Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08 09:29
Mede-auteur:
  • N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:47

N3oC

Ik zit met een enorm probleem, vanmorgen was ik bezig met back-uppen van verschillende bestanden op een externe schijf. Tijdens het nakijken van filmbestanden liep VLC player vast en heb ik dit programma gestopt.
Hierna wilde niets meer werken en heb ik de laptop uitgezet.

Ik heb hetvolgende systeem:
Windows 7 64x op een HP Pavilion dv6-2030sd

Vervolgens wilde ik deze aanzetten en startte hij niet verder dan het windows logo.
Na tien minuten was er nog niets veranderd en heb ik de laptop herstart waarna deze mij een scherm gaf met de keuze voor opstartherstel of normaal starten.

Ik heb zelfs de accu verwijderd voor een soft reset van de laptop.

Opstart herstel heb ik inmiddels een keer of 5-6 geprobeerd maar levert niks op. Alleen de volgende foutmelding:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: StartupRepairOffline
Probleemhandtekening 01: 6.1.7600.16385
" 02: 6.1.7600.16385
" 03: unknown
" 04: -1
" 05: AutoFailover
" 06: 4
" 07: CorruptRegistry
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1033

Tevens krijg ik omdat ik een HP laptop heb de HP Recovery Manager waar ik al helemaal niks mee kan. Zelfs een back-up schrijven op een externe HDD wil niet werken!
Hier info: http://h10025.www1.hp.com...l&cc=be&docname=c00838541

Ik heb hierna de HDD getest in het BIOS en het geheugen getest. Hier was niets mee aan de hand.

Vervolgens ook geprobeerd of ik kon opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden, werkte niet.
Ook niet de veilige modus met opdracht-prompt wat ik hier las: http://social.answers.mic...be-41d6-af24-cae994e1768f

Ik kan wel vanuit HP Recovery manager een opd. prompt starten. Hierin heb ik de stappen van de link hierboven geprobeerd, maar ik kom niet uit de map X:\windows\RM>. Daarbij heeft hij wel een aantal register bestanden gekopieerd (wat ik begreep uit de beschrijving, ben niet heel goed in DOS).

sfc/scannow geprobeerd te starten, krijg ik de volgende melding:
er wordt een herstelbewerking op het systeem uitgevoerd die pas kan worden voltooid als de computer opnieuw word opgestart. Start windows opnieuw op en voer sfc opnieuw uit
Wat ook niet lukt

Wat ik ook heb gedaan is het herhaaldelijk opstarten na een foutmelding (reboot on error o.i.d) uitgeschakeld.

Ik zit met mijn handen in het haar en wil dit zo snel mogelijk opgelost hebben! Wie heeft hier een geniaal idee voor een dame in nood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinzok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
kan je misschien net iets meer info geven zoals wat allemaal tijdens de bluescreen op je scherm staat voor foutcodes enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
ik heb net voor het eerst een bluescreen gekregen door middel van een ERD cd om mee te booten.

Dit staat er als informatie op:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

dan een heel blabla verhaal over algemene stappen.

Dit is de technische info:

*** STOP: 0x0000007E (0xc0000005,0xF73D1466,0xF78D9ED8,-xF78D9BD8)

*** acpi.sys - Address F73D1466 base at F73c6000, DateStamp 3d6dd69f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-08 16:53
Mijn advies: hang er een Linux Live CD in. Dikke kans dat die wel opstart, want de foutmelding is redelijk duidelijk:
07: CorruptRegistry
.
Vervolgens probeer je data te backuppen en dan zal je, ben ik bang, een Windows herinstall moeten doen.

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinzok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
kan je met de ERD cd gewoon opstarten en vanuit daar effe kijken of je de minidump file kan vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
Ik kan dus niet opstarten met de ERD cd.. met die krijg ik de bluescreen!

