Voor 1% gewijzigd door FCC op 26-05-2010 16:55 . Reden: moet vaker verversen... ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:11

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Mac filtering gaat wel degelijk ergens over, want zodra iemand zijn macadres veranderd om op die manier toegang te krijgen tot je netwerk, dan omzeilt hij een beveiliging, en kun aangifte doen van computervredebreuk; iets wat je met onbeveiligt netwerk wat lastiger voor elkaar krijgt.

Het is net zoiets als een eenvoudig slot op je deur; inbrekers zijn zo binnen, maar ze moeten wel iets breken.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 12:50
In nederland is dit voor zover ik weet strafbaar:

-Moedwillig in andermans netwerk zitten
-Moedwillig dingen in andermans netwerk gegevens manipuleren

Dit valt onder computervredebreuk. Zelfs als er geen wachtwoord op zit is het nog strafbaar. Het is net als het open laten staan van een deur, je bent dan nog steeds strafbaar als je dan inbreekt. Alleen de verzekering zal waarschijnlijk minder uitbetalen ivm nalatigheid.

De politie doet zoiets ook met een lokfiets en pakt daarmee mensen op.

Kortom de topicstarter is fout bezig geweest.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Aan de TS zou ik willen adviseren om WEP encryptie of geen encryptie te gebruiken, met MAC-adres beveiliging. Gevolgt door je GPS coordinaten, zodat we na een korte periode van tijd ook jou beveiliging 'upgraden' zonder het jou te melden.

Suc6...

On-semi-topic: het is ethisch niet goed wat je gedaan hebt, en strafrechtelijk vervolgbaar. Dus... als ik de regels van GoT er even bij hou dan zit je hier op zijn minst in donker grijs gebied. ;)

my 2cts.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Het vorige topic (net als je overige topic) werd gesloten en dan maak je een nieuw topic aan waar je begint over dat topic? Met een vraag waar je het antwoord op wel erg gemakkelijk met Google kan vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voordat dat uit de hand loopt, zet ik er een slotje op.
Verdiep je eens in de materie in plaats van hier alles voorgekauwd te willen krijgen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.