welk monitoring applicatie voor het heel netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03 23:59
Hallo allemaal,

Voor ons netwerk ben ik opzoek naar een goede monitoring applicatie waarmee ik een aantal zaken wil hiermee controleren en beter beheren. We gebruiker Hyper-V als virtualisatieplatform. Onze cluster bestaat uit 3 nodes en we draaien 17 virtuele servers erop. Daarnaast hebben wij nog een aantal fysieke servers.
Al onze computers, servers en laptops zijn van het merk DELL, behalve de printers zijn van HP.

Voor mezelf heb ik een aantal punten bedacht die volgens mij belangrijk zijn voor ons netwerk.

Een monitoringstool wil ik hebben om volgende dingen te monitoren:
1. Of alle virtuele machines up and running zijn
2. Of alle clusters servers up and running zijn
3. Of alle andere fysieke servers up and running zijn
4. Of wanneer een harde schijf, fan, processor van een fysieke machine niet draait of uitvalt
5. Of wanneer data schijf bijna vol raakt
6. Of wanneer er teveel netwerk verkeer is op een server
7. Of wanneer een server niet reboot na een herstart
8. Of wanneer een server niet meer reageert in het netwerk (tcp/udp packetjes verzenden/ontvangen)
9. Of er veel download en internet verkeer aanwezig is op het netwerk
10. Of er teveel activeit is op het netwerk
11. Of er te veel msn verkeer is
12. Of alle laatste Windows updates geinstalleerd zijn
13. Of alle pc voorzien zijn van de laatste virusengine update

Ik denk dat bovenstaande punten genoeg ladingen dekken voor ons netwerk. Mocht ik nog een paar punten vergeten zijn of die handig kunnen zijn of van belang zijn, dan hoor ik die graag.

Aangezien wij een abonnement hebben van MSDN is het mogelijk dat we gebruik kunnen maken van System Center Operations Manager 2007, maar na een paar artikelen op internet en hier op het forum te hebben gelezen, denk ik dat dit een grote pakket is voor ons.
Ik ben dus benieuwd naar andere alternatieven die mogelijk beter aansluiten op ons netwerk en beter schaalbaar zijn en etc etc…

Ik hoor graag jullie reacties.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar vind ik...?
In de Devschuur gaat het over zélf maken/programmeren. Zoeken naar kant-en-klare oplossingen is hier dus niet wat we bezigen ;)
Ik zie sowieso niet wat dit met PRG te maken heeft trouwens: Waar hoort mijn topic?

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 26-05-2010 13:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.