Toon posts:

Hitachi & Toshiba Sata 2,5" HDD Defect, zelf herstellen??

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 defecte 2,5" hdd's. Ze komen allebei uit Acer laptops. 2 verschillende merken maar beide zelfde probleem. Bios herkent ze niet, ze maken geen geluid of geven enig teken van leven..

Kan ik deze zelf herstellen op een of andere manier?? Al die Restore Data services op het internet vragen honderden euros.

Alvast bedankt voor de suggesties.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05
Ik maak uit je tekst op dat ze dus niet op spinnen. Dat kan verschillende oorzaken hebben.
Het kan zijn dat er aan het printplaatje iets niet goed is, of de motor.
Je zou kunnen proberen of je ergens een zelfde soort printplaat (zelfde merk+type) kan vinden, en deze vervolgens te monteren. Er zit een kans in dat ze het dan weer doen.
Het kan ook de motor zijn, deze kun je niet zo makkelijk vervangen. Want zodra je de harde schijf echt open gaat schroeven, heb je al een hele grote kans dat er stof op komt, en dan zul je er zeker niks meer van af kunnen halen, qua data.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ilusha welkom op GoT, Hier op GoT verwachten wij enig eigen initiatief van een ieder. Door eerst eens met de GoT search op onderzoek uit te gaan kun je al veel informatie verkrijgen. Ook zijn de FAQ's en sticky posts een goede bron van informatie. De vraag die jij hier nu stelt zijn al veel vaker behandeld, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.