Beste medeTweakers,
Wij hebben net een Sony KDL-EX500 gekocht.
Nu hebben we nog enkel een goed geluidsysteem nodig.
Aangezien ik daar niet veel van ken wil ik mijn kennis verbreden en dit door jullie hulp en suggesties.
Ik heb hier en daar al wat gelezen en ben al tot een paar "eisen" gekomen.
Budget:800€
Wat?: minstens 5.1 set
Specs Subwoofer Actieve Subwoofer, diameter groter dan 20cm, minimaal 200W
Reciever:Genoeg aansluitingen voor, 1x PS3 (HDMI), 1x PC(HDMI), 1x PS/2 (scart of component (zo met die 3 kleurtjes), Digitale TV (gaan we bestellen bij telenet),
Opties: Als het kan mag er ook een radiotuner op de reciever zitten. Een Blue-Ray speler is niet echt nodig denk ik, aangezien ik over een PS3 beschik.
Eventjes kort samengevat:
- Belangrijkste is dat er echt een hééél goeie bassweergave is.
- Liefst hebben we de achterste speakers op een staander, omdat we niet al te graag in de muur boren en als het kan nog draadloos ook (tenzij jullie van mening zijn dat dit echt slechte kwaliteit geeft, zo draadloos werken)
-
Ik zit al met een paar vragen dus...
1) Zit ik hier wel goed, of bestaat er een beter topic voor?
2) Is dit überhaupt wel mogelijk voor 800€
3) Welk zijn zo de merken die kwaliteit brengen? Ik denk Denon , Pioneer en Onkyo?
Wat denken jullie van Jamo en Canton ?
4) Voor 800€ kan je daar zelf een systeem mee samenstellen, of zeg je dan beter van koop een bestaande
set zoals de "Jamo S606 HCS 6"
5) Kunnen jullie mij voor dit budget zelf wat samenstellen aub? Zodat ik wat kan vergelijken.
6) Klopt het dat ik zeg, dat hoe meer-wegs een speaker of woofer is dat het beter is?
7) En een echt GOEIE woofer moet over volgende eigenschappen beschikken?: bassreflex, Line level input (RCA), Basreflexpoort, faseregelbaar en Downfiring?
Alvast bedankt voor jullie tijd en ik zou het echt fijn vinden moest ik via deze weg het maximale uit het budget kunnen halen.
Cu
Fonzie
Wij hebben net een Sony KDL-EX500 gekocht.
Nu hebben we nog enkel een goed geluidsysteem nodig.
Aangezien ik daar niet veel van ken wil ik mijn kennis verbreden en dit door jullie hulp en suggesties.
Ik heb hier en daar al wat gelezen en ben al tot een paar "eisen" gekomen.
Budget:800€
Wat?: minstens 5.1 set
Specs Subwoofer Actieve Subwoofer, diameter groter dan 20cm, minimaal 200W
Reciever:Genoeg aansluitingen voor, 1x PS3 (HDMI), 1x PC(HDMI), 1x PS/2 (scart of component (zo met die 3 kleurtjes), Digitale TV (gaan we bestellen bij telenet),
Opties: Als het kan mag er ook een radiotuner op de reciever zitten. Een Blue-Ray speler is niet echt nodig denk ik, aangezien ik over een PS3 beschik.
Eventjes kort samengevat:
- Belangrijkste is dat er echt een hééél goeie bassweergave is.
- Liefst hebben we de achterste speakers op een staander, omdat we niet al te graag in de muur boren en als het kan nog draadloos ook (tenzij jullie van mening zijn dat dit echt slechte kwaliteit geeft, zo draadloos werken)
-
Ik zit al met een paar vragen dus...
1) Zit ik hier wel goed, of bestaat er een beter topic voor?
2) Is dit überhaupt wel mogelijk voor 800€
3) Welk zijn zo de merken die kwaliteit brengen? Ik denk Denon , Pioneer en Onkyo?
Wat denken jullie van Jamo en Canton ?
4) Voor 800€ kan je daar zelf een systeem mee samenstellen, of zeg je dan beter van koop een bestaande
set zoals de "Jamo S606 HCS 6"
5) Kunnen jullie mij voor dit budget zelf wat samenstellen aub? Zodat ik wat kan vergelijken.
6) Klopt het dat ik zeg, dat hoe meer-wegs een speaker of woofer is dat het beter is?
7) En een echt GOEIE woofer moet over volgende eigenschappen beschikken?: bassreflex, Line level input (RCA), Basreflexpoort, faseregelbaar en Downfiring?
Alvast bedankt voor jullie tijd en ik zou het echt fijn vinden moest ik via deze weg het maximale uit het budget kunnen halen.
Cu
Fonzie
[ Voor 6% gewijzigd door csiblade op 26-05-2010 12:42 ]