e-mail-software

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een ideale software-oplossing voor de volgende situatie. Ik heb een laptop en een desktop pc. Beide zijn aangesloten via een netgear router op een whs-machine. Ik wil graag op zowel de laptop als op de desktop mijn e-mail kunnen lezen (en wat betreft mail-inhoud synchroon met elkaar zijn). Ik zou hier graag de whs-machine voor willen inzetten. Welke software oplossing is wat jullie betreft het prettigst (hoog gebruiksgemak)? Wat dien ik dan te installeren op de server en wat op de client pc's (laptop en desktop pc)? Ik hoop dat jullie mij van een bijdrage kunnen voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:02

Tazzios

..

zoek eens naar IMAP
je zal een imap server applicatie nodig moeten hebben zoals mercury als client kun je elke mail applicatie gebruiken die je wil.

[ Voor 7% gewijzigd door Tazzios op 26-05-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Virtuele machine opzetten en daar een exchange server op draaien?

Over wat voor mail provider spreken we hier? Hotmail/Gmail? Die van je ISP? Van een eigen domein?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een echte noob wat dit betreft, sorry........een imap-applicatie? Je refereert naar Pegasus, welke zijn er nog meer. Zijn er applicaties speciaal voor whs geschreven. Wat zijn de gebruikservaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mail-provider is die van @Home, nu Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:02

Tazzios

..

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:26:
ik ben een echte noob wat dit betreft, sorry........een imap-applicatie? Je refereert naar Pegasus, welke zijn er nog meer. Zijn er applicaties speciaal voor whs geschreven. Wat zijn de gebruikservaringen?
met het IMAP mail protocol kun je realiseren wat je vraagt.
het is ook niet met een paar klikjes te realiseren maar google helpt.
met googlen op "WHS IMAP" kwam ik het volgende tegen.
http://usingwindowshomese...r-on-windows-home-server/

@ Mad Marty
de eerste internetprovider die IMAP ondersteunt moet ik nog zien eigenlijk. meeste blijven bij een 20MB POP mail hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tazzios op 26-05-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je hebt helemaal geen eigen mail-server nodig voor wat je wilt, en het lijkt me ook niet verstandig als je jezelf typeert als noob ;) Ik ga ervan uit dat Ziggo gewoon IMAP toegang biedt, dus gewoon in je mailprogramma instellen dat je via IMAP je mail ophaalt en klaar ben je.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ziggo ondersteunt geen IMAP. Dit betekent dan toch dat ik moet terugvallen op een imap-progje op mijn WHS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:26:
Als je een echte noob bent, dan moet je daar eerst wat aan doen. Ga geen (mail)server draaien zonder je er eerst in te verdiepen qua beveiliging etc. Voor je het weet ben je een open relay, spamverspreider etc.

Oftewel: begin je met inlezen op het onderwerp. Ga verder zelf zoeken naar applicaties etc. Toon inzet, want dat mist nu :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 21:48

Nic

Vrij

Tazzios schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:40:
[...]
de eerste internetprovider die IMAP ondersteunt moet ik nog zien eigenlijk. meeste blijven bij een 20MB POP mail hangen.
XS4ALL heeft gewoon IMAP (ook beveiligd, TLS of SSL), en ik denk dat er nog wel een paar meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
GMail accountje aanmaken (welke toegang biedt via IMAP), en je @home account daar als extra account instellen?
Op deze manier haalt gmail je @home mail op, en kan je je mailclient op je GMail account via IMAP instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 20:05

Ma®tin

Hallo

Gmail inderdaad, is ook mijn eerste gedachte.
Hier staat mooi uitgelegd hoe te beginnen.

Werkt hier al een hele tijd prima, gmail haalt al je andere (pop) mailboxen leeg en met je mail programma(s) verbind je naar de gmail server.

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Tazzios schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:40:
[...]

met het IMAP mail protocol kun je realiseren wat je vraagt.
het is ook niet met een paar klikjes te realiseren maar google helpt.
met googlen op "WHS IMAP" kwam ik het volgende tegen.
http://usingwindowshomese...r-on-windows-home-server/

@ Mad Marty
Er zijn wel degelijk providers die het ondersteunen hoor! Als je een "noob" bent in een eigen mailserver of iets installeren dan moet je het niet proberen als je er verder geen tijd in wil steken. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat deze functie niet in Windows Home Server zit want die heb je toch stana ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

raymonvdm schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:35:
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat deze functie niet in Windows Home Server zit want die heb je toch staan ?
Daar zit geen mailserver in.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Is SmarterMail 6.0 niet een mooie(re) oplossing als mail server voor WHS, redelijk makkelijk te configureren voor een noob als je toch WHS hebt draaien. ipv Exchange. SmarterMail 6.0 is overigens voor thuisgebruik gratis.

www.smartertools.com
Pagina: 1