Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram82
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09-2019
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een mobo+cpu upgrade uit te voeren zonder mn HD te formatteren. Het gaat om een upgrade van een C2D x48 systeem naar een i7860 p55 systeem onder vista 64. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het je lukt zal het weinig stabiel zijn. Een reinstall is zeker wel aan te raden. Je switch van chipset, dat gaat vaak fout, en als het al goed gaat dan werkt het niet echt optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram82
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09-2019
Duidelijke taal. Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
En dan zie ik onder Terw_Dan staan "met een hamer past alles".

Maar enfin, het is niet aan te raden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:13
met een hamer wel maar of het werkt...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Het zal ongetwijfeld werken, ben ook overgestapt van p45 naar p55, ging probleemloos toen ik voor het eerst bootte. Zelfs mijn raid array pakte hij gewoon over. Heb natuurlijk wel windows opnieuw geïnstalleerd en nieuw raid array aangemaakt om problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

Ik ben onlangs op een andere moederbord overgestapt, maar had ook geen zin om alles opnieuw te installeren.
Dus heb ik al mijn drivers verwijderd, moederbord verwisseld en vervolgens drivers weer opnieuw geinstalleerd.

Tot nu toe draait alles prima !

PS : Let wel, een volledig nieuwe installatie is altijd beter !

[ Voor 12% gewijzigd door YVG op 26-05-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

_Rene_ schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:01:
Het zal ongetwijfeld werken, ben ook overgestapt van p45 naar p55, ging probleemloos toen ik voor het eerst bootte. Zelfs mijn raid array pakte hij gewoon over. Heb natuurlijk wel windows opnieuw geïnstalleerd en nieuw raid array aangemaakt om problemen te voorkomen.
Dat hij je RAIDarray overpakt is op zich niet zo verbazingwekkend. Je gaat in principe van een ICH10 naar een ICH10, de southbridge is nagenoeg gelijk. Het gaat meer om je OS dat op z'n gat gaat, of gewoon trager en instabieler wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Tweakers conclusie: Beste is om je HD een verse install te geven om daadwerkelijk te profiteren van je nieuwe hardware. De tijd die je erin zal steken om probleempjes op te lossen zal vele malen groter zijn dan de tijd benodigd voor een verse install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het maximale eruit wilt halen kan je dat beter wel even doen. Draait het altijd stabieler etc.
Pagina: 1