Toon posts:

Mac OS vs Citrix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Nieuwe Mac User hier. waarbij alles prima werkt, maar de combinatie met Citrix is echt ernstig. Ik heb de certiticaten handmatig geinstalleerd in /keystore/cacerts en ze handmatig volledig gevalideerd. Het werkte de eerste keer ook prima, maar nu krijg ik de melding "SSL error 61" (foutcode Citrix: 183) "You have not chosen to trust XXX Certificate", die dus handmatig op volledig vertrouwen staat. Hoe hiermee verder te gaan? :?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gehinderd door weinig kennis zeg ik,

Moet je die certificaten niet gewoon in je Keychain importeren en ze daar trusten?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 01:21:
Gehinderd door weinig kennis zeg ik,

Moet je die certificaten niet gewoon in je Keychain importeren en ze daar trusten?
Zeker gehinderd door weinig kennis, maar niet zo veel (of weinig, hoe je het maar ziet). :) Uiteraard daarin geimporteerd en uiteraard daar getrust.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 01:23:
[...]

Zeker gehinderd door weinig kennis, maar niet zo veel (of weinig, hoe je het maar ziet). :) Uiteraard daarin geimporteerd en uiteraard daar getrust.
Je zegt /keystore/cacerts, dat komt niet overeen met de naamgeving voor de KeyChain.. Open eens /Applications/Utilities/KeyChain Access.app.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tijdje geleden ook bezig geweest met dit probleem: het heeft bij mij ooit gewerkt en toen ineens niet meer. Heeft inderdaad te maken met je certificaat en waarschijnlijk is het een 'self-signed' certificaat? Zo niet, dan in ieder geval ook het certificaat van je CA in de keystore/cacerts folder neerzetten.

Zover ik het toen begrepen heb na heel veel googlen gebruikt citrix zijn eigen keystore (inderdaad in de keystore/cacerts folder van citrix in je Applications folder) en daar moet je dus zowel het certificate van ej eigen server neerzetten en het certificate van je CA (Certification Authority). Een certificate van een CA heb je dus niet als het een self-signed certificate is.

Kijk ook even welke versie je gebruikt, bij mij werkte het ooit alleen met een oude versie van de citrix plugin (zoek even op een file MacICA_OSX.dmg) en niet met de nieuwe client (waar je ook Dazzle bij krijgt).

Ik kan je helaas niet verder helpen want sinds de upgrade op mijn werk werkte het ineens weer. Dit was trouwens een upgrade van MetaframeXP naar Citrix XenApp

Je kan nog wel even googlen op de foutcodes, want er is wel heel veel over te vinden

Succes