NTFS, HFT, FAT, bootcamp XP onleesbaar, file recovery

Pagina: 1
Acties:

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:38
Situatie:
Imac OSX 10.5.1, bootcamp geinstalleerd, XP partitie.
Door een Virus op XP start hij niet meer op in Windows.

Geprobeerd:
- veilige modus, helpt niet, crasht na het windows logo met een onleesbaar blauw scherm.
- XP repair install, werkt niet: hij ziet een lege partitie van 200GB, maar dit is de XP partitie, waar +/- 150GB aan data op staat, data wil ik bewaren, dus geen optie.

Geboot in OSX, dan zie ik de NTFS Windows schijf, maar kan er niks aan wijzigen (wants NTFS).
Ik heb een externe harde schijf, ook NTFS, hier wilde ik alles heen kopieren, dit lukt niet, want OSX kan niet naar NTFS schrijven. Dus: Tuxera geinstalleerd, hiermee zou ik naar NTFS moeten kunnen schrijven.
Echter: na rebooten herkent Tuxera de NTFS schijf niet, ziet hem als volume "NAAMLOOS"ipv "BOOTCAMP. Tuxera zegt dat ik checkdisk onder Windows moet runnen, maar ik kom Windows dus niet in |:(

Als ik Tuxera deinstalleer en reboot, zie ik de NTFS schijf vrolijk terug, als volume BOOTCAMP :(
Via bv. email kan ik uiteraard wel bestanden vanuit OSX, vanaf de NTFS schijf mailen, maar voor 150GB is dat niet echt ideaal :9

Iemand een idee?
Of moet ik gewoon de externe schijf als FAT32 formatteren en kan OSX er dan wel mee omgaan (op 4GB+ files na?).

Haters everywhere but I don’t really care

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-02 11:35
Ik heb zeer goede ervaringen met Paragon NTFS. Hier kan je hem 10 dagen proberen: http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/download.html
Geen idee alleen of jouw probleem zich hier ook voordoet.
Wat je ook kan proberen is een Virtual machine aanmaken, Windows erop, direct een virusscanner installeren, Bootcamp partitie mounten en vanuit je VM je data backuppen.

Edit: hier kan je eventueel ook wat aan hebben: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=623229

[ Voor 13% gewijzigd door Grote Schurk op 26-05-2010 10:57 ]

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Of formatteren als HFS (of wat is het bij OS X), data kopïeren, XP-partitie formatteren (naast OS ook virusscanner installeren), data weer van externe disk naar XP-partitie en dan kan je met je USB-HD doen wat je wil.

[ Voor 3% gewijzigd door mieJas op 26-05-2010 10:59 ]

Yes, but no.

• matthijst
OK, bedankt, ik ga die Paragon thuis s ff proberen :)

Kan eventueel ook 'belangrijkste' dingen op een DVD-tje branden en de rest wegpleuren natuurlijk, maar heen en weer kopieren via DVD is ook niet echt handig.

Of misschien andersom: externe schijf als HFS+ formatteren en dan met Macdrive in windows inlezen.
edit: ah, wat Miejas zegt idd :)

Nog 1 vraag dan: las ook over een optie om je Mac als doelschijf(?) te benaderen via Firewire, kom je daarmee alleen in je 'Mac' partitie, of in zowel Mac als XP?

[ Voor 24% gewijzigd door matthijst op 26-05-2010 11:04 ]

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

matthijst schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:00:
Nog 1 vraag dan: las ook over een optie om je Mac als doelschijf(?) te benaderen via Firewire, kom je daarmee alleen in je 'Mac' partitie, of in zowel Mac als XP?
Ik heb geen Mac, dus kan je niet verder helpen. Probeer het?

Yes, but no.

• matthijst
Paragon deed het inderdaad prima!
Hele bende naar externe schijf gekopieerd en nu opnieuw XP erop.
Bedankt.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:29
4i --> ASD

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1