Externe harde schijf kapot - Vervangen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youngrocker1992
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-04 10:01
Hallo mede tweakers,

Laatst heeft mijn Western Digital Elements Desktop 1TB (het oudere model met die ''mooie'' rubberen rand) een val van een meter niet overleefd. Niet zo gek natuurlijk, maar wel vervelend.

Nou vroeg ik mij af of het nu mogelijk is om gewoon een losse 1TB (interne) harde schijf aan te schaffen en hem in die behuizing te stoppen. Dat scheelt ten eerste in de kosten en hopelijk krijg ik hierdoor ook wat snelheidswinst ( ik was niet altijd even te spreken over de snelheid van de schijf)

Ik heb er niet al te veel verstand van zoals je misschien wel kan merken, dus daarom graag jullie advies/hulp.

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:50
vervangen van de schijf is geen probleem, ik zou alleen niet op te veel snelheidswinst rekenen, de USB verbinding is de bottleneck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als je er een zelfde merk, serie en grootte schijf in zet als het origineel zal het waarschijnlijk wel werken, maar ik heb geprobeerd een 1TB-schijf in een behuizing van een 500GB Elements te schroeven en die deed helemaal niets, werd niet eens herkend als usb-apparaat door Windows.

De firmware van de behuizing was bij die dus (opzettelijk?) beperkt in de schijven die 'ie accepteert.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 26-05-2010 15:00 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youngrocker1992
Ok, dat klinkt allemaal erg redelijk.

En stel dat ik zo'n dock koop, moet ik dan ook nog letten op wat voor soort shijf? Ik wil zowiezo een 3,5" Maar ik bedoel merk o.i.d.? Ik heb begrepen dat de schijven van samsung kwalitatief erg goed zijn.

Maar wel alvast bedankt voor de hulp tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youngrocker1992
Haha nee hoor, bedankt voor alle informatie, hier heb ik veel aan gehad :)

Ik denk dat ik idd die 2 losse componenten koop, ook in de hoop dat ik hogere snelheden krijg.

Bedankt!!
Pagina: 1