Ik ga nu even een Linux Live CD inhangen :)

Hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
Lenny77 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:01:
Mijn advies: hang er een Linux Live CD in. Dikke kans dat die wel opstart, want de foutmelding is redelijk duidelijk:

[...]
.
Vervolgens probeer je data te backuppen en dan zal je, ben ik bang, een Windows herinstall moeten doen.
Hoe zit dat dan met die foutmelding, ik begrijp dat het register kapot is, valt daar echt niks aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
Probleem 2: met de Linux Live cd... Ik heb nog nooit die installatie gedaan of ook iets wat maar met linux te maken heeft gebruikt, maar deze cd zegt dat hij geen cd kan herkennen (iets met floppy ook nog).
Wat kan ik daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

de cd zegt dat hij geen cd kan herkennen
Ietsje specifieker mag wel ;)

Je moet in de bios aangeven dat je van cdrom wilt starten (let op de volgorde: voor de harde schijf) en dan voor de Live optie kiezen wanneer er van de cd gestart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
Mon schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:58:
[...]

Ietsje specifieker mag wel ;)

Je moet in de bios aangeven dat je van cdrom wilt starten (let op de volgorde: voor de harde schijf) en dan voor de Live optie kiezen wanneer er van de cd gestart wordt.
Oke, even goed omschrijven:

Ik krijg een Ubuntu scherm als hij boot vanaf de cd

Ik kan op ENTER drukken, maar dan gaat hij de install starten (volgens mij is het niet de laatste nieuwe ubuntu)
Of op F1 voor help drukken.

Als ik op ENTER druk, wil hij gaan installeren, maar word er gevraagd om een cd/dvd station en dat hij deze niet kan vinden/herkennen.

Het enige wat ik wil is de mogelijkheid om mijn bestanden te backuppen...

[edit] hij zegt: for the default live system press ENTER
maar dan gaat hij een installer starten en kan ik niet verder omdat hij aangeeft de dvd speler niet te zien

[ Voor 10% gewijzigd door Sandien op 26-05-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Je moet wel een enigszins recente Ubuntu disc hebben. (Download anders gewoon de nieuwste even: 10.04)
Dan moet je dit: http://farm1.static.flickr.com/61/158559536_a11615e054_o.png te zien krijgen, of iets wat erop lijkt. Dan kun je eerst veilig Ubuntu starten met de eerste optie, het installeren moet je handmatig zelf doen wanneer de desktop geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ubuntu niet instaleren, je moet opstarten vanaf de cd zodat je aan je bestanden aankunt.. Dus niet install maar "Try ubuntu without any change on your computer" (http://zenbuntu.com/wp-co...s/2009/12/ubuntu_boot.png)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
Ja, dat scherm krijg ik dus niet, ben er net achter gekomen dat het versie 5.10 is...
Ik download de nieuwe en brand die, jullie horen van mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
Maakt het nog uit de 32 bit versie of de 64? Mijn windows is 64 bit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Als hij nu nog wel tot en met het Windows logo komt, laat hem daar dan ongeveer 20 minuten op staan. Er lijkt niks te gebeuren, maar onder Vista had ik dit ook en na 20 minuten loopt er een of andere timer af waardoor hij als het goed is alsnog doorstart.
Voor een laptop is het niet echt een oplossing, maar op mijn Desktop kon ik dit oplossen door wat met SATA poorten te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
lolcode schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:25:
Als hij nu nog wel tot en met het Windows logo komt, laat hem daar dan ongeveer 20 minuten op staan. Er lijkt niks te gebeuren, maar onder Vista had ik dit ook en na 20 minuten loopt er een of andere timer af waardoor hij als het goed is alsnog doorstart.
Voor een laptop is het niet echt een oplossing, maar op mijn Desktop kon ik dit oplossen door wat met SATA poorten te wisselen.
Oke, ik kan dat wel even aanzetten, hij is toch nog niet klaar met downloaden van ubuntu :)

Weet je dan misschien nog een oplossing voor een laptop..? SATA poorten wisselen gaat wat lastig ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Sandien op 26-05-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:12

liberque

Vrijzinnig!

