Toon posts:

Problemen nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een nieuw systeem aangeschaft. Een kleine overzicht wat er in het systeem zit:

- moederbord: Gigabyte GA P55 UD3
- processor: Intel I5 750
- geheugen: GeIL 4 GB DDR3-1333 Kit
- videokaart: Sapphire Radeon HD5750 Vapor-X 1GB

Ik was eerst van plan een best buy na te bouwen. Maar mijn broer heeft hier het één en ander geadviseerd. Geen idee waarom ik naar m luister.

Want ik krijg echt verrot veel problemen met dit systeem. Om de haverklap valtie uit, DEP verkenner moest afgesloten worden, BSOD etc.
Ik heb al heel veel dingen geprobeerd. Op verschillende fora staat er iets over aanpassingen in de BIOS. Heb ik al geprobeerd, zonder veel succes.

Het rare is, meestal als ik iets aanpas. Dan doetie het weer even. Op een gegeven moment loopt het gewoon weer vast.

Ik had eigenlijk een nieuwe pc nodig voor normaal gebruik. K ben niet van plan om iets over te clocken of te tweaken...

Weet iemand hier raad mee?

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:31

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zou eerst beginnen om te geheugen te controleren met memtest86 en de stappen in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter te volgen.

Als ik zo moet gokken lijkt het een beetje op een warmte probleem, zeker vanwege:
Het rare is, meestal als ik iets aanpas. Dan doetie het weer even. Op een gegeven moment loopt het gewoon weer vast.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel instellingen aangepast in de BIOS zodat de prestaties beperkt blijven, dus zou het niet te warm kunnen worden toch?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-12 12:15
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 10:25:
Ik heb wel instellingen aangepast in de BIOS zodat de prestaties beperkt blijven, dus zou het niet te warm kunnen worden toch?
wel als er iets verkeerd gemonteerd is of iets in die richting ;)

Computer says no

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Bekijk het na zou ik zeggen: Speedfan (Of even in je bios kijken)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet zo heel veel verstand van tweaken heb. Want het aanpassen van de BIOS heb ik aan de hand van berichtjes op forum gedaan.

Wat is een normale temperatuur voor je systeem?

• Overlegne
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Tjah, das niet echt vast te stellen, dat verschilt per component, maar zolang je onder de 60-70 graden zit, ben je over het algemeen nog niet té warm.

Beste is als je draait op ongeveer 40 graden :)
Of lager natuurlijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Overlegne op 26-05-2010 11:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eff getest.. maar alles onder de 40C... Alleen als ik bijvoorbeeld een performance test draai, dan gaat het wel eens hooguit 43 worden... meer ook niet...

• Kriebelkous
  • Laatst online: 02-03 13:54
Loop eerst voor jezelf eens goed na of je alles echt goed hebt aangesloten :).

Test je geheugen eens.
Misschien heb je een slecht geheugenbankje te pakken of is het geheugen niet helemaal compatible met je moederbord?
je geeft ook niet aan (of ik moet er overheen lezen) hoeveel watt je voeding is, en of deze ook nieuw is.

Heb je dezelfde isseus ook als het systeem buiten de kast aan de gang is? (mobo ff op een antistatisch zakje leggen, systeem zo ff bouwen en aansluiten).

Heb je een nieuwe of oude HDD? en is deze in orde?

Ik zou iig beginnen met het reseaten (eruit halen en er weer in stoppen) van je geheugen. Vervolgens testen.
Misschien heb je de problemen niet als je 1 bankje gebruikt? Ik lees op internet meerdere klachten over dit bord icm GeIL geheugen. leen eens een geheugenbankje van iemand anders, misschien is dit wel je probleem.

