Ik ben bezig met een scriptje, dat zorgt dat horzintale velden verticaal worden (A1:Z1 -> A1:A26) en vice versa.
Dit moet uiteindelijk gekopieerd worden naar een nieuwe sheet, zodat ik het verder kan gebruiken.
Het gaat fout bij de laatste regel:
Ik krijg de foutmelding COMException was unhandled met foutcode: Exception from HRESULT: 0x800A03EC
Hierop heb ik gegoogled, echter kan ik daar vrij weinig mee. Ik vermoed zelf dat het fout gaat met de array, maar dat is, met hier en daar de nodige aanpassing, overgenomen van VBA. (Het was een macro)
Wie ziet wat ik fout doe? Ik doe dit nog niet zo heel lang, dus als iemand zou kunnen meekijken zou ik erg dankbaar zijn
Dit moet uiteindelijk gekopieerd worden naar een nieuwe sheet, zodat ik het verder kan gebruiken.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Imports Microsoft.Office.Interop Public Class Form1 Private Sub btnReverse_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnReverse.Click 'Declareren Dim row As Integer Dim col As Integer Dim moExcelApp As New Excel.Application() Dim oWBoek As Excel.Workbook = moExcelApp.Workbooks.Open("C:\Documents and Settings\Morpho\Desktop\test.xls") Dim ws As Excel.Worksheet Dim maxRows As Integer Dim maxCols As Integer Dim mMyrow(0, 0) As Object 'Worksheet openen ws = moExcelApp.Worksheets("Blad1") 'Aangeven welke velden omgekeerd moeten worden maxRows = "16" maxCols = "33" 'Draai cell waarden om -> Hier gaat het fout mMyrow(row, col) = ws.Rows.Cells(row, col) |
Het gaat fout bij de laatste regel:
code:
1
| mMyrow(row, col) = ws.Rows.Cells(row, col) |
Ik krijg de foutmelding COMException was unhandled met foutcode: Exception from HRESULT: 0x800A03EC
Hierop heb ik gegoogled, echter kan ik daar vrij weinig mee. Ik vermoed zelf dat het fout gaat met de array, maar dat is, met hier en daar de nodige aanpassing, overgenomen van VBA. (Het was een macro)
Wie ziet wat ik fout doe? Ik doe dit nog niet zo heel lang, dus als iemand zou kunnen meekijken zou ik erg dankbaar zijn