Perhaps ook iets waar je naar zou kunnen kijken: Als VLC hangt bij het kijken van een filmbestand heeft het programma de nare eigenschap om een tijdelijk bestand te maken. Als je per ongeluk VLC opdracht gegeven heb om een heleboel bestanden tegelijk te openen dan maakt ie van ieder bestand een tijdelijk bestand en hangt daarna gewoon. Herstart je daarna Windows en wilt die niet booten heb je kans dat je bootpartitie/schijf/whatever helemaal volgeschreven is en daardoor gaat Windows tijdens het booten over zijn nek. Helaas spreek ik hier uit eigen ervaring. In mijn geval was opstarten met de DVD, recovery kiezen, naar de console gaan en die bestanden wissen de oplossing. Dit kan idd. evt. ook met een linux boot disc.

Stopcode opzoeken van Windows:
Methode 1: Controleren of er voldoende ruimte beschikbaar is op de vaste schijf.
Controleer eerst of er voldoende ruimte beschikbaar is op de vaste schijf. De Stop-fout wordt mogelijk veroozaakt door een gebrek aan vaste schijfruimte.

[ Voor 15% gewijzigd door liberque op 26-05-2010 18:40 . Reden: edit stopcode opgezocht ]

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
Die stop fout heb ik eerder ook een keer gehad, dat hebben ze gelukkig kunnen fixen.
Ben nu op zoek naar een cd voor Ubuntu, het ziet er naar uit dat het op een DVD moet..

Ik kreeg nu alleen een ander BSOD!

BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO

Technical info:
*** STOP: 0x000000774 (0x000000000000000002, 0xFFFFF880009c5B20, 0x00000000000000000002, 0xFFFFFFFFC000014D)

Collecting data from crash dump...
Initializing disk for crash dump...
Dumping physical memory to disk: 100
Physical memory dump complete.
Contact your system admin or technical support group for more assistance

Wat nu..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Sandien schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:27:
[...]

Oke, ik kan dat wel even aanzetten, hij is toch nog niet klaar met downloaden van ubuntu :)

Weet je dan misschien nog een oplossing voor een laptop..? SATA poorten wisselen gaat wat lastig ;)
Ik heb nooit met laptops gewerkt, afhankelijk van het model laptop kun je m vrij makkelijk openmaken.
Is hij na die ongeveer 20 minuten trouwens nog doorgestart?
Bij mij was het zo dat hij 20 minuten bleef hangen, toen heb ik de disk op een andere SATA poort gezet, toen bleef-ie weer 20 minuten hangen. Vervolgens heb ik m toen teruggezet op de poort waar hij eerst zat en ineens deed alles weer normaal 8)7 Ik weet alleen niet meer hoe ik t in eerste instantie voor elkaar heb gekregen dat-ie 20 minuten bleef hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
lolcode schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:00:
[...]

Ik heb nooit met laptops gewerkt, afhankelijk van het model laptop kun je m vrij makkelijk openmaken.
Is hij na die ongeveer 20 minuten trouwens nog doorgestart?
Bij mij was het zo dat hij 20 minuten bleef hangen, toen heb ik de disk op een andere SATA poort gezet, toen bleef-ie weer 20 minuten hangen. Vervolgens heb ik m toen teruggezet op de poort waar hij eerst zat en ineens deed alles weer normaal 8)7 Ik weet alleen niet meer hoe ik t in eerste instantie voor elkaar heb gekregen dat-ie 20 minuten bleef hangen...
Ahaa, nouja in elk geval startte hij niet door, zie mijn vorige post.. kreeg een BSOD...
we bljiven proberen, straks ubuntu uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 23:36
Ms zegt dat deze foutmelding veroorzaakt wordt door kapot geheugen.

Als je straks die ubuntu cd hebt moet je een memorytest draaien. Dan kom je er gauw genoeg achter of dat het is.

Je zou ook nog de Ultimate Boot CD kunnen proberen, een simpele cd die vanalles erop heeft voor het oplossen van problemen met de pc. Daar zit ook een memory test op,
Sandien schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:59:

BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO

Technical info:
*** STOP: 0x000000774 (0x000000000000000002, 0xFFFFF880009c5B20, 0x00000000000000000002, 0xFFFFFFFFC000014D)

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
Elephtera schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:23:
Ms zegt dat deze foutmelding veroorzaakt wordt door kapot geheugen.

