Dell Precision Workstation 450, PCI=X of niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik heb nog een Dell PW450 staan met 2x Xenon 2,4Ghz, 2GB ram en een Matrox 2D kaartje. Dit systeem zou ik meer geschikt willen maken voor wat simpele 3D games. Dus even bij de computerzaak op de hoek geinformeerd. Ik wist niet precies welke sloten op het moederbord zitten. Ze gaven aan dat de kezue in AGP erg beperkt is, en dat dit systeem nog niet over PCI-X beschikt.

Maar even gekeken op internet (moet de kast zo nog even open trekken). En volgens mij zit er wel een pci-x slot in. Wanneer ik hier lees:

http://support.dell.com/s...ms/ws450/en/ug/dabout.htm

Dan staat bijna onderaan een afbeelding van het moederbord, op nr15 zie ik dit: PCI card connectors (PCI1, PCI2 [32-bit connectors], and PCI3 [64-bit PCI-X connector])

Dus pci-x is aanwezig toch?

Pfff hele dagen ICT, maar dit soort details kom ik nooit mee in aanraking...

Edit: zie in de topictitel dat ik PCI=X ipv PCI-X heb geschreven, kan een moderator dit aanpassen? bvd

[ Voor 5% gewijzigd door seq_uence op 26-05-2010 16:13 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn geloof ik 3 videokaarten voor een PCI-X slot. Allemaal Matroxjes die verre van geschikt zijn om 3D te doen en (bijna) onbetaalbaar.
Dus zelfs al heeft dit ding PCI-X, je schiet er niets mee op.

Koop liever een (simpel) systeempje waar je gewoon moderne PCIekaarten in kwijt kunt. Dat geeft meer performance.
Of als het weinig mag kosten, een AGP kaartje (evt 2ehands), al heb je dan minder keuze. De keuze in AGP is bijna eindeloos groter dan die in PCI-X.

[ Voor 18% gewijzigd door TERW_DAN op 26-05-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 19:17
Ik gok dat ze in de winkel PCI expres bedoelde....
Maar dat heb je dus wrs niet op je moederbord zitten..

Als je gelukt hebt, heb je wel een AGP slot en tweede hands kun je daar nog wel redelijke kaarten voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Ok, blijkbaar heb ik de verkoper verkeerd begrepen en had hij het over PCIe. En is er nog wat qua AGP?
@Pittie, akkoord 2e hand is inderdaad een goede optie!

[ Voor 21% gewijzigd door seq_uence op 26-05-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

voor AGP kaartjes kun je het beste eens in V&A kijken en dan gewoon een leuk ding op de kop tikken voor een paar tientjes. Nieuw zou ik die niet meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

http://twk.rs/cN.1r

Dan heb je de 4x kaarten er ook bij (op zijn systeem zal het verschil in snelheid tussen 4x AGP en 8x AGP niet merkbaar zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Zou een Geforce FX5500 een optie zijn op dit systeem? Beetje COD UO en Trackmania.
Niet de nieuwe zware 3D games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zou niet voor een FX5500 gaan, de FX serie was op de FX5900 na eigenlijk belabberd. Je zou beter kunnen kijken naar een Ati 9500 of sneller. Die heb je ook voor onder de 20 euro en die zijn ook best leuk.
Pagina: 1