Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:02
Hallo,

1 van de pc's hier in huis hangt tegenwoording aan wifi ipv utp.

Asus a8n mobo amd 3200+ venice cpu win7 32bit
wifi adaptor Linksys WUSB600N

Ik haal met deze combinatie een extreem hoge ping en veel time-outs
ping heb ik getest via command en via speedtest.net
De ping hangt rond de 520ms.

Als ik de adaptor in mn eigen pc(win7 64bit) stop en via zelfde netwerk gaat pingen kom ik uit op 18ms.
Ook via mn iPhone gaat het pingen via wifi goed.

Er is dus iets mis met die pc.
Ik heb de nieuwste drivers van linksys en ralink geprobeerd.
Ontvangst is goed maar 54mb link maar downloaden gaat heel traag!
Heb andere channels geprobeerd zit nu op 1 terwijl de buren op 6 en 11 zitten.

Heb geen idee waar ik het nu in kan zoeken..

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Remco Tr op 26-05-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Wat als je de USB-kabel verlengt en de adapter iets verder van die PC af legt? PC-kasten kunnen nogal goed storen op wireless-ontvangst is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Welke router heb je, en wat is de chipset van die dongle? Heb je al eens de allerlaatste drivers voor die chipset gedownload en geinstalleerd?

Die test, gebeurde dat vanaf een andere PC die op dezelfde plaats stond?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-07 10:59
virus-scanner en/of firewall al eens uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:58
Test je ping eens via veilige modus met netwerkmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zo een site is mooi maar heb je al eens getest om te pingen intern in je netwerk? Eventueel ook naar een externe gekend adres (isp/google/...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
@BèR De adaptor hangt met verlengkabel eraan en staat 50cm boven de pc kast

@Petervanakelyen Chipset is de Raling 2870 Router linksys 54GC drivers geinstalleerd zie TS.
Pc met probleem staat begane grond Pc de het wel deed staat op zolder en router staat er tussen in.

@Ayera geprobeerd haalde niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Remco Tr schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:44:
Pc met probleem staat begane grond Pc de het wel deed staat op zolder en router staat er tussen in.
Tussen de router en de probleem pc zit niet toevallig een 'zwaar' plafond (dals of zo) en tussen de router en de werkende pc een dun houten plafonnetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou eens gaan zoeken naar een tooltje wat je de signaal-sterkte kan laten zien. Misschien zijn die er ook wel voor je iPhone, dan kun je makkelijk het huis doorlopen en kijken waar je signaal sterker / zwakker is.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Voor de PC kan je onder Vista/7 gebruik maken van ViStumbler, voor XP NetStumbler, Windows Mobile WiFiFoFum en voor de iPhone iets als eWiFi?

Post overigens voor alle zekerheid toch maar even de driver-versie, ik heb de laatste tijd hier op GoT opvallend veel problemen gezien ivm. dezelfde chipset en wat oudere drivers.

[ Voor 39% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-05-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
kluyze schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:46:
[...]
Tussen de router en de probleem pc zit niet toevallig een 'zwaar' plafond (dals of zo) en tussen de router en de werkende pc een dun houten plafonnetje?
Nee het is allebei een betonnen vloer van de zelfde dikte het bereik beneden is nog iets beter dan op zolder.

signaal sterkte is -50/-60 verschilt een beetje.

Driver versie van Ralink is 3.1.0.0 en van linksys 3.0.10.0

Edit: Heb net in veilige modus getest en daar haal ik ping van 18ms. Toen pc opnieuw opgestart in normale modus virusscanner (NOD32) uitgezet en firewal van windows ook maar haalt niks uit..

[ Voor 22% gewijzigd door Remco Tr op 26-05-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Heel stom maar dit was dus het probleem.. http://www.google.com/sup...id=54cd8355035a35d6&hl=en

Alleen haal ik nu max 10MB via wifi terwijl windows zegt dat ik een 54mb link heb....

Vistumbler geeft alleen maar deaths aan. Hij ziet wel 3 wifi networks maar geen signaal sterkte enz.

[ Voor 19% gewijzigd door Remco Tr op 26-05-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Bedoel je dat de verkeerde linkspeed wordt aangegeven of dat je maar 10Mbit (=niet 10MB) haalt?
Ik zie net dat je een Linksys 54GC router hebt, dan is 10Mb toch niet zo slecht, misschien wil herpositionering van de antennes wel de snelheid verhogen.

Probeer eens inSSIDer.

[ Voor 32% gewijzigd door Nivk op 26-05-2010 19:31 . Reden: oops router ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Heb het nu werkend gekregen de signaal sterkte is 70% lijkt me genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-07 10:59
Wat ik dan niet begrijp is hoe een browser, zoals Chrome, effect kan hebben op je ping via de cmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:11

RvL

Vergeet niet dat WiFi half duplex is: je kan dus niet tegelijkertijd verzenden en ontvangen. Effectief kun je dus stellen dat je zo'n 24Mbit overhoud van je 54Mbit.

10Mbit is niet heel goed, maar ook niet heel slecht. De daadwerkelijke snelheid bij WiFi is afhankelijk van heel veel factoren, met name interferentie van andere netwerken/2.4GHz bronnen. Een stevig DECT basisstation (huistelefoon) kan een WiFi volledig wegdrukken als 't een beetje verkeerd wil. Magnetrons kunnen ook voor veel storing zorgen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ayera schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:53:
Wat ik dan niet begrijp is hoe een browser, zoals Chrome, effect kan hebben op je ping via de cmd.
Uit de TS haal ik dan ook dat hij niet heeft gepinged vanuit CMD, maar vanaf een website als speedtest.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Hoge ping kwam door NOD32. dus dat is nu verholpen.

Echter blijft de wifi verbinding onstabiel.

De snelheden zijn vaak niet oke en soms valt de hele verbinding weg hij ziet hij mn netwerk helemaal niet meer.
Ook als de pc vanuit slaapstand komt kan hij niet overweg met de wifistick. als ik hem dr in en eruit haal werkt hij weer.

Waar kan dit aanliggen en wat zou ik kunnen vervangen om tot beter werkende verbinding te kunnen komen.

Alvast bedankt again..
Pagina: 1