Als je straks die ubuntu cd hebt moet je een memorytest draaien. Dan kom je er gauw genoeg achter of dat het is.

Je zou ook nog de Ultimate Boot CD kunnen proberen, een simpele cd die vanalles erop heeft voor het oplossen van problemen met de pc. Daar zit ook een memory test op,

[...]
Ik heb in het BIOS een Memory test gedaan en die zei dat die goed was...
Heb (natuurlijk..) problemen met het branden van de iso... brandproces was mislukt... Ik kan niet anders dan 'm op dvd branden... heb geen cd's meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:12

liberque

Vrijzinnig!

*** STOP: 0x000000774
Hoeft niet perse aan het geheugen te liggen. Het kan ook komen dat er bestanden die nodig waren voor het opstarten van Windows 7 zijn aangetast. Als ik het verhaal van TS doorlees dan kan dit komen door de incomplete SFC /SCANNOW die een herstart nodig had om definitieve bestanden te plaatsen. Als er dan inderdaad geen ruimte beschikbaar is op de harddisk heb je grote kans dat Windows tijdens het booten bepaalde bestanden heeft gewist (als definitieve uitvoering van SFC) die hij door ruimtegebrek niet kon vervangen.

Het is daarom zaak dat je eerst op je harde schijf probeer te komen. Je zegt in je openingspost dat je middels een artikel op internet heb geprobeerd om via de recovery console (dos prompt) de zaak te herstellen. Je geeft daarbij aan dat het je niet lukte om uit een bepaalde directory te komen X:\Windows\nogwat. Als ik het artikel lees wat je linkte zie ik dat ze als voorbeeld DIR commando's geven. Dit haalt je inderdaad NIET uit X:\Windows.
Probeer gewoon simpelweg je harddisk te zoeken door direct naar de drive te gaan. Je kan dit doen door:

A: [enter]
C: [enter]
D: [enter]
E: [enter]
ga desnoods door tot Z:

Als dit niet lukt dan heb je kans dat de partitie niet als actief staat aangemeld (wat me sterk lijkt)... maar dat station passeren we dan wel als we daar komen.

Lukt het wel dan verandert X:\Windows\Nogwat vanzelf in C:\ (of D:\ tot Z:\). Als je daar dan een DIR commando geeft en je herkent je harddisk uit wat dan op je beeld verschijnt, kijk dan even hoeveel vrije ruimte er over is. Is dit een hele kleine hoeveelheid dan kan je een paar grote bestanden opzoeken die op je schijf staan en verwijderen. Een film, een paar mp3's .. whatever. Is dat gebeurt gebruik dan SFC /SCANNOW opnieuw.. herstart je PC en mogelijk/hopelijk is je probleem dan opgelost. (Zowel de eerste stopcode ... en de tweede).

[edit] Als bovengenoemde inderdaad werkt zul je nog steeds de temp bestanden moeten verwijderen die VLC aangemaakt heeft.. anders blijf je erg weinig ruimte overhouden... en bij dit alles ga ik er natuurlijk vanuit dat VLC met zijn tempbestanden de boosdoener is)

[ Voor 7% gewijzigd door liberque op 26-05-2010 20:03 ]

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
Ubuntu is momenteel aan het starten, eindelijk! Ziet er gaaf uit! Maar daar gaat het niet om.

@liberque

Ik ga zoeken om die temp bestanden te verwijderen, sowieso even kijken hoeveel ruimte ik nog heb.
Ik kan in elk geval bij mijn bestanden! Gelukkig! Leve Ubuntu, wat een uitvinding!

Ik ga mijn best doen!

Ubuntu draait en is mijn belangrijkste bestanden aan het kopieren naar een externe schijf, dus zo ver ben ik al. Dit gaat minimaal een uur duren dus over een uur ongeveer zal ik updaten, mocht dat niet lukken doe ik dat morgen.

[ Voor 27% gewijzigd door Sandien op 26-05-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
Ubuntu is goed zijn werk aan het doen, back-uppen loopt soepel.

