Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
Hallo ik heb met windows 2003 server een vreemd probleem bij een van de klanten van het bedrijf waar ik voor werk.

Op de server draait een scada systeem. Dit systeem wordt van zowel de server als vanaf een client bediend. De client benaderd dit systeem via remote desktop.

Als de remote desktop een tijdje open staat en men probeert via remote desktop het scada systeem te bedienen wordt de muisaanwijzer plotseling een zandloper en "bevriest" de monitor. Als men ongeveer 10 tot 20 seconden wacht gaat het systeem weer verder alsof er niets gebeurd is.

De server draait Windows 2003 standard en de client XP. Beide systemen draaien in een "dual monitor" opstelling. Voor de remote desktop functionaliteit van de client worden de 2 default administrative connections gebruikt (Er wordt dus geen gebruik gemaakt van terminal services en er zijn ook geen TS cal's aangeschaft). De server en client zitten via een "ring" van 4 netwerk switches aan elkaar gekoppeld. Deze switches zijn gemaakt om in een ring te kunnen werken. Vanaf dit netwerk zitten verder geen aansluitingen met het internet/andere netwerken.

Het "bevriezen" van het scherm gebeurd alleen op de client en op slechts 1 van de 2 schermen op hetzelfde moment.

Als ik op internet probeer te zoeken kom ik op dit artikel van microsoft maar dit artikel is voor vista. Ook ben ik nog een forum tegengekomen waar dit probleem wordt beschreven maar er stond geen oplossing onder.

Zijn er misschien nog tweakers die dit al eens hebben meegemaakt?

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
Bij deze geef ik dit topic een flinke schop.

In plaats van te vragen of iemand dit al eens heeft meegemaakt verander ik mijn vraag maar.

De vraag is nu: Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Ik vermoed dat het beste dat werkt een format van de hdd is gevolgd door een verse installatie.
Maar heeft een repair ook kans van slagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:01
Ik vindt een herinstallatie nogal ver gaan persoonlijk voor een server.
Is het niet iets simpels als een screensaver ofzo die iets probeert maar het niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag maar ik lees dat het systeem zowel op de server als op de client wordt bediend? Dus, persoon A zit op de client, persoon B op de server en zodra persoon B iets doet, dan bevriest het beeld voor persoon A?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
@dromer
De herinstallatie is bedoeld omdat ik geen enkel idee heb wat kan/zal werken om dit probleem op te lossen. Ik hoop dat met de herinstallatie een (eventueel) dwarsliggende screensaver ook kan oplossen. (echt veel pollicy's zitten er niet op het systeem)

@MAX3400
Nee, zo moeilijk zit het ook niet in elkaar. Zoals verteld werk is op 2003 server en "by default" mag je 2 remote desktop sessies openzetten naar de server zonder hiervoor extra te betalen (normaal gesproken voor administratieve doeleinden). Onder normale omstandigheden werkt dit zonder problemen. In mijn geval is het echter zo dat op willekeurige momenten 1 van de sessies "bevriest" voor 10 á 20 seconden. Voor zover als ik weet is er niemand actief op de server op het moment dat het systeem "bevriest".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 11:03
Het lijkt wel op een verloren netwerk verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
Dat is ook een beetje waar ik aan dacht maar met deze (relatief) simpele opstelling met alleen maar 4 switches in een ring opstelling lijkt mij dit lastig. Als de verbinding verbroken is zou ik verwachten dat het 2e scherm ook niets meer doet.

Ik ga proberen binnenkort eens naar deze klant te gaan om met jperf + GUI de beschikbare bandbreedte op het netwerk te meten. Er zijn daar namelijk nog meer (mogelijk) netwerk gerelateerde problemen.

Mocht iemand een betere manier weten om dit te kunnen bepalen hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 11:03
ping -t xxx.xxx.xxx.xxx

kijken of de reply van de server ook stopt als het scherm bevriest
Pagina: 1