nettops: geautomatiseerd downloaden - films bezien

Pagina: 1
Acties:

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik ben aan het overwegen een nettop te kopen en deze als mediapc te gebruiken.
De asrock ion 330 zal het normaliter worden.

Echter had ik graag nog wat feedback gekregen van jullie

Hoe benaderen jullie een nettop vanop afstand? Gewoon via remote desktop/log me in? Of is er een mogelijkheid in xbmc dit te doen via een website?

Hoe worden deze gedownloade films automatisch in xbmc geinput? Of moet je deze altijd zelf toevoegen.

Subtitles kunnen deze automatisch via een script gedownload worden? Hoe zit het met series?

Wat zijn de grote voordelen van een nettop htpc tov de xtreamer of popcorn hour? Ik lees namelijk dat deze ook goed zijn om full hd af te spelen.
Het gebruiksgemak misschien?

Graag enige feedback, ondertussen zoek ik verder gathering af naar mogelijke antwoorden

[ Voor 16% gewijzigd door mrgoolie op 26-05-2010 14:41 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:57

Tazzios

..

Het idee is hier om eerst zelf te zoeken en dan eventuele vragen te stellen. ;)

edit:
eigenlijk heb je 2 vragen:
xbmc of mediatank aanschaffen?

en wat kan xbmc ?

[ Voor 36% gewijzigd door Tazzios op 26-05-2010 14:45 ]

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat hebben al deze vragen met een nettop te maken? Het zijn allemaal software vragen waar je het antwoord makkelijk op moet kunnen vinden.

En als je het verschil tussen een HTPC of een NMT niet weet moet je volgens mij helemaal niet aan een HTPC beginnen.

• Fire69
  • Nu online
mrgoolie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:39:
Ik ben aan het overwegen een nettop te kopen en deze als mediapc te gebruiken.
De asrock ion 330 zal het normaliter worden.

Echter had ik graag nog wat feedback gekregen van jullie

Hoe benaderen jullie een nettop vanop afstand? Gewoon via remote desktop/log me in? Of is er een mogelijkheid in xbmc dit te doen via een website?
Remote Desktop (ik veronderstel dat je Windows gaat draaien) kan je idd gebruiken, of eender welk ander remote ding, LogmeIn, VNC, ...
Hoe worden deze gedownloade films automatisch in xbmc geinput? Of moet je deze altijd zelf toevoegen.
Als je ze op een NAS ofzo zet en die als source voor XBMC gebruikt, kan je XBMC een Library-update laten doen bij het opstarten bvb.
Subtitles kunnen deze automatisch via een script gedownload worden? Hoe zit het met series?
XBMC heeft een subtitle-script.
Series kan je automatisch laten downloaden door bvb. Sickbeard.
Die maakt automatisch de files aan voor XBMC en kan ook een Library-update forceren.
Wat zijn de grote voordelen van een nettop htpc tov de xtreamer of popcorn hour? Ik lees namelijk dat deze ook goed zijn om full hd af te spelen.
Het gebruiksgemak misschien?
Gebruiksgemak misschien, maar vooral flexibiliteit, uitbreidbaarheid, ... :)

• mrgoolie
Frank-NL schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:45:
Wat hebben al deze vragen met een nettop te maken? Het zijn allemaal software vragen waar je het antwoord makkelijk op moet kunnen vinden.

En als je het verschil tussen een HTPC of een NMT niet weet moet je volgens mij helemaal niet aan een HTPC beginnen.
waaruit blijkt dat ik het verschil niet weet tussen een HTPC en een NMT? Ik vroeg me gewoon af hoe jullie je nettop vanop afstand benaderen en wou feedback krijgen over hoe geautomatiseerd een nettop pc wel kan zijn.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gebruikersgemak is eerder een voordeel van een NMT. Die is namelijk af, een HTPC daar zul je zelf mee moeten prutsen voor die doet wat jij wil.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• mrgoolie
Bedankt voor de nodige info! Jij helpt me tenminste en dat kan niet van iedereen hier gezegd worden :)
Ik zou inderdaad windows 7 er op installeren en logmein gebruiken voor het gebruiksgemak. Dan moet ik ook niet zitten klooien met de firewall thuis en onze juniper op het werk zal een uitgaande verbinding naar de thuispc via logmein ook niet blokkeren ;)

Ik heb hier inderdaad een qnap NAS thuis staan die ik als source zal gebruiken... Dus gewoon xbmc een library update laten doen bij het starten van xbmc. sounds logical ;)

Sickbeard zal ik even meer info over zoeken... Maar dit werkt via newsgroeps zeker? Bestaat er niets zoals Sickbeard voor RS links?
Fire69 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:48:
[...]

Remote Desktop (ik veronderstel dat je Windows gaat draaien) kan je idd gebruiken, of eender welk ander remote ding, LogmeIn, VNC, ...

[...]

Als je ze op een NAS ofzo zet en die als source voor XBMC gebruikt, kan je XBMC een Library-update laten doen bij het opstarten bvb.

[...]

XBMC heeft een subtitle-script.
Series kan je automatisch laten downloaden door bvb. Sickbeard.
Die maakt automatisch de files aan voor XBMC en kan ook een Library-update forceren.

[...]

Gebruiksgemak misschien, maar vooral flexibiliteit, uitbreidbaarheid, ... :)

• Fire69
  • Nu online
mrgoolie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:15:
[...]
Sickbeard zal ik even meer info over zoeken... Maar dit werkt via newsgroeps zeker? Bestaat er niets zoals Sickbeard voor RS links?

[...]
SB werkt inderdaad alleen samen met Sabnzbd, dat download van nieuwsgroepen.
RS ken ik niet zoveel van, daar kan ik je niet mee verder helpen.
Pagina: 1