Ik heb wel meer dan 60 gig vrije schijfruimte dus het idee dat VLC mijn schijf heeft volgegooid lijkt me sterk...
Het kan altijd nog, maar eerst de rest van de bestanden in een back-up zetten. Misschien straks nog rebooten, ligt eraan hoelang hij blijft kopieren. Nu in elk geval nog 23 minuten :)

Iemand nog een idee over hoe ik iets met mijn register kan doen? Omdat die een CorruptRegistry melding gaf..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Als hij ook na 20 minuten niet doorstart, kun je mijn aanwijzingen als niet gepost beschouwen. Ik denk namelijk niet dat het daaraan ligt.
Het deel "windows laden staat er al 10 minuten" kwam mij bekend voor, maar ik heb nooit BSOD's gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
Het back-uppen is inmiddels klaar. Hij heeft de hele nacht allemaal gigabytes staan overschrijven naar twee externe HDD. Zometeen de foto's opnieuw branden (staat dat ook weer extra veilig...)

Eerst ga ik hetvolgende proberen:
http://www.windows7hacker...air-windows-7-bootloader/

In de hoop dat dat lukt. Ik heb alleen geen eigen gemaakte repair cd, maar Win7 geeft wel elke keer aan dat ik kan repareren. Alleen kan hij dat niet zelf blijkbaar.

UPDATE 1:

bootrec.exe/FixMbr
bewerking voltooid

bootrec.exe/FixBoot
bewerking voltooid

bootrec.exe/ScanOs
aantal gevonden windows installaties: 0
bewerking voltooid

Hoe kan het zijn dat er 0 Windows installaties op mijn laptop staan?!?! Of lees ik verkeerd.

[ Voor 21% gewijzigd door Sandien op 27-05-2010 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Je probleem is voor mij vrij herkenbaar. Op mijn PC, een desktop geen laptop, draai ik ook Win7 64bit. Ik heb om de haverklap te maken met een niet doorstartende Windows 7. Dan blijft ie bij het logo staan, nog voor de kleurtjes van de windows vlag verschijnen. Ik ben veel te ongeduldig om te wachten, zeker 10 minuten. Dan druk ik mijn PC gewoon op reset.

Bij mij is het met en zonder bluescreens (bluescreens door een ietwat onstabiele overclock van mijn e6700).

De remedie bij is mij is simpel: een keer linux Ubuntu opstarten en dan werkt Win7 gewoon weer. Bij het opstarten van Ubuntu zie ik dan wel dat er een hardeschijf check wordt gedaan.

Ik draai overigens dualboot Windows 7 en Ubuntu 9 (update naar 10.04 als ik een tweede HDD heb om de twee OS-sen elk een aparte schijf te geven).
Het is geen oplossing, want ik kan de oorzaak niet aanpakken. Maar het werkt.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
TheMe schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:13:
Je probleem is voor mij vrij herkenbaar. Op mijn PC, een desktop geen laptop, draai ik ook Win7 64bit. Ik heb om de haverklap te maken met een niet doorstartende Windows 7. Dan blijft ie bij het logo staan, nog voor de kleurtjes van de windows vlag verschijnen. Ik ben veel te ongeduldig om te wachten, zeker 10 minuten. Dan druk ik mijn PC gewoon op reset.

Bij mij is het met en zonder bluescreens (bluescreens door een ietwat onstabiele overclock van mijn e6700).

De remedie bij is mij is simpel: een keer linux Ubuntu opstarten en dan werkt Win7 gewoon weer. Bij het opstarten van Ubuntu zie ik dan wel dat er een hardeschijf check wordt gedaan.