Probeer het bovenstaande allemaal eens uit, dan hebben we net wat meer info om te bepalen wat het probleem precies is. (ik zet m'n geld op geheugen niet compatible met moederbord, geheugen niet compatible met dual channel van het mobo of geheugen defect)

[ Voor 71% gewijzigd door Kriebelkous op 27-05-2010 20:49 ]

www.racetalk.nl

Verwijderd

Topicstarter
ok.. thanx voor de tips... ik ga dit van t weekend uitproberen... Ik hou jullie op de hoogte
(ondertussen heb ik de bios naar fail-safe defaults teruggezet. Ik draai nou al zo'n 4 uur zonder problemen, ook temperatuur werkgeheugen zit ronde de 40C)

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Als Windows Verkenner door DEP beëindigd wordt, riekt dat héél sterk naar een virus. Doe voor de zekerheid ook nog een virusscan zou ik zeggen.
Ik raad de live-cd van Dr. Web aan:

http://www.freedrweb.com/livecd/

Even branden en booten vanaf de disk om een scan te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Russisch?

En trouwens, ik heb F-secure op mn computer zitten met alles up to date. Virus zou die wel herkennen

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het programma is van een Russische maker ja. En maak je maar niet teveel illusies over wat je virusscanner allemaal wel en niet herkent, als je namelijk een modern polymorfisch virus/rootkit te pakken hebt, dan is de kans groot dat zelfs je virusscanner geïnfecteerd is.

Als je nog steeds problemen ondervindt met DEP, dan zou ik je zeker aanraden om even een scan te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
K moet eerlijk zeggen dat dit nogal meevalt... DEP komt voor in het begin... Daarna gaat het vastlopen etc, als het zover is, dan krijg ik geen DEP meer...

EDIT: Al zo'n 2 dagen getest. Geen uitschieters qua temperatuur. Geen BSOD gehad. Ik had een dvd speler aangesloten op de GSATA port. Deze zat eerst op de normale SATA's tussen de harde schijven.

Ik heb ook een IDE schijf aangesloten om er een andere Windows op te zetten. Maar als ik nu opstart, dan geeftie aan dat windows is hersteld van een ernstige fout. Terwijl ik ervoor geen foutmelding heb gehad.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 12:10 ]

• Kriebelkous
  • Laatst online: 02-03 13:54
Op welk voltage staat je RAM ingesteld?
Soms dien je zelf de voltage wat te verhogen. Sommige modules hebben meer nodig dan de standaard 1,6
Kijk even op de bankjes wat het voltage dient te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Kriebelkous op 01-06-2010 11:06 ]

www.racetalk.nl

Verwijderd

Topicstarter
Er stond op 1,5V... Maar dit ga ik nu testen met 1,6V.

Na een paar dagen goed te hebben gedraaid ging het weer mis, nu krijg ik gelijk BSOD na het kiezen van OS (XP of Vista).

Ik heb dus voltage naar 1,6V gezet. En toen start het wel weer op

Update 7 juni 2010:
Nou... Het zit niet mee... Ik dacht dat het opgelost is.... Maar de problemen zijn er nog gewoon, en neemt ergere vormen aan.

Zoals ik al zei heb ik nu 2 OS draaien. XP en Vista. Vista wil niet eens meer starten. Bij opstart scherm gaatie gelijk al rebooten. In XP kom ik nog wel...

Vista heb ik eigenlijk nodig om nieuwere spelletjes op te kunnen draaien.

Ik heb trouwens net een reseat gedaan. Eigenlijk heb ik videokaart, cpu en ram eruit gehaald en daarna weer terug. Geen resultaten, BSOD vliegen me om me oren zeg maar.

Maar naar XP wiltie wel toe.

Ik heb het idee omdat het komt dat ik een 32 bit XP versie heb. Hierdoor hoeftie de RAM niet volledig aan te spreken en daarom loopt het. Bij vista niet.

Ik heb eigenlijk geen zin om iets te gaan tweaken. Ik zal dit nog even aankijken. Misschien nieuwe RAM, misschien nieuwe moederbord. De MSI van de best buy zal wel goed moeten zijn 8)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 00:11 ]

Pagina: 1