Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WINXP] logbestand kopiëren bestanden van USB --> netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Is er een mogelijkheid om eenvoudig een logbestand te genereren als gebruikers vanaf een USB-stick (of andere externe bron) bestanden kopiëren naar de lokale computer of het netwerk? Het beste zou zijn als hiervoor de eventviewer gebruikt kan worden. Middels object-access bijvoorbeeld, maar dan mét bestandsnamen.

Ik heb al gezocht op Google, maar krijg eigenlijk alleen resultaten over hoe je in moeten loggen in Windows XP en hoe je het beste de installatieschijf van XP kunt kopiëren. Wie helpt?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:21

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je wat beter moet zoeken op Google....en als je dan tussen die resultaten dit KB Artikel van Microsoft eens doorneemt, volgens mij is dat wat je wilt....of niet?

[ Voor 51% gewijzigd door TheVMaster op 26-05-2010 13:55 ]

• Real_MaRsMaN
Nee, al lijkt dat in de basis wel op wat ik nodig heb. Het probleem met access-auditing is dat je alleen ziet dat er een bepaald bestand bekeken / geopend is, maar niet of en naar welke lokatie het is gekopieerd. We willen een werkstation openstellen voor het personeel, zodat ze zelf bestanden vanaf USB naar het netwerk kunnen kopiëren. Maar in het geval van een probleem, willen we wel kunnen zien welke bestanden er gekopieerd zijn.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:21

TheVMaster

Moderator WOS
Real_MaRsMaN schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:43:
Nee, al lijkt dat in de basis wel op wat ik nodig heb. Het probleem met access-auditing is dat je alleen ziet dat er een bepaald bestand bekeken / geopend is, maar niet of en naar welke lokatie het is gekopieerd. We willen een werkstation openstellen voor het personeel, zodat ze zelf bestanden vanaf USB naar het netwerk kunnen kopiëren. Maar in het geval van een probleem, willen we wel kunnen zien welke bestanden er gekopieerd zijn.
:+ 'k denk dat je op zoek moet naar een 3rd party applicatie. De medewerkers kunnen niet vanaf hun eigen werkplek bestanden op (hun) eigen netwerkmap zetten? Windows heeft geen mogelijkheden (voor zover ik het weet) om bij te houden/te loggen waar bepaalde files heengekopieerd worden. Misschien dat je iets kunt scripten/bouwen waarmee je apps kunt kopieeren? Of misschien een RoboCopy script wat default alles van niet local/netwerk disks kopieerd naar een x-locatie op het netwerk en daar zet je dan de logging bij aan ofzo, maar ja..da's al 3rd party naturlijk :+ NOuja...RoboCopy = wel Microsoft dus eigenlijk kan eht dus wel...met wat scriptwerk.

• Real_MaRsMaN
RobyCopy lijkt me een goed idee om eens mee aan de slag te gaan.
En inderdaad, onze gebruikers hebben een TC zonder USB-ondersteuning op hun eigen werkplekken.