Mogelijkheden 5.1 geluid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

N.a.v. een aanschaf van een JVC TH G 60 5.1 surroundset heb ik een vraag.

Wij kijken regelmatig dvd's met de laptop als bron: De HDMI-kabel loopt direct naar de tv.

Welnu, wij willen kunnen genieten van mooi 5.1 geluid én die film afspelen via de laptop.

De surroundset beschikt alleen maar over de standaard tulpstekkers (rood/wit) ingangen en een 'optische audio in' ingang.

Hoe zou ik dit doel kunnen bewerkstelligen?

Vriendelijk groetend,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik weet niet wat voor tv je hebt, maar wellicht kun je een optische kabel van de tv naar de surroundset laten lopen. (als je tv een optische audio uit heeft natuurlijk)

anders kun je vanaf de lapopt een optische kabel naar de surroundset laten lopen. (als je laptop een optische uitgang heeft)

[ Voor 27% gewijzigd door Dj-sannieboy op 26-05-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dj-sannieboy schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:34:
Ik weet niet wat voor tv je hebt, maar wellicht kun je een optische kabel van de tv naar de surroundset laten lopen. (als je tv een optische audio uit heeft natuurlijk)

anders kun je vanaf de lapopt een optische kabel naar de surroundset laten lopen. (als je laptop een optische uitgang heeft)
Dank voor je reactie.

De televisie beschikt over een 'optische audio uit'- uitgang.

Als ik deze dus via de juiste kabel bevestig aan de 'optische audio in'- ingang, dan zal het geluid dus als volgt gaan:

Laptop ==> HDMI ==> TV ==> Optische audio kabel

Is het mogelijk om via deze opzet 5.1 surround sound te generen?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:46:
[...]

Dank voor je reactie.

De televisie beschikt over een 'optische audio uit'- uitgang.

Als ik deze dus via de juiste kabel bevestig aan de 'optische audio in'- ingang, dan zal het geluid dus als volgt gaan:

Laptop ==> HDMI ==> TV ==> Optische audio kabel

Is het mogelijk om via deze opzet 5.1 surround sound te generen?

Dank
Het is mogelijk, maar je TV moet het 5.1 signaal wel kunnen doorsturen. Veel TV's sturen het geluid wel door via de digitale output, maar die doen het slechts in stereo. Dan ben je dus nog geen stap verder. Mocht jouw TV dit dus ook doen, dan zal je moeten kijken of je laptop een digitale audio output heeft, en die dan op je versterker aansluiten. Dit betekent dus wel dat je ipv één HDMI kabel, weer met een extra kabel zit.

kleine toevoeging nog: Als je laptop ook geen digitale audio output heeft, dan zal je dus ook nog een USB geluidskaartje moeten kopen, zoals deze: pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card

[ Voor 13% gewijzigd door TrekDude101 op 26-05-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zoals Trekdude zegt als je tv surround kan doorsturen kun je met de opstelling zoals ik eerder aangaf gewoon 5.1 geluid krijgen. Ik weet niet welke tv je hebt?

Anders inderdaad kijken of je laptop nog een optische audio uit heeft of desnoods zo'n usb geluidskaart kopen.