Youtube gestotter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Ik heb al maanden last dat Youtube filmpjes stotteren, en ben nou toch eens benieuwd wat de oorzaak kan zijn, anderen lijken er geen last van te hebben.

Als ik een filmpje op standaard kwaliteit bekijk (360p is dat geloof ik), is er zelden iets aan de hand.
Wanneer ik echter 480p kies pauzeert het filmpje vaak, misschien wel om elke 10 seconden, om te bufferen.

Gisteren selecteerde ik echter een filmpje in HD kwaliteit (weet zo niet uit mn hoofd wat daar de resolutie van is), en die kwam dan weer probleemloos en zonder gestotter binnen.

Is het simpelweg een ISP probleem (UPC 30 mbit)?
Is het een 'bekend' probleem dat met mn router te maken heeft misschien?

Uiteraard heb ik dit getest op verschillende pc's in huis. Maar niet op andere plekken.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Als je een 30 MBit verbinding hebt en dat ook haalt zal het daar niet aan liggen.
Googlen op "watvoor router heeft bverstee" leverde helaas niets op, dus je 2e vraag kan ik niet beantwoorden.

Het lijkt me dat je de oorzaak het beste bij youtube kan zoeken, helemaal omdat je het op meerdere computers hebt. Gewoon niet de 480P optie gebruiken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even je browser opnieuw installeren? Of de instellingen weer naar standaard zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Probleem doet zich voor met elke browser (IE7, 8, Firefox).

Heb een Netgear WRT54G2 achter mn UPC modem hangen.
Af en toe doe ik een reboot van de modem en router, maar dat maakt ook niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

Uiteraard heb ik dit getest op verschillende pc's in huis.
Wat je niet aangeeft, is of dit probleem zich voordoet bij al die PC's. Is het bij al die PC's het geval, zijn ze dan allemaal verouderd waardoor bijvoorbeeld de GPU/CPU combinatie het HD materiaal niet trekt?
Of zijn ze allemaal spiksplinter nieuw? In dat geval zit je toch tegen een ogenschijnlijk issue in je netwerkverkeer aan te hikken (pun intended)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Wish schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:28:
[...]

Wat je niet aangeeft, is of dit probleem zich voordoet bij al die PC's. Is het bij al die PC's het geval, zijn ze dan allemaal verouderd waardoor bijvoorbeeld de GPU/CPU combinatie het HD materiaal niet trekt?
Of zijn ze allemaal spiksplinter nieuw? In dat geval zit je toch tegen een ogenschijnlijk issue in je netwerkverkeer aan te hikken (pun intended)
Nee, er zijn prima machines bij (i E8400) met fatsoenlijke GPU's (8800 GT), en het is duidelijk dat het er gebufferd wordt.

Misschien is het goed als ik eens een laptop direct aan de modem hang om te checken of het aan de router ligt.
Op de router heb ik overigens DD-WRT geïnstalleerd, maar volgens mij niets spannends aan de configuratie veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Het ligt niet aan je router.

Probeer flashplayer eens te updaten/opnieuw te installeren op de computers waarmee je last hebt. En kijk eens wat de systeembelasting is terwijl je zo'n filmpje afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Knap dat jij dat al weet terwijl je de instellingen niet eens kent. Het kan nooit kwaad om een en ander uit te sluiten. Wat is de downloadsnelheid die je haalt als je nog wel achter die router zit? Je kan proberen een bestand van 100 mb te downloaden bij speedtest.bbned.nl om dit te testen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Vicarious schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:07:
[...]

Knap dat jij dat al weet terwijl je de instellingen niet eens kent. Het kan nooit kwaad om een en ander uit te sluiten. Wat is de downloadsnelheid die je haalt als je nog wel achter die router zit? Je kan proberen een bestand van 100 mb te downloaden bij speedtest.bbned.nl om dit te testen.
Dan zou 720P ook stotteren en zou het probleem zich op álle computers voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

mcDavid schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:12:
[...]

