Fujitsu Siemens Amilo laptop valt op onverwachts uit.

Pagina: 1
Acties:

• patjestam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-12 13:15
Hallo allemaal

Ik heb voor mijn ouders pas een laptop gekocht, omdat de vorige wel erg oud begon te worden.
De laptop die ik 2e hands gekocht heb is een Fujitsu Siemens Amilo D7830. Er zat geen HDD in, dus heb een nieuwe schijf gekocht en deze erin gehangen.

Bij de installatie van windows ging het fout, als de installatie bestanden geladen zijn krijg je normaal gesproken een keuzescherm om windows te repareren/installeren. Bij het zien van dit scherm viel de laptop gelijk uit.

Na wat zoeken op internet gevonden dat het met een externe koeling misschien zou lukken. Laptop voor een hard blazende airco gezet, en inderdaad, kreeg het voor elkaar om de installatie af te ronden.

Na de installatie de laptop helemaal open gehaald, cpu koeler+heatpipe eraf gehaald, koelpasta verwijderd en nieuwe pasta erop gedaan.
Daarna leek de laptop het weer even te doen, maar bij de wat "zwaardere" applicaties, zoals partitionmagic, viel de laptop weer continu uit.

Maar weer op internet gaan zoeken, en daar gevonden dat het mogelijk aan de stroomtoevoer zou liggen.
Bij de laptop zat een adapter die 24V en 2,2A levert, echter achterop de laptop staat dat deze 20V 6A nodig heeft.

Weet iemand of het daar aan kan liggen, en zo niet, wat dan het probleem zou kunnen zijn????

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:05

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Lijkt me duidelijk, die laptop zuigt meer power uit dat adaptortje dan het leveren kan en dan gaat de boel onderuit.

Andersom kan ook, mijn IBM Thinkpad T20 kwam met een 19v adaptor terwijl de laptop maar 16v wil hebben. Dat ding was ook allesbehalve stabiel.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• patjestam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-12 13:15
Maar kun je op die manier ook uitleggen dat met een sterke externe koeling het systeem en hetzelfde adaptertje de boel gewoon blijft draaien??