Ik draai overigens dualboot Windows 7 en Ubuntu 9 (update naar 10.04 als ik een tweede HDD heb om de twee OS-sen elk een aparte schijf te geven).
Het is geen oplossing, want ik kan de oorzaak niet aanpakken. Maar het werkt.
Hmm, wat jij hebt klinkt aardig hetzelfde als wat ik heb... helaas...
Die Ubuntu is in elk geval goud waard, want ik heb alle bestanden die ik nodig had ermee kunnen back-uppen.
Ik probeer het weer gewoon aan de gang te krijgen, hopelijk gaat dat lukken en misschien zit er wel een oplossing voor jouw probleem bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Je zegt dat je de harde schijf getest hebt. Heb je de Quick of de Extended test gedaan? HP BIOSen geven twee opties namelijk. Alleen de Extended test geeft uitsluitsel, als de Quick geen fout geeft kan de Extended dat nog wel doen, want die test veel rigoreuzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
BèR schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:26:
Je zegt dat je de harde schijf getest hebt. Heb je de Quick of de Extended test gedaan? HP BIOSen geven twee opties namelijk. Alleen de Extended test geeft uitsluitsel, als de Quick geen fout geeft kan de Extended dat nog wel doen, want die test veel rigoreuzer.
De extended duurde mij wat te lang.. Die zal ik zo even aanzetten dan, bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Sandien schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:21:
[...]
Hmm, wat jij hebt klinkt aardig hetzelfde als wat ik heb... helaas...
... misschien zit er wel een oplossing voor jouw probleem bij?
Ik ervaar het niet echt als een probleem 8) Ik ram op reset, boot linux, repair en dan weer Windows boot. Het gebeurt me een keer in de twee weken ofzo. Op het totaal aantal boots in die tijd is het verwaarloosbaar. Overigens hoop ik wel dat straks met een HD voor elk OS het probleem niet terugkomt.

[ Voor 2% gewijzigd door TheMe op 27-05-2010 08:49 . Reden: typo ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Volgens mij heeft dit ermee te maken: Error message after you apply update 973879: "Stop 0x0000007e" or "Stop 0x00000050" bron: Dell (Hot Topics)
Edit: zie dat dat Windows Vista is, maar de stopcode is tzelfde en volgens mij is er ook wel een artikel voor w7 over
Edit2: ik kan geen windows 7 specifiek artikel vinden, maar zoeken op "0x0000007e" geeft vrij veel resultaten daar: klikkerdeklik

[ Voor 59% gewijzigd door lolcode op 27-05-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
Ik heb net de extended versie van de 'Primary Hard Disk self Test' gedaan en die gaf deze melding:

Hard Disk 1 Full

Ik begrijp eruit dat de harde schijf vol is, maaaaaar ik heb 60gig vrije ruimte!? Hoe kan dat dan??
Ik heb wel de schijf in twee partities staan, de normale (C:) en (D:) als recovery.

@lolcode
Er zijn inderdaad veel resultaten met die code, ik kom er alleen niet echt verder mee... Ik update wel regelmatig, eigenlijk elke keer als de melding er staat. In dat artikel geven ze aan dat het idd voor Vista is en voor SP2.

Waar ik voornamelijk mee zit is dat ik een register test wilde doen, maar ik via Linux nergens System.dat en User.dat tegenkom...

En nog een punt wat ik niet snap: hoe kan het dat de test van bootrec uitkwam op 0 windows installaties...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:47
Probeer eens de C:\Windows\Temp directory leeg te maken? en eventueel wat bestanden (Mijn Documenten?) te verplaatsen en dan te kijken of Windows weer opstart?

[ Voor 6% gewijzigd door N3oC op 27-05-2010 11:20 ]

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
N3oC schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:20:
Probeer eens de C:\Windows\Temp directory leeg te maken? en eventueel wat bestanden (Mijn Documenten?) te verplaatsen en dan te kijken of Windows weer opstart?
Dat heb ik dus gedaan... en starten doet hij niet...
Hmm, hoofdpijn komt weer opzetten..

Uiteindelijk toch maar opgegeven en hij is nu bezig om de laptop terug te zetten naar de Windows instellingen. Jammer maar helaas, er viel niks meer te beginnen. (Was het zelf ook zat..) Nu steeds maar blijven back-uppen in de hoop dat dit niet nog een keer gaat gebeuren.

[ Voor 27% gewijzigd door Sandien op 27-05-2010 13:00 . Reden: geen nut meer om verder te gaan ]

Pagina: 1