Dan zou 720P ook stotteren en zou het probleem zich op álle computers voordoen.
Volgens mij doet het probleem zich op alle computers voor. Dat 720 probleemloos werkte las ik echter overheen (klinkt ook niet logisch :D )

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb dat ook vaak met specifiek de 480p filmpjes. Denk dat 't aan youtube ligt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ligt heel vaak aan youtube.
Als je filmpje op de verkeerde server staat heb je pech.
Ik heb het ook regelmatig met de filmpjes. Het laad gewoon traag, dan zet ik hem op pauze en een paar minuten later kan ik dan alles zien zonder schokken.
Fimpjes in HD hebben het soms ook.
Volgens mij ligt het gewoon aan youtube dat te weinig bandbreedte voor elke gebruiker heeft op sommige momenten van de dag.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Sinds een week of 3, zegmaar sinds de zomervakantie eindigde, heb ik in de avond en op zondag ook overdag last dat youtube filmpjes steeds moeten bufferen. Hiervoor had ik daar nooit last van.
Een paar feiten:
- UPC fp 60Mbit abo
- Geen wijzigingen in lan
- Ook last bij verbinden zonder router
- Alleen tijdens de 'piekuren' dus 's-avonds en in het weekend
- Problemen doen zich zelfs bij 320p (lowres) voor, bij HD natuurlijk veel erger want grotere datastream.
- Alleen op youtube, andere sites gaan snel
- Uploaden naar youtube gaat, ook tijdens de probleem-periodes, wel goed met 6Mbit.

Ook heb ik nog geprobeerd via m'n mobiel data abo bij vodafone met specs tot max 28.8mbit. Hiermee kan ik probleemloos HD streams kijken op dezelfde computers. Alleen kost een paar uurtjes kijken me al 1.3GB en met een maandelijke allowance van 10GB heb ik toch liever dat UPC gewoon doet wat het moet doen.

Mijn conclusie is dan ook, dat omdat het probleem zich alleen bij UPC voordoet, en omdat het alleen tijdens de drukke perioden is, en omdat het alleen bij youtube maar niet bij andere sites is, dat de interconnectie van upc en youtube overbelast is oftewel hij kan niet meer voldoen aan de vele vraag en het wordt tijd dat upc hier meer bandbreedte inkoopt.
Want zeg nou zelf, als je een filmpje een kwartier op pauze moet zetten totdat je het zonder rebufferings kunt kijken, is toch geen prettige internet ervaring? :F

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 09:48
Heb je het op al je computers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Same problem here, UPC 25 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:49
Zou het dan toch bij UPC liggen ? Hier ook UPC 25 en zelfde problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Laatst online: 25-05 15:23
UPC staat er om bekend dat ze de particuliere verbindingen "afknijpen" ten gunste van bedrijven.
Ze hebben hun waarschuwingen al gehad, maar ja, een bedrijf als UPC heeft daar "gewoon" schijt aan.
Maar ik denk niet dat het daar aan ligt, ik heb zelf ook UPC, en meestal draait you-tube soepel.

Heb je het ook bij MSN video, of een andere filmpjes site.
Zoals GT-TV.
ALs het daar wel soepel loopt, is het you-tube.

[ Voor 13% gewijzigd door kobus71 op 12-09-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Youtube heeft ook een speedtest/testvideo heb je die wel eens geprobeerd ?
wellicht hellp het krijg je een paar leuke tellers en shizzle

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Ik heb het, zoals ik al schreef, bij alle computers, alleen bij youtube, alleen via upc en alleen in avond+weekend.
Vandaar dus ook dat volgens mij niet specifiek youtube of upc schuldig is, maar de bandbreedte die tussen die twee specifiek beschikbaar is. Het is wel een taak voor UPC om ervoor te zorgen dat die bandbreedte opgehoogd wordt, natuurlijk. Zij zijn immers de isp en ontvangen dan ook mijn abonnementsgeld om bandbreedte mee in te kopen o.a.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou nee, je vergeet even de overboekingsfactor waar je ergens vast wel onbewust mee hebt ingestemd

daar komt bij dat upc ook niet alles kan, beinvloeden, als de route(s) naar youtube vol zitten sja dan zit die vol weet je, je kan proberen een andere te zoeken maar ja dat is net zoiets als nederland in de ochtend, dan rij je de ene file in om de andere te ontwijken
gewoon als voorbeeld dat het niet altijd bij upc kan liggen

