Toon posts:

1080p en 720p speelt niet goed af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP Pavilion DM3 1020ed. Hierin zit een 'Intel GMA 4500MHD'

Als ik met VLC een videobestand afspeel van 1080p of 720p dan schokt hij heel erg.. Mijn laptop moet dit toch wel aan kunnen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

In je laptop zit een celeron, voor zware dingen niet ideaal.
Als je gebruik wilt maken van de gpu versnelling van je intel gma, dan moet je software gebruiken welke gebruik maakt van dxva.

Als vlc dat kan, zal je het wellicht ergens nog aan moeten vinken. Probeer het anders eens met andere software.

Daarnaast ben je met "een videobestand" ook niet echt specifiek.
Wat voor bestand is dit? codec, container...
Wat is je cpu belasting nu?

[ Voor 19% gewijzigd door job op 26-05-2010 00:30 ]

Verwijderd

Is de 4500MHD uberhaupt wel krachtig genoeg om 1080p te decoderen?

• Dymse
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-10-2023
4500 MHD heeft geen dxva ondersteuning zover ik weet

• CrabbyData
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-01 13:46
In de trant van 'zit de stekker er wel in': heb je de 'energieinstelling' wel op Hoog/High Performance gezet? Mocht je nog verder willen tweaken: in de geavanceerde energieinstellingen staat (bij mij in ieder geval) nog een optie over de videokwaliteit. En sluit je laptop aan op stroom... Beetje basic tips, maar helpen je wellicht een eind op weg.

Verwijderd

Als 4500MHD niet video kan versnellen is de enigste optie van te voren de video te coderen naar een bestandstype dat minder rekenkracht nodig heeft, maar meer ruimte in beslag neemt.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Waarschijnlijk is het gewoon een software probleem.
The Intel® G45 Express Chipset, with Intel® Graphics Media Accelerator X4500HD (Intel® GMA X4500HD), includes built-in support for full 1080p high-definition video playback, including Blu-ray* disc movies.
bron (voor mobile specific: pdfje)

[ Voor 11% gewijzigd door SH4D3H op 26-05-2010 01:41 ]

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-02 21:15
download media player classic dan gaat het vast wel lukken met hardware versnelling voor het afspelen van HD materiaal.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:52
probeer tevens de nieuwste drivers te instaleren voor je chipset.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een .mkv bestand.

Alles op hoogste prestaties; 720p pakt hij; 1080p gaat nog moeilijk..
Heb media player classic - home cinema gedownload en geinstalleerd, maar op t moment dat ik t bestand probeer te openen zegt hij onderin: 'opening...' en dat duurt heel lang. Laat ik dit even staan, dan zegt hij (soms) Media player classic reageert niet.

Een conflict met VLC?

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Download eens een codec pakket? FFDSHOW of iets dergelijks. Dit heeft bij mij ook geholpen en speel nu HD af op en T2300, X1300, 2GB

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

VLC heeft nog geen DXVA support, dat komt nog als ik de releasenotes mag geloven. VLC is leuk, maar gebruikt de hardware niet (altijd) op een efficiente manier.

@Jeff van Hees: codecpacks zijn ranzig en installeren altijd teveel zooi. Niet doen.
@eddy180: een .mkv file zegt niets over de inhoud, het is enkel een container. Als er een codec gebruikt is die met DXVA overweg kan, dan kun j hardware acceleratie gebruiken.
Ik heb zelf een Celeron 723 met 4500MHD, en daar draai ik 1080P materiaal vloeiend op af. Het enige dat ik heb gedaan is de nieuwste inteldrivers erop gegooid en MPC-HC. Echter, pak ik iets dat niet overweg kan met DXVA, dan loopt het niet echt lekker.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
installeer xbmc eens, en je zal zien dat hij dan wellicht beter draait.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Exception schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:59:
Download eens een codec pakket? FFDSHOW of iets dergelijks. Dit heeft bij mij ook geholpen en speel nu HD af op en T2300, X1300, 2GB
Codecpacks zou ik ook nooit aanraden. Maar Ffdshow is niet echt een codecpack, meer een codec met ondersteuning voor veel formaten.

Op mijn oude laptop draai ik Mediaplayer Classic + Ffdshow. Dat werkt beter dan VLC.

Verwijderd

Topicstarter
met die codecs kon ik t ook niet openen met mediaplayer classic

XBMC werkt!!

Bedankt!

Edit: 1080p heeft ie wel moeite mee; schokt af en toe heel iets... Beeld loopt dan niet helemaal soepel... Is er nog ergens een 'lichtere' player?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 15:33 ]

Pagina: 1