Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gistermiddag heb ik een probleem met mijn laptop (windows vista, acer). AVG meldde een 3tal virussen. Toen ik die probeerde te verwijderen lukte dat niet, en ook alle andere functies van AVG bleken niet meer te werken. Daarop heb ik Avast geïnstalleerd en AVG verwijderd, en met Avast de virussen verwijderd of in quarantaine geplaatst. Daarna startte ik de laptop opnieuw op. Bij het opnieuw opstarten gaat alles goed totdat ik bij het inlogscherm kom. Dit krijg ik niet te zien, het blijft bij een zwart scherm waarop alleen de muiscursor nog te zien is (die is wel te bewegen). In veilige modus opstarten gaat wel, maar vanuit daar een systeemherstelpunt selecteren heeft ook geen zin gehad. Als iemand mij zou kunnen helpen zou dat erg fijn zijn!

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Alles wat ik hier op uit haal:
- Het virus staat er nog op.
en/of
- Het virus heeft je boot verneukt
en/of
- Het virus heeft je windows install verneukt

Wat ik zou doen: Windows opnieuw installeren.

Ik ga er niet vanuit dat je belangrijke data hebt.. aangezien je geen backup hebt.
Is het NIET gebackupped, dan is het niet belangrijk.

[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 25-05-2010 23:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb je titel maar even wat verduidelijkt.

Verder: ik mis eigenlijk de informatie met betrekking tot welke virusvariant het dan was, en dat kan best wel eens belangrijk zijn voor je herstelmogelijkheden.

Je boot is niet verneukt, anders kom je er ook in safe mode niet in ;)
Maar voor de rest:
Neem het zekere dan maar voor het onzekere en maak eerst inderdaad een goeie backup (en een veilige) voordat je andere dingen gaat doen.

En een tikje naar het juiste forumonderdeel voor Virusvraagstukken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hi_magrebi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-05-2024
Nou ik geef je snelle advies:
Start computer op in veilige modus F8 in je bios screen.
Log in op administratieve account.
Scan daar die virussen.
Klaar start pc opnieuw op en hopen dat het heeft geholpen, of anders probeer een 2de scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:32
Ja ik zou inderdaad even in veilige modus je virusscanner proberen. Misschien ook even hijackthis gebruiken. Of in ieder geval kan je kijken bij msconfig --> opstarten of er gekke dingen opstarten, staat soms gewoon open en bloot je virus midden in die lijst