Ik heb een GridView en een DetailsView.
Op het moment dat een regel in het gridview wordt geselecteerd wordt het DetailsView gevuld.
Het DetailsView heeft 2 BoundFields en 2 DropDownLists
De dropdownlist hoofdgroep wordt gevuld middels een SqlDataSource en tevens wordt de default value gezet.
Nu moet de dropdownlist subgroep gevuld worden met alleen de subgroepen die onder de geselecteerde hoofdgroep hangen en de geselecteerde waarde moet gezet worden.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om alleen de subgroepen die onder de hoofdgroep vallen op te halen.
Ik dacht dat ik daarvoor het boundfield hoofdgroepId kon gebruiken
maar dat werkt niet.
Op het moment dat een regel in het gridview wordt geselecteerd wordt het DetailsView gevuld.
Het DetailsView heeft 2 BoundFields en 2 DropDownLists
code:
1
2
3
4
| <asp:BoundField DataField="HoofdgroepId" Visible="false" /> <asp:BoundField DataField="SubgroepId" Visible="false" /> <asp:DropDownList AutoPostBack="true" ID="ddlHoofdgroepDetail" runat="server" DataSourceID="SqlDataSourceHoofdgroep" DataTextField="HoofdgroepOmschrijving" DataValueField="Id" SelectedValue='<%# Bind("HoofdgroepId") %>' /> <asp:DropDownList " ID="ddlSubgroepDetail" runat="server" DataSourceID="SqlDataSourceSubgroep" DataTextField="SubgroepOmschrijving" DataValueField="Id" SelectedValue='<%# Bind("HoofdgroepId") %>' /> |
De dropdownlist hoofdgroep wordt gevuld middels een SqlDataSource en tevens wordt de default value gezet.
Nu moet de dropdownlist subgroep gevuld worden met alleen de subgroepen die onder de geselecteerde hoofdgroep hangen en de geselecteerde waarde moet gezet worden.
Ik krijg het echter niet voor elkaar om alleen de subgroepen die onder de hoofdgroep vallen op te halen.
Ik dacht dat ik daarvoor het boundfield hoofdgroepId kon gebruiken
code:
1
2
3
4
5
6
| <asp:SqlDataSource ID="SqlDataSourceSubgroep" runat="server" ConnectionString="...." SelectCommand="SubgroepenSelectByHoofdgroepId" SelectCommandType="StoredProcedure"> <SelectParameters> <asp:Parameter Name="HoofdgroepId" Type="Int32" /> </SelectParameters> </asp:SqlDataSource> |
maar dat werkt niet.