[ Voor 65% gewijzigd door Fish op 12-09-2010 21:03 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:05

BHQ

Youtube gestotter en gebuffer, dat is toch de norm sinds echt iedereen het kent?

Met CyBeR dus, ik heb de lichte indruk dat het bij Youtube zit. Niets geen ISP knijperij en dergelijke. Dan zou het in de avond 'ineens' een pak sneller zijn als de bedrijven dicht zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Fish, waarom kan het dan via Vodafone zonder problemen? Dan zit het probleem niet bij youtube.

En wat overboeking betreft, tuurlijk, maar als mijn verbinding verder geen verkeer heeft mag ik toch bij een 60Mbit abo wel verwachten dat ie een stream van mwa, een paar Mbit hooguit, probleemloos kan doen?

Dus nee, het hoeft niet altijd bij upc te liggen, maar in dit geval lijkt het me vrij sluitend dat dat wél het geval is.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Als je nou is wat minder zoekt in je netwerk, en wat meer in de offline gereserveerde ruimte van je browser...
En de buffer instellingen van je flash player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:30
Ik lees niets over bijvoorbeeld Speedtest.
Dus als je het probleem weer hebt, ga dan eens naar Speedtest.net en kijk eens wat voor resultaten je daar hebt.

Ik heb een maand terug hetzelfde gehad met Ziggo. Ik merkte er niets van totdat ik ook wat filmpjes op Youtube zou gaan kijken. Vervolgens Speedtest gedaan en bleek dat er maar 3-4Mbit over was van de 20Mbit die ik normaal heb en haal.

Na het bellen van de onkundige helpdesk was het na een paar dagen opgelost.

Probeer dus ook eens Speedtest.net als je weer eens last hebt. Je zegt dat je het op andere sites niet hebt, maar met gewoon websites bezoeken merk je het vrijwel niet. Tenzij je ook al download tests gedaan hebt op andere sites. Dan kun je mijn reactie vergeten :)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57

Jrz

––––––––––––

Zelfde probleem hier.
Macbook.. Op een gegeven moment loopt mn bac te stotteren, en even later stottert het geluid overal.

Ligt hier hoogstwaarscijnlijk aan een brakke hdd

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

Zit hier op Ziggo 120/50.
Op geen van de PC's/MacBook's(Pro) hier last van gestotter.
Waarbij de langzaamste PC een Pentium 4 is met 1GB en een Macbook uit 2008.

Ik schat dat er grofweg richting 50.000 video's hier afgelopen jaar zijn bekeken(voor werk) en die problemen die hier worden beschreven heb ik(gelukkig) nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DefLite schreef op maandag 13 september 2010 @ 00:19:
Zit hier op Ziggo 120/50.
Op geen 1 van de PC's/MacBook's(Pro) hier last van gestotter.
Waarbij de langzaamste PC een Pentium 4 is met 1GB en een Macbook uit 2008.

Ik schat dat er grofweg richting 50.000 video's hier afgelopen jaar zijn bekeken(voor werk) en die problemen die hier worden beschreven heb ik(gelukkig) nooit last van gehad.
188 per dag ? wtf ..

btw 50.50 hier ook geen stotters

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

188 ja :p.
Maar dat gaat nogal makkelijk aangezien bij YouTube bijv: om in playlist te zetten moet je de video afspelen, elke keer als je iets aan de video aanpast speelt hij ook gelijk af etc etc.
En ik gebruik youtube.com/disco ook veel voor wat muziek en ook nog alle SC2 shout casts die hier worden gekeken tikken ook lekker aan.
Pagina: 1