Usb freeze probleem in Windows7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 08:24
Sinds ik van Vista ben overgestapt naar Windows 7 heb ik last van een vreemd probleem. Na gemiddeld een uur computeren kan ik mijn muis en toetsenbord ineens niet meer besturen. De computer blijft gewoon functioneren, maar invoer is dan niet meer mogelijk (maar bv Numlock lampje brandt nog wel).

Dit komt alleen voor in windows en/of internet, niet in games. Met mijn afstandsbediening kan ik echter nog wel muziek afspelen via de usb boxen. Ook de usb bluetooth stick blijft functioneren. Het helpt niet om de muis/tobo los te koppelen en weer aan te sluiten, ze blijven gewoon dood.

Wie kan hier een oplossing voor geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
Nog een kleine toevoeging, muis en toetsenbord zijn aangesloten op usb hub (met stroomadapter)

Kan dit er mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:48
Sluit ze eens rechtstreeks via je computer aan en kijk dan of het probleem weg is? :P }:O
Dan zou het dus waarschijnlijk aan je hub liggen.
Als het nou juist WEL bij games gebeurde, en niet in explorer, dan zou ik zeggen --> hitte probleem.
Maar nu is precies het tegengestelde waar :P

[ Voor 56% gewijzigd door SmiGueL op 26-05-2010 17:39 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
als ze niet via de hub gaan maar rechtstreeks aan de computer gekoppeld zijn is het inderdaad geen probleem.

Maar waarom valt het pas na een half uur / uur uit? een hub heeft toch ook geen drivers nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 18:25
Misschien een instelling in energiebeheer die de hub uitschakeld?

Edit: zet onder geavanceerde instellingen voor een schema in energiebeheer onderbreking voor usb-apparaten uit.

[ Voor 46% gewijzigd door Bazvv op 28-05-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:40

E-Vix

Nu met sneeuw!

Zitilites schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:50:
als ze niet via de hub gaan maar rechtstreeks aan de computer gekoppeld zijn is het inderdaad geen probleem.

Maar waarom valt het pas na een half uur / uur uit? een hub heeft toch ook geen drivers nodig?
Ieder apparaat heeft drivers nodig. Alleen voor (de meeste) USB hubs zitten deze drivers al ingebouwd in Windows.
Probeer de volgende keer dat het probleem zich voordoet de USB hub zelf eens los te koppelen en opnieuw aan te koppelen. Zowel de USB als de stroomkabel even uit de hub trekken. Lost dat het probleem op, dan zou ik zeggen dat je USB hub aan het doodgaan is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Pagina: 1