Script-tool voor MSP achtige omgeving

Pagina: 1
Acties:

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
Allen,

Wij zijn naar het invetariseren naar mogelijk kandidaten om Kaseya te vervangen.
We zijn op zoek naar een oplossing waarbij niet alles in één pakket zit (da's het mooie, maar ook meteen het 'nadeel' van Kaseya).

Een aantal kandidaten draaien al in een testomgeving (n-able, gfi powermax, sysaid).
Allen hebben leuke zaken. Voor servicedesk blijven we bijvoorbeeld bij SysAID hangen. Erg mooi en betaalbaar.
Voor Antivirus zijn we ook aan het zoeken inmiddels Avira en NOD32 aangeschreven of ze een dergelijke MSP oplossing hebben.

Nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een soort van beheertool waarmee ik bij klanten op afstand scripts/commando's kan laten uitvoeren.
Ik heb gegoogled, maar kan niets vinden. (of gebruik verkeerde zoektermen).

Hebben jullie een dergelijke tool wel eens voorbij zien komen?

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

met behulp van PSExec kun je remote van alles starten op een systeem.
PsExec is a light-weight telnet-replacement that lets you execute processes on other systems, complete with full interactivity for console applications, without having to manually install client software. PsExec's most powerful uses include launching interactive command-prompts on remote systems and remote-enabling tools like IpConfig that otherwise do not have the ability to show information about remote systems.

[ Voor 60% gewijzigd door Question Mark op 26-05-2010 15:19 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• GdeKeijzer
Mark,

Da's idd wel een handig tooltje, alleen niet wat ik echt zoek. Het zou iets in de trend van een client-server achtig model moeten krijgen.
Overigens het hoeft niet gratis.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

DutchBoy2000 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:05:
Da's idd wel een handig tooltje, alleen niet wat ik echt zoek. Het zou iets in de trend van een client-server achtig model moeten krijgen.
Waarom zou je dat willen? Dat betekend alleen maar dat je iets moet deployen op systemen waar je scripts wilt kunnen opstarten. Da's toch alleen maar extra werk?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• GdeKeijzer
Omdat het om 250+ werkstations gaat op 15+ locaties door nederland.
Zoals gezegd, we zijn op zoek naar alternatieven voor Kaseya.

Één onderdeel daarvan is scripting:
- Onderhoudsdingetjes;
- Software deployen;
- Taken uitvoeren
- etc etc

Dus één portal met mijn scripts die ik kan laten 'runnen' op de werkstations

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:17
Kijk eventueel eens naar RES WisDom. Hierin kan je veel, of software deployen, script runnen, en nog veel meer.
Licentie technisch ook niet overdreven duur.

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 21:48

ThomVis

Detected rambling:

Symantec Altiris Deployment Solution kan dat. En kan Microsoft SCOM/WDS ook niet zoiets?
Zijn het alleen Windows clients? Hoe ben je verbonden met de te managen clients?

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

• GdeKeijzer
De clients zitten alleen aan internet. Dus geen VPN achtige oplossingen tussen de klanten en ons.

• vtsalf
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01 15:50
Welke versie van Kaseya gebruik je eigenlijk? De 2004 versie? De laatste versie is namelijk echt een stuk beter geworden in alle opzichten. En wat is er eigenlijk op tegen dat alles in 1 pakket zit? Waar lopen jullie tegen aan dat dit problemen oplevert?

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 11:19
Wij gebruiken N-Able, ja het bezit weer alles (ook endpoint antivirus tegenwoordig) maar dat vind ik juist de kracht, ook hebben hun een interessant model waarbij je 'goedkopere' nodes krijgt (een tijdje terug kreeg je een x aantal gratis) dus wel basis functies hebt en het dus toch handig en kosten efficient is om ze toch in je management pakket te zetten.

Join the club

